icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

MÅLSÄTTNING APRIL - JUNI 2014

Veteran
5155 inlägg
2 april 2014 12:14

Hur klarade ni eran målsättning första kvartalet?? Min målsättningen fungerade inte alls, men inga sura miner. Hu blev första kvartalet för er !!! Bara att sätta fart igen, en ny tråd och nya mål !! Kom igen !! Skriv in eran målsättning för det andra kvartalet 2014. När juni är slut så kan vi utvärdera hur det gått. Det behöver inte bara gälla viktminskning utan det mesta i livet.

• Veteran
    5155 inlägg
    2 april 2014 12:57

Tar det lugnt med besluten den här perioden. Min målsättning är: Promenera med bungypump stavarna eller annan motion minst 1 timme om dagen. Komma ner under 80 kg :) Och så hoppas jag att få en massa bonus på alla håll och kanter !!!!

• Veteran
    2214 inlägg
    2 april 2014 20:57

Gick lite si och så förra gången, men på slutet så kom jag igång på riktigt :) Min målsättning är: Gå eller cykla till jobbet flera dagar i veckan. Börja träna regelbundet igen Registrera maten på appen Gå ner till 72 kg

• Mycket engagerad
    426 inlägg
    2 april 2014 21:23

Min nya målsättning blir: gå på crosstrainern flera gånger per vecka. Gå en promenad varje dag. gå ner 4 kr till. göra veckomatsedel.

• Mycket engagerad
    445 inlägg
    3 april 2014 07:19

Min nya målsättning är: 2 extra promenader i veckan. Dricka mjölk max 4 ggr i veckan. Komma under 85 kg Mindre insulin.

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    3 april 2014 07:28

Jag vill gärna vara med här. Mina mål är att gå ner 5 kg till. Har gått ner 5 kg sen jul. Spring 3 gånger i veckan och promenera dom andra dagarna.

• Nykomling
    10 inlägg
    3 april 2014 07:43

Om jag också får vara med så är mina mål: -komma igång med promenader 5 gånger/vecka -gå till gymmet två gånger/vecka -gå ner 7 kg....? -lyssna på motivations-CD en gång/vecka (funkar för mig) Lyckat till allihop och PEPP på oss <3

• Engagerad
    73 inlägg
    5 april 2014 09:44

Målsättning Gå ner 10 kg fortsätta träna som jag börjat , gå mina promenader både morgon och kväll och naturligtvis räkna kalorier

• Utmärkt medlem
    927 inlägg
    5 april 2014 10:50

Hej Thyndra! Får jag vara med på den här tråden också? Första kvartalet i år gick bra i början men väldigt långsamt sista månaden= 6,5 kg ner. Målsättning april-juni: Minus 7 kg Räkna kalorier och kolhydrater som tidigare. Cykla 1 mil varje dag eller promenera så mycket jag kan med mina artrosfötter. Ro ett par timmar när havet är lugnt, fr.o.m.15 maj när båten läggs i. Morgondopp varje morgon oavsett väder fr.o.m.12 grader i vattnet (Skönt efteråt...) Lycka till alla, nu kämpar vi!

• Engagerad
    76 inlägg
    5 april 2014 20:23

Mina mål: - Fortsätta mina dagliga promenader, minst 35 minuter/dag - Minska på kolhydraterna - Dricka minst 1 liter vatten/dag - Gå ner till två-siffrigt (alltså - 7 kg)

• Veteran
    1063 inlägg
    5 april 2014 21:53

Första kvartalet gick bra för mig. Känner att jag lyckades med mina mål iaf till 98%, vilket får lov att vara godkänt :) Denna omgången har jag följande mål: * Få in mer konditionsträning i form av cykling, rodd, crosstrainer och powerwalks. * Hålla kvar min styrketräning på 5-6 pass i veckan. * Få ner vikten till under 94kg. Helst mer än så.. * Få mer kontroll på maten, och då framför allt satsa på att dumpa dem dåliga och snabba kolhydraterna och byta till en bättre variant. Även göra bättre val, lära mig att planera och förbereda maten bättre. Målen i sig borde inte vara jätte svåra att uppnå. Problemet som möjligtvis kan uppstå är att träningen kan riskera att bli lite lidande i juni när jag går på mitt sommarvik som är på heltid. Men jag hoppas att jag fått in en bra vana och rutin tills dess för att lyckas få till det.