Hej! Jag förstår inte vad jag gör för fel! Enda anledningen till att man inte minskar i vikt är väl rent logiskt att man inte äter tillräckligt lite, men jag skriver in allt jag äter här och försöker att alltid ha en marginal på 100-200 kcal för eventuell miss, felberäkning, småätande, etc. Jag är ofta hungrig, många gånger har jag inte kunnat sova på flera timmar pga det och till slut gått upp och ätit någonting (har aldrig haft större problem med att somna tidigare). Jag äter inte 30 E% protein och styrketränar mest bodypump, ibland i gym, inte så mycket kondisträning. Jag väger mig varje dag för att få en klarare bild och första veckan jag började här låg vikten mellan 71,5 och 70,1, nu fyra veckor senare mellan 71,5 och 69,5, men har varit på 72,5 innan det. Om någon kikar i min matdagbok vill jag säga att mitt internet inte fungerat ibland under veckan och jag då inte skrivit in (räknat för hand istället). Jag vet inte vad jag frågar om egentligen, känner mig bara måttligt frustrerad. Kan såklart äta ännu mindre men jag kommer inte orka särskilt mycket då känner jag. Tacksam för ja, svar, vadsomhelst!
På gång
22 inlägg
Hej ! Råkade se denna tråden o kände att jag kanske kan tillföra nåt.Rex, du skriver att du ofta är hungrig: Nyckeln till att lyckas är just att undvika att vara hungrig om man vill bränna fett o gå ner i vikt. Ju oftare du går hungrig utan att ge kroppen energin den behöver, desto långsammare förbränning får du. När du går hungrig producerar kroppen mer insulin, vilket gör att mer av det du sedan faktiskt äter lagras som fett. Allt hänger inte på antalet kalorier, utan oxå vad för slags kalorier. Läs mer om t.ex. GI-metoden som går ut just på att äta mat man är mätt på längre.Och om du tränar mkt kan det vara bra att tänka på att ju mer muskler, desto mer energi bränns dygnet runt. Äter du för lite före o speciellt efter träning återhämtar sig kroppen sämre o musklerna blir lidande.Lycka till!