Nykomling
1 inlägg
Hej alla!
Idag har jag genomfört 1 vecka av mitt program. 8/800. De första dagarna var jobbiga, då min hjärna och mage vill ha "något gott", Det har varit några sidospår. Men jag ger inte upp för det. Det viktigaste är att ha tålamod för att kunna fortsätta resan mot ett sundare och hälsosammare liv Så nu vecka 2 Är det fler som kör samma program? Vi kan peppa varandra.
Ja, jag gör det och vi har kört lika länge. I går var min första vägning efter en veckas 800-kickstartsprogram. Jag tycker att det har gått förvånansvärt bra. Jag har använt mandel som snacks när magen har skrikit efter mer. Jag vet inte om det är ok men jag har gått lite längre/mer för att kompensera det. //Jonas
Hej Jonas, Men så kul att det går bra. Vågen är ingen vän med mig just nu. Men eftersom jag gjort några sidospår och inte riktigt följ planen. Så är det bara mig jag kan skylla. Jag tycker att de allra första dagarna kändes riktigt jobbigt med hunger och funderingar om vad man ska stoppa i munnen. Gamla vanor som ger sig till känna och dem är svåra att vänja sig av med. Blivit lite annat utöver menyn. absolut Inte rätt! Så nu tar jag nya tag och skärper till mig och följer enbart menyn. Tycker att, som idag, utan mat från morgonen till tidig eftermiddag och bara druckit vatten, kändes helt okej. Så både hjärnan och magen håller på att förändras och tar successivt in mat intagen, tiden emellan målen utan att småäta. Mandel är väl helt okej eller lite nötter, kan jag väl ändå tycka. De flesta vill gärna ha något att tugga på och inte bara dricka. //Tina
Bra jobbat, kul att höra att det går bra med 8/800 kcal kickstart
Pepp!
Hej, idag är första dagen på min kickstart 800. Jag är så rädd att det ska bli som vanligt att jag orkar hålla ut Max en vecka och att jag sen blir för stressad av jobb och barn och börjar vråläta och gå upp allt men vi får se om det här verkligen är ett koncept som kan fungera för mig.
Det ska bli intressant att följa er som ligger en vecka före mig, lycka till!
Hej!
jag har i det närmaste följt menyn. Det är ibland då det är för många ingredienser som jag har hoppat över eller bytt ut, men jag har aldrig ätit mer än det som menyn föreskriver. Det hä är en perfekt diet för mig. Sedan har jag bestämt mig "Aldrig mera fet"! Jag räknar att vara vid rätt vikt vid årsskiftet och jag ser det här som en perfekt start. //Jonas
Hej, nu är jag inne på min tredje dag, jag försöker också nästan enbart hålla mig till menyn även om jag måste ha mjölk i kaffet och dricker en del fun light och cola zero. Det hade naturligtvis varit bättre med vatten men jag har lite svårt för att drick det förutom till måltiderna. Känner mig sjukt sugen på att bara vräka i mig mat just nu men jag ska försöka stå emot det. Super att båda kämpat på och klarat mer än en vecka.
//Ylva
Hej!
Jag skulle också vilja köra kickstart 800. Jag äter vegetariskt, inga mjölkvaror pg a magen. Skulle det funka? Vad säger ni som håller på?
Jag tror inte att det är några som helst problem. Mjölkprodukter är få och de kan man hoppa över. Sedan är det lite kyckling och fisk och det går absolut att ersätta. Kolla headmaster Johan, han kan hjälpa dig. //Jonas
Hej, ja med lite fantasi går det säkert att ta bort animaliska produkter. Själv skulle jag nog däremot inte orka följa något där jag var tvungen att tänka efter för varje recept men om du är van att laga vegetariskt och är motiverad så går det säker.
Nu har det gått 5 dagar och jag måste säga att den här dieten passar mig väldigt bra. Jag är inte alls lika frestad av annan mat och ser faktiskt fram emot måltiderna som jag oftast upplever som väldigt goda. Jag har också börjat följa träningsprogrammet (för de som inte tränat förut och som bara tränar hemma). Jag tycker även att det fungerar bra.
//Ylva
Startar 800kcal på måndag.
hoppas bara sambon som är glass och godisgalen lugnar sig lite med det 😬