icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Lag Blåvit 2014

Mycket engagerad
240 inlägg
6 januari 2014 17:30

Hej på er, jag såg att jag kommit med i lag BLÅVIT. Har inte varit med förut men tycker det här ska bli väldigt kul. Behöver en extra motivation för att komma igång ordentligt. Jag tänkte att jag startar en ny tråd, såg att många av de andra lagen har en egen tråd. Startvikt Lag BLÅVIT jenglund (67.9)..... Lina1962 (87.4)..... casg (82.9)..... callinas (77.2)..... jennyc (81.7)..... wassen (84.5)..... Trillan1 (84.3)..... JeannieO (83.6)..... Lena11 (80.3)..... superK (80.0).... Sara1984 (82.0).... madde72 (81.8).... soperk (80.0).... Freya (81.6).... Elilias (84.5).... Mormor55 (75,5)....

• Veteran
    2214 inlägg
    19 januari 2014 18:55

Jag tänker på vad jag äter och försöker äta nyttig och bra mat. Jag räknar kalorier lite till och från men försöker räkna de flesta dagar. Äter inte efter någon speciell diet men tränar en massa!

• På gång
    34 inlägg
    19 januari 2014 18:59

Han hade jag helt missat, hittade en härlig smoothie http://www.youtube.com/watch?v=AzLVVM5lVOwjag ska testa i morgon bitti

• På gång
    34 inlägg
    19 januari 2014 19:01

@ superk På IKSU? Jag tränar där, på sport

• Nykomling
    7 inlägg
    19 januari 2014 19:14

Just nu äter jag ganska fritt, men regelbundet och tre mål med någon frukt eller mellanmål på eftermiddagen. Har tidigare gått ner med både med lchf och "vanlig mat". Anledningen till att jag inte kör lchf nu är att jag så småningom vill komma igång med löpningen igen och jag upplever inte att jag får samma skjuts i benen utan kolhydrater. Däremot så försöker jag begränsa mitt kolhydratintag och testar vad som triggar igång mig. Är inte heller främmande för att lägga in lite 5:2 längre fram men just nu försöker jag främst få tillbaka rutinen på ätande.

• Engagerad
    62 inlägg
    19 januari 2014 20:19

Jag räknar kalorier och försöker hålla det, annars äter jag precis som jag gjorde innan, fast i mycket mindre mängder. Och helst mellanmål under dagarna.

• Veteran
    2214 inlägg
    19 januari 2014 20:21

elilas: Ja på IKSU sport. :) Och lite på Nolia med Vårruset gänget varje måndag.

• Mycket engagerad
    240 inlägg
    19 januari 2014 22:40

själv är jag nöjd med vissa saker, som att jag bytt till havregrynsgröt på morgnarna och börjat röra mer på mig. Men det som är så trist är att all min motivation vissa dagar är HELT BORTA. Förstår inte detta. De dagarna (denna vecka var det torsdag-lördag) äter jag allt jag kommer över förutom det som är nyttigt, burger kings största burgare ena dagen, kebab andra, glassen som fanns i frysen och chokladen som låg i skåpet. Är det någon av er andra som har liknande svårigheter. Hur gör ni?

• På gång
    42 inlägg
    20 januari 2014 07:02

Oooja. Inte tränat på 3 dagar, hoppas det blir något i dag. Varit sötsugen i går oxå ätit mer än jag bör! Själv disciplin är nog det ända som hjälper, men inte alltid man har det. När det gäller mat för min del så förbjuder jag mig inte att äta onyttigt. Men tänka på hur mycket man äter och att inte äta onyttigt vare dag.

• På gång
    34 inlägg
    20 januari 2014 07:27

@jeanniieo Jag kan inte ha glass eller sådant hemma. Jag har inte ens strösocker,,,,Och så får jag inte slarva med maten, då "ber" jag om att bli översugen på,,,,,ALLT

• Mycket engagerad
    151 inlägg
    20 januari 2014 08:51

Jag kör 5:2 och försöker träna. Blir mest styrketräning, promenader och crosstrainer. Ibland mer och ibland nästan inget. Känner mig mer peppad nu då jag gått med i en grupp där man ska träna minst 15 minuter om dagen. Fuskar enormt mycket på helgerna. Unnar mig alldeles för mycket gott då. Måste bli bättre på det!