Veteran
8084 inlägg
Här är en grupp Dimmga Körsbär som kämpar med sina vikter och surrar lite om ditt och datt. https://sites.google.com/site/biggestlosermidsommar2013 till BL sommar http://www.matdagboken.se/?p=forum&visa=trad&TradID=9294&Sida=39 till resultatrapportsidan
Låter bra JOnnax! JAg tycker också vi rensar bort de som inte är med. Nu kämpar vi lite extra! Jag har läst att om man fuskar 1-2 veckor så går man snabbt ner det igen!
Den strategin anammar jag Evve! Justerade min vikt för denna vecka - det har varit katastroffrossa!
monosc var aktiv på sidan 10/7, å hon är nog inte långt bort.
Hur har ni det alla dimmiga körsbär? Här i Skåne har vi superfint väder, det är bad, sol, grillning i stort sett varje dag. En och annan glass slinker också ner. För att inte tala om det goda vinet och de goda såserna till grillningen. Som tur är kommer det en vardag igen, men det är skönt att vara ledig tre veckor till. Ha det bra allihop och pepp till er alla!
Tack för hälsningen Fetis50! Mycket fint väder har vi haft i Sundsvall också, fast just nu har det tagit paus. Jag kände mig tvungen att avbryta "semestern" eftersom jag "stormåt". Nu har jag registrerat en toppvikt igen och hoppas nu att jag lyckas vända trenden. Mitt största sommarproblem är fikor och förstås glass. Vi kämpar på och om inte annat så får vi härligt höga utgångsvikter, som vi kan gå ner ifrån! Man måste hitta något positivt i eländet.
Nu har jag börjat fylla i matdagboken igen! Vet ju att det är första steget mot ordning och reda, nästa steg blir att hålla planerna. Satt igår och gjorde veckoplaneringen och idag handlar vi. Planerade 3 veckors luncher (soppor för hela slanten) och 4 veckors middagar. Vi är ju bara 2 i hushållet men lagar 4 portioner och äter samma mat 2 dagar dvs jag gör så att hela dagsmenyn inte blir lika. T ex samma lunch måndag och tisdag, men middagarna tisdag och onsdag. Sen ska här bli mycket grönsaker igen. Jag var ju så duktig i mitten av juni, när jag kom från Österåsen och hade en hel liten buffe av grönsaker och bönor i kylen, och lätt var det! Hänger ni på?
Jag vägde mig imorse och man kan ju LÄTT hålla sig för skratt! Nu måste jag rycka upp mig. Det är ju främst maten som är problemet
Jaaa babs, jag försöker hänga på så gott det går. Mycket grönsaker, promenader och bara lite av kolhydraterna. Men som sagt det är semester, jag satsar på att hålla vikten något så när. Kämpa på alla!
Lag Dimmigt Körsbär v 30 Fetis50 ..... pausar över sommaren. Åter v. 33 efter semestern hagalund .... babs2 ...92,7 evve_ .... Jonnax .... Lena444 .... åter vecka 30 el 31 AnnC .... har inte varit på MD sen 21/6 Mano70 ....hoppar av, kommer kanske tillbaka i höst/vinter Cabass .... åter v 33 Thyndra .... verkar totalt ha övergivit oss Mezcal88 .. pausar över sommaren.Åter v. 32 efter semestern monosc .... 3siffror ...går på kryckor och åskan har tagit "Internetet"
Jamen, det var väl ingen större match! Varför ska det då vara så svårt att hålla sig till den smala vägen?