Lag HAVSBLÅ vår/sommar 2018!
Ett litet, men naggande gott gäng, som förhoppningsvis blir ännu mindre - till omfånget alltså! Att antalet medlemmar växer tycker vi är trevligt!
Vi lämnar in vikten senast kl 22 på onsdagar. Kopiera listan till en ny kommentar och fyll i vikten. Den som är sist med att registrera för över våra resultat i den stora tråden!
Skriv gärna i tråden om ni blir borta en vecka eller tar en längre paus.
Lycka till, pepp, pepp på er!
Våra startvikter:
Ida40 ........... 115,0
M3II ............. 107,7
SveaLisa ..... 104,9
Lillamyy ....... 108,1
Ankan62 .......101,2
Alzarin ......... 133
Juvel ........... 125
Ackhs .......... 114,2
Fridis75 ........ 120
Karinda ........ 106,2
Akleja ........... 112,8
Länk till Hemsidan:
https://sites.google.com/site/vaaren2018biggestloser/home
Länk till Biggest Loser Tråden:
https://www.matdagboken.se/?p=forum&visa=trad&TradID=12878&Sida=1
Jag sitter vid dator. Vad är det som ska göras? Vilken vikt ska läggas in och var?
Jag skickade in tidigare idag fast att det saknades lite, men nu såg jag att det fanns komplett lista inskickad så tog bort tidigare inlägg
Lillamyy- Ankan fick hjälp i stora tråden på annan väg! Hon hade skrivit där och bett om hjälp att lägga in sin vikt idag. Alzarin - kanon att du fixade! 😊 Gänget - bra jobbat! Lycka till den här veckan och ha en trevlig helg! ☀️❄️
Hej tjejer!
Vad duktiga ni är! Det där med vikten är jättekonstigt. Tisdag morgon väger jag 0,5 kg mindre än på onsdagmorgon - min vägdag. Det har varit så flera veckor i sträck nu. Skulle gärna ha vägdag idag....har haft en sjuattans magsjuka sedan onsdag kväll och är inte ok ännu. Fast de kilona har jag säkert ätit upp till nästa onsdag...
Hej!
Fick en smärre chock i morse när jag vägde mig och vågen visade på 126 kg!
Har insett den hårda vägen att jag unnat mig alldeles för många semlor, glass, choklad, chips med dippsås m.m. Men sedan i morse är jag väldigt motiverad och blivit betydligt "striktare" än tidigare. Tyvärr blev det 2 kg uppgång mer för mig på "Lag Havsblå-listan" denna gång... 
Men just nu känns det ändå som att jag är med på banan! Har i dag så smått börjat att utstaka en personlig och egenkomonerad "hälso-strategi" för att lyckas nå mitt viktmål och som kommer vara anpassad efter just mig. Tänker exempelvis plocka "russinen" ur kakan från bland annat olika viktminsknings-kurer m.m., kommer anpassa generella hälsotips och motionsråd efter mina förutsättningar, kommer lägga till lite eget efter tycke och smak och just detta skräddarsydda och för mig unika upplägg, både hoppas och tror jag kommer funka jättebra för mig!
Vill uppmuntra alla i Lag Havsblå att fortsätta kämpa på, ingenting är omöjligt!
Lag HAVSBLÅ vecka 7:
Ida40 ........... 115,0 .....
M3II ............. 107,7.....
SveaLisa ..... 104,9.....
Lillamyy ....... 108,1...
Fellai ........... 114,0 ...
Ankan62 .......101,2....
Alzarin ......... 133 ....
Juvel ........... 125 .... 126
Kloka reflektioner, Juvel! 💎 Jag kommer inte att ha kul siffror imorgon, tror jag, är kraftfullt förkyld, febrig, har taggtråd i halsen...... Äter visserligen inte så mycket men rör mig bara mellan kök, säng, soffa och badrum. Blir ett par dagar hemma från jobbet.... Hur en bra vecka allihop!
Ida40: Tack så mycket för uppmuntran! Har precis avnjutit en Nutrilett-shake, i choklad-smak förstås!
Hoppas du kryar på dig så snart som möjligt och passa gärna på att vila ut ordentligt under förkylningen, man brukar bli friskare lite fortare då! 
Klassisk lunch- chokladnutrilett och banan! 😊
Lag HAVSBLÅ vecka 7:
Ida40 ........... 115,0 ..... 110,2
M3II ............. 107,7.....
SveaLisa ..... 104,9.....
Lillamyy ....... 108,1...
Fellai ........... 114,0 ...
Ankan62 .......101,2....
Alzarin ......... 133 ....
Juvel ........... 125 .... 126
Minus ett kilo, det trodde jag inte! :)