Nu är det dags igen!
Vilka vill vara kvar i laget?
Inför några enkla regler:
1.Nu kämpar vi! Skriv gärna inlägg mellan vägningarna. Det gäller att peppa varandra.
2 vikten ska vara inlämnad senast kl 21 på onsdagar (se punkt 4), men ni får väga er när ni vill,
3. Vet man att man ska man vara borta från våg/dator skriv in det i tråden.
4. Saknas vikt 3 på varandra följande veckor tas namnet bort, men man är välkommen tillbaka.
5. Alla ansvarar för att resultattabellen kopieras till BL-tråden kl 21 på onsdagar. Den som kommer in senare kopierar hela tabellen igen.
Just nu är det vad jag kommer på.
Så här ser laget ut i starten Startvikt inom parentes:
babs2 (102,9)......................
DontStop (103,9)................
FrOzen (107,3)...................
helga24 (107,6)..................
koppen (101,1)..................
lenamaria (96,4)...............
lena444 (104)..................
TESUO (103,5)...............
viljans (96,6)...................
Fetis50 (77)....................
Wiviann (106,5)..............
Nordan64.(101)...............
Lina 1962 (92,3).............
Hagalund (80,5)..............
Länk till hemsidan: https://sites.google.com/site/biggestloservaaren2016/
Länk till tråden där resultaten läggs in: http://www.matdagboken.se/?p=forum&visa=trad&TradID=11786&
Helga24 Ser att du inte fyller i matdagboken, men du har kanske som många av oss andra ett annat sätt att registrera intaget. Vet efter alla mina år i "överviktsbranschen" att någon form av registreing är väldigt viktig.
Pepp
Sedan jag började för några veckor sedan så har jag slaviskt fyllt i matdagboken. Vetskapen om att allt ska skrivas upp hindrar mig från att äta extra.
Babs2
Det har nog skett en missuppfattning jag har skrivit upp mig alla veckor i veckan skrev jag upp mig på 108kg samt att jag skrev ett meddelande om varför jag går upp och att jag fick ett svar men vecka var jag sjuk som jag även skrev samt jag kollar om det att är ok och det har det varit. Så kolla igen jag har ävet skrivit upp allt manuellt
mvh
helga24
Helga24: Jag tror hon nog menade om du fyller i allt vad du äter och har koll på det. Som jag skrev ovan så har jag för tillfället slavisk koll. Väger och mäter allt som jag äter för att verkligen kunna hålla mig på banan. Försökt med LCHF men att äta till jag är mätt fungerar inte för mig då jag inte känner av mättnadskänslorna ordentligt + att jag älskar grädde och sådant så det blev allt för mycket. Nu med Paleo och matdagboken så börjar det äntligen hända något.
Helga24 - det är inte din vikt jag menar, den är registrerad utan det är vad du äter varje dag som jag är nyfiken på om du fyller i.
Nordan 64 har en bra synpunkt och hon har gått ner i rasande fart, men sen är det ju så att våra kroppar är olika.
Min kropp styrs av en reptilhjärna, som lagrar energi i form av fett utifall det blir svält och jag skulle bli gravid, jag är 71 år, så det är inte så troligt.
Kämpa på!
Helga24: Du frågade vilken diet jag använda mig av. Jag har slutat äta godis och kakor och plockat bort mycket kolhydrater. Hoppar över pasta, ris, potatis osv. till maten, ersätter det med olika sorters grönsaker istället. Hade en tanke att jag skulle äta enligt LCHF, men får så ont i magen av fettet därför har jag tvingats dra ner på det.
Får väl se hur det går kommande veckan, maken och jag har tagit en vecka semester och ska åka runt lite. Ska dock försöka att inte falla tillbaka ...
Pepp till er alla!
Babs2 vill du att jag skall skriva en menylista till dig och för hur många veckor jag skriver en meny för varje vecka jag kan skriva upp den om du vill men nu föler jag medelhavslistan som finns här.
mvh/helga24
Dimmigt Körsbär v.12
babs2 (102,9)......................
DontStop (103,9)................
FrOzen (107,3)...................
helga24 (107,6)..................
koppen (101,1)..................
lenamaria (96,4)...............
lena444 (104)..................
TESUO (103,5)...............102,5
viljans (96,6)...................
Fetis50 (77)....................
Viviann (106,5)..............
Nordan64.(101)...............
Lina 1962 (92,3).............
Äggfasta mån-fred förra veckan därav det finfina resultatet;) jag är såå glad!! Pepp till er alla
helga24. Du behöver inte skriva ut någon lista åt mig. Jag var bara nyfiken efter din undran om varför du inte går ner i vikt. Medelhavskost låter bra! Lycka till.