icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Hur många av er har börjat om 484894726283....ggr?

Utmärkt medlem
933 inlägg
12 augusti 2013 14:44

Något överdrivet kanske men det känns som tusentals gånger. Börja om på samma vikt eller ännu värre på en ännu högre vikt. DENNA GÅNGNE ska det bli bra....Hur gör Ni andra som ev är eller har varit i samma situation. Jag ÄR verklign duktig på att gå ner i vikt men vad hjälper det när resultatet blir väldigt kortvarigt och vikten snart är högre. Jag VET att man inte skall hålla någon diet, att man ska hitta en livsstil som passar och att det måste vara roligt, trevligt osv osv MEN det är ju det jag inte kan! Ingen motionsform är tillräckligt kul, tiden räcker aldrig till, orken finns där medan jag sitter på jobbet och planerar allt jag ska, sen är det som om luften går ur mig när jag komemr hem. Det är alltid något som komemr ivägen för att motionen skall bli av och då menar jag inte att jag har en massa "tillgjorda" ursäkter, det är verkligen saker som av en eller annan anledning MÅSTE gå före. Varje gång jag loggar in här på nytt så finns det någon "ny metod" som skall vara hur bra som helst.....Nu verkar det vara 5, 2 metoden. Är det värt att prova? Kan man leva så en längre tid och må bra? Snälla, hjälp mig på rätt väg, jag vet att jag inte bara kan ge upp och leva efter "låt gå principen".

• Mycket engagerad
    406 inlägg
    14 augusti 2013 13:09

Jag tror alla börjar om titt som tätt. Just nu har jag kämpat i ett sen maj 2013 och inte gett upp. Har lyckats gå ner 6 kilo sakta men säkert som är rekord på många år. Brukar ge upp ganska fort men nu är det sista gången hoppas jag. Så det är bättre att börja om igen än att strunta helt i det. Alla lyckas säker någon gång de börjar om.-) så välkommen att kämpa med oss här på listan

• Utmärkt medlem
    933 inlägg
    16 augusti 2013 14:31

Tack än en gång alla för pepp och vänliga ord! Det underlättar mycket i tankearbetet att läsa här på forumet. Jag tycker att jag är bra igång nu. Läst mycket om 5:2 och avverkat min första fastedag. Vet inte riktigt hur många kalorier eftersom jag tyckte det var svårt att räkna den soppa jag kokade. Åt grönsakssoppa 4 ggr i går och tror inte det kan varit speciellt mycket kalorier. Vitkål blomkål, purjolök, rotselleri och några morötter, buljongtärning. Vägdag idag och ner 2,7 sedan start den 5/8, känns mycket bra. Det har även blivit 2 längre promenader denna veckan:-) Ha en underbar helg allihop!