Lag HAVSBLÅ vår/sommar 2018!
Ett litet, men naggande gott gäng, som förhoppningsvis blir ännu mindre - till omfånget alltså! Att antalet medlemmar växer tycker vi är trevligt!
Vi lämnar in vikten senast kl 22 på onsdagar. Kopiera listan till en ny kommentar och fyll i vikten. Den som är sist med att registrera för över våra resultat i den stora tråden!
Skriv gärna i tråden om ni blir borta en vecka eller tar en längre paus.
Lycka till, pepp, pepp på er!
Våra startvikter:
Ida40 ........... 115,0
M3II ............. 107,7
SveaLisa ..... 104,9
Lillamyy ....... 108,1
Ankan62 .......101,2
Alzarin ......... 133
Juvel ........... 125
Ackhs .......... 114,2
Fridis75 ........ 120
Karinda ........ 106,2
Akleja ........... 112,8
Länk till Hemsidan:
https://sites.google.com/site/vaaren2018biggestloser/home
Länk till Biggest Loser Tråden:
https://www.matdagboken.se/?p=forum&visa=trad&TradID=12878&Sida=1
Vi har ju redan tappat bort 6.7 kg!
HEJA OSS!!!
Allihop har gått nedåt! Vi är så duktiga! Pepp på oss!
Lag HAVSBLÅ vecka 3:
Ida40 ........... 115,0 ..... 112,5
M3II ............. 107,7 .....
SveaLisa ..... 104,9 .....
Lillamyy ....... 108,1 .....
Fellai ........... 114,1 ......
Nu blir jag lite förvirrad.
Ska man varje vecka skriva
startvikt....... denna veckas vikt?
Eller skriver man
Förra veckans vikt....... dennas veckas vikt?
Att jag undrar är ju för att Ida40 har lagt in igår och då står ju startvikt... denna veckas vikt.
Trodde man skulle rapportera veckans minsknng sen senaste gången man vägde sig.
Lillamyy- jag vet inte hur andra lag gör, jag var med för första gången i höstas och gjorde likadant nu som då. Jag kopierade listan överst, i texten ovan tråden, så att säga, och lade sedan till min nya vikt. Kom gärna med förbättringsförslag! 😊 Visst kan man ha tre kolumner i tråden, en extra för förra veckans vikt, men det blir lite krångligare för den som är först att registrera och kopiera in den nya veckans tabell. Jag tänker att då ska man backa i tråden, radera föregående i den tabellen, etc. Jag vet inte..... 😉 Som sagt, kom med förslag på utseendet, det kanske finns jättesmarta sätt att göra detta smidigt på. Vi är ju inte så många!
Njae, jag vet inte hur man ska göra. Det här kanske är rätt, men jag var så inställd på att man skulle ta förra veckans vikt och sätta den där startvikten står och sen då fylla på med den här veckans vikt.
Ida40 ........... 115,0 ..... 112,5
M3II ............. 107,7 .....
SveaLisa ..... 104,9 .....
Lillamyy ....... Förra veckan ..... den här veckan
Fellai ........... 114,1 .....
Men gjorde ni såhär förut så är det säkert så det ska vara
Ska och ska.... 😉 Jag kollade i några av de andra grupperna och de verkar köra så som jag lade in. Inget fel med ditt förslag och jag minns att jag själv var förvirrad när vi började i höstas! 😊 Vad säger ni andra? Lillamy- lyft gärna frågan i den stora tråden så får vi se vad alla andra tycker är smidigast, och framför allt vad "Havet" tycker!
Jag tror att det står startvikt samt aktuell vikt har att göra med den totala viktnedgången i procent. Lättare att ha koll på totalen när man ser vart man började.
Ja men då är de väl så vi ska köra, det var just att jag blev lite förvirrad. Tänkte att det blivit fel nånstans. Har ju inte varit med här förut så jag vet inte hur ni gjort. Ja visst blir det ju lättare att se totala viktnergången när man har startvikt-aktuell vikt, men det blir ju värre om man vill se hur mycket som tappats totalt den senaste veckan. Eller månaden.
Men vi kör väl som ni gjort förut så det blir enklast
Jag tror att man kan följa veckoresultaten i BL-tråden eller hemsidan under enskilda resultat.