Hej! Jag ska göra en gastric bypass den 20/11. Jag har kört VLCD i 27 dgr idag. Jag är göööörleeeessssss på pulver. Men, men, jag går ner i vikt!!! Imorgon är det träff inför operationen. Längtar efter att prata med någon "i samma båt", har inte pratat om detta med så många. Tänkte skriva lite här och se om det kommer några svar och muntra tillrop. Just nu är jag så fokuserad på att få börja äta något, bara lite kalvsylta, snälla! Den 22/11 får jag börja med mjuk mat. Gissa vem som mosar en bit kalvsylta och en potatis???? Hör av er till mig - jag behöver pepp!!!!!! PS Till alla er därute som ska flyta, köp inte itrim nypon eller potatis/purjolök - det är fruktansvääääärt!
Nykomling
9 inlägg
Grattis till ditt beslut och din op-tid. Jag har inte gjort någon själv, men min bror följde jag nära genom hela hans resa. Han säger idag att det är det bästa som hänt honom. (och han ville verkligen inte, utan blev "tvingad" av mig och av sjukvården) Hoppas så att du får en bra resa, skriv gärna lite om du har lust Lycka-till-kramar!!
Tänkte bara tipsa dig om en blogg som en tjej har som nyligen gjort en gastric bypass.. http://erikaenroth.vimedbarn.se/
Tack för uppmuntrande ord och kramar! Det kändes skönt när jag outade mig och berättade om operationen. Yatzy! Jag tittade på bloggen du tipsade om, men kom inte så långt in i den. Man kanske måste vara inloggad? Efter en påse itrim kyckling med extra curry, svartpeppar och chilikrydda är jag redo för att fortsätta dagen! Imorgon är det dags för operationsinfo,
Idag har jag varit på operationsinfo, vägt och mätt, träffat läkare och träffat fler som ska göra samma operation som mig, några samma datum och några som har tidigare datum. Vi har bestämt att hålla kontakten och träffas och det känns jättebra. Så igår outade jag mig här på forumet och fick kontakt med er och idag blev det några fler "viktkompisar". Det känns jättebra! Siffrorna visade sig vara positiva för min del, har bara 2 kg kvar innan jag är på min operationsmålvikt. Och det ska jag väl klara, det är ju 15 dagar kvar!!! Det var kul att jämföra deras tankar kring Modifastflytandet och "livet med mat" efteråt med mina egna tankar, De vill också ha knäckebröd med kaviar!!!!!!
Härligt! Jag vet att min bror också fann kompisar som han sedan följdes åt med genom op och "livet efteråt". Har du fått prata med någon som gjort det för lite längre tag sedan?
Hej FrånNu och andra med förstås! Tack för dina ord. Jag har några jag känner som gjort op för lite längre sedan och jag har nästan bestämt mig för att prata med dem, jag tror det är bra att göra det.
Hej! Nu är det bara 8 dagar kvar med "påsarna", jag har idag ätit flytande i 34 dagar!!!!! Sedan vill jag inte se åt en påse mer i hela mitt liv! Idag satt mina jobbarkompisar, 4 stycken, och tuggade knäckebröd med kaviar - vad tror ni att jag ville göra med dem? Tänk att få tugga på något! Men, lugn nu gluffsan, snart så är det dax för dig att få sätta tänderna i en knäckemacka. Jag hörde av de andra "viktkompisarna som pulvrar" att de är helt begeistrade i alla matprogram på TV- det är jag med, tur att det finns så många av dem. Nu har jag skrivit av mig lite frustration - tror jag ska gå och ta mig lite kyckling/chilisoppa med massor av curry.
Gluffsan - om jag räknar rätt är det imorgon det är dags. Ska tänka lite extra på dig hela dan Lycka till!!
Tack så mycket FrånNu! Det hjälper mycket att få veta att det finns någon som tänker på en! Det är allt lite pirrigt idag, jag får snart veta vilket klockslag det blir i morgon. Huuu! Klockan elva idag tog jag min näst sista påse pulver och det känns helt underbart. Har den senaste veckan bara fått i mig två påsar om dagen och det är ju inte bra, men det går helt enkelt inte. Jag kräks nästan då jag öppnar påsen och känner lukten. Men, som sagt, en eländes påse till idag. Sen så! Aldrig mer.
Jag håller tummarna för dig i morgon. Det kommer att gå jättebra! Får jag ge dig ett tips? Jag träffar många nyopererade eftersom jag jobbar på intensives och vi även har uppvakningspatienter då och då. Använd pep-pipan ofta...hoppas du fått info om den...du blåser i en pipa som har ett motstånd på utandningen. Den gör mycket mer nytta än vad man kan tro. Lungblåsorna faller inte ihop så syresättningen blir bättre, man får upp slem och risken för lunginflammation minskar. Om du inte fått denna "leksak" ...fråga efter den. Använd den varje timme...10+10 andetag. Stor lycka till kram till dig!❤🌹❤