icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Dimmigt Körsbär hösten 2014

Veteran
8081 inlägg
16 september 2014 07:25

Dimmigt körsbär hösten 2014, startvikter inom parentes.

Fetis50----(74,6).......... 
hagalund -(80,6)..........
babs2------(94,1)..........
jonnax------(103,1).......
Thyndra----(108,1)..........
Lena444---(96,2).........
Audrina----(72,1)..........
tjofnatt----(80,8)...........
Bullmaja--(87,5).........
AnnC------(103,7).......
lenamaria-(93,3)........
Triggy.(80,4).............
Blomfrun.(91,4)........
Lijepa......(86,1)........
leaa.........(92,3)........
Mescal       (86,6)
UlletW        (80,7)......

Var noga med att kopiera SENASTE inlägget, så att ingen tappas bort

Rapport av  invägning är onsdag  senast kl 21. Som vanligt rapporterar den som lägger in sin vikt sist vidare till BL-tråden.

Om man rapporterar ännu senare måste man förstås rapportera till BL-tråden också!

Pepp till oss alla!

-------------------------------------------

Länk till hemsidan

https://sites.google.com/site/biggestloserhoesten2014/taevling

• Veteran
    8081 inlägg
    16 september 2014 09:47

Gör ett inlägg bara för att "höja" tråden.

• Veteran
    1356 inlägg
    16 september 2014 23:10

Då var det dags igen, jag återkommer med startvikten imorgon ... med blandade känslor måste jag säga. Önskar att det inte var så himla svårt med motivationen men ser fram emot all stöttning (och naturligtvis även stötta) igen. Har alltid gillat vår tråd och dess aktivitet. Lycka till nu alla dimmiga körsbär, nu kör vi! Kram till er alla.

• Mycket engagerad
    406 inlägg
    17 september 2014 06:19

Ja nu satsar vi denna omgång .-) men fy vad det går trögt.

• Veteran
    2752 inlägg
    17 september 2014 07:37

hmmm startvikt 96,2 

usch och fy men men idag ny dag 

bara att ta nya tag och försöka ytterligare och lyckas denna gång

pepp alla 

• Mycket engagerad
    406 inlägg
    17 september 2014 08:11

Fetis50---()..............

hagalund (80,6)..........

jonnax------().........

Thyndra-(104).......

Lena444-(96,2)..............

Audrina-(72,1)..........

tjofnatt-(79,8)..........

Bullmaja(87,5)........

AnnC-----(103,7)....

lenamaria(93,3)............

Jag la in din start vikt Lena444 .

Pepp och kämpa på

• Mycket engagerad
    496 inlägg
    17 september 2014 10:32

jonnax------(103,1).........

Thyndra-(104).......

Audrina-(72,1)..........

tjofnatt-(79,8)..........

Bullmaja(87,5)........

AnnC-----(103,7)....

• Mycket engagerad
    496 inlägg
    17 september 2014 10:45

Hej!

Jag är så taggat för hösten! Ni kanske har hört det här förut, sisådär alltid vid en ny tävlingsstart, men det här gången är jag verkligen det. Senaste tiden har det nämligen hänt massor, vilket också ge mig lite framtidstro.

Jag har ju haft otroligt svårt att tappa en endaste kilo, fast jag har tyckt att jag periodvis sköter mig mycket väl med mat och även i mina sämsta tider är ganska så aktiv. Det borde liksom inte vara så svårt, som mest tappar jag kanske 0,3 kg i veckan, medans de flesta brukar kunna köra en kickstart och tappa 2 kg i första veckan.

Förra veckan hade jag äntligen bokat tid hos läkaren, ”bebisläkaren” för att vara exakt. Ett år sedan slutade jag med mina p-piller, men kroppen har inte kommit igång för det. Kan det bara vara för att jag är en tjockis?

Hos läkaren var det många pusselbitar som föll på sin plats. Jag kom hem med diagnosen PCOS, alltså en hormonfel som gör att man alldeles för många ägg i sina äggstockar. Dock påverkar det inte bara bebisplaner, utan den stör ämnesomsättning och insulin man har i kroppen, dvs. man kan inte hantera socker/kolisar Just bukfetma är en av de vanligaste symptom man har.

Även om detta i sig inte var veckans bästa nyheter, så känns det mycket skönt. Att jag faktiskt inte är bara en lat tjockis som inte klarar av att gå ner i vikt. Just nu har jag ordinerats till strikt kolhydratsförbud nästa 3 månader och fått några olika mediciner som hjälper mig i traven på lite olika sätt. Projekt gravid2015/16 har alltså sätts igång!

De som var allra skönast, att läkaren var så cool med min vikt. Jag var mycket rädd att det ska bli årets lektion om övervikt och dess sidefekter, men icke. Även när vi pratade om kosthållningen utan kolhydrater så påpekade jag att jag inte ska ”banta”, dvs köra  nån svältdiet utan äta bra, men utan kolhydrater.

Nu har det gått en vecka och det går mycket bra. Jag  tror att medicinen som håller ordning på blodsockernivåerna gör att jag inte har haft några problem som helst att slopa kolhydraterna. Annars brukade jag senast dag 3 får enormt huvudverk och vara helt matt, till man skulle bli pigg igen. Jag känner mig inte svullen och jag ser hur vågen går ner. 

• Veteran
    8081 inlägg
    17 september 2014 16:29

Lycka till Jonnax.

Ibland är det skönt att få en diagnos, även om den inte är positiv i sig. Men du har ju träffat en bra läkare och även påbörjat behandling. Håller massor av tummar för allt du vill! Kram!

• Engagerad
    67 inlägg
    17 september 2014 17:26

jonnax------(103,1).........

Thyndra-(104).......

Audrina-(72,1)..........

tjofnatt-(80,8)..........

Bullmaja(87,5)........

AnnC-----(103,7)....

Vill om jag får ändra startvikt, vet inte om det var svärföräldrarnas våg dom inte överensstämde med min eller om jag ätit kasst utan att veta om det men min startvikt blir i alla fall enligt detta inlägg om det går att ändra nu. 

Och och lycka till Jonnax! Finns jättemycket bra recept och sidor att läsa på om lågkolhydratskost. Behöver du nå råd eller funderar kring något kan du alltid höra av dig till mig också! 

• Veteran
    8081 inlägg
    17 september 2014 18:12

Tjoffnatt -har justerat din strtvikt. Nu väntar vi bara på Fetis50.