icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Nya BIGGEST LOSER 2014!

Veteran
6814 inlägg
29 december 2013 20:04

NYTT ÅR! NYA TAG! Välkomna till en ny omgång av Biggest Loser! Denna omgången delar Matdagboken ut 2 st Biobiljetter varje månad till den som gått ner mest i %! Nu mina kära vänner tänker jag ta lite ledigt från Biggest loser! Tänkte vi kör denna veckan också, alltså maj månad ut!

Denna tråd har sommaruppehåll

Återkommer igen. Med en ny tråd! Länk till Hemsidan: https://sites.google.com/site/nyabiggestloser2014/

• Mycket engagerad
    366 inlägg
    10 januari 2014 21:04

Havet, jag har funderat lite.. Hur räknas vecka 3s viktnedgång ut på de som inte registrerat sin vikt för vecka 2?

• Veteran
    6814 inlägg
    10 januari 2014 22:36

Samma som denna vecka.

• Mycket engagerad
    366 inlägg
    10 januari 2014 23:13

Så det betyder att deras viktnedgång blir två veckor på samma gång? Eller tar du ut procenten från startvikten varje gång? Var bara lite nyfiken i och med att en Biggest loser utses varje vecka samt ett vinnande lag. Blir ju tyvärr lite missvisande i jämförelse med varandra om du/ni förstår vad jag menar... Bara en tanke.. Passar även på att tacka för ett toppen jobb med denna utmaning! Grymt motiverande!

• Veteran
    8083 inlägg
    11 januari 2014 08:39

Mindre13 Med mig själv - vet jag att om jag någon vecka funderar på att "glömma" att rapportera ja då har jag gått upp. Efter att i flera år läst inlägg här på sidan inser jag att jag nog inte är helt unik i detta tänkesätt, så jag tror att det är fler som gör så. Sen har jag också sett att de som uteblir en vecka lätt försvinner helt. RÄTTA MIG OM JAG HAR FEL! Har man gått upp en vecka och registrerar det, ja då ligger man ju bättre till för nedgång nästa vecka. Det är ju först när du gått ner mest under en månad som du kan ha någon materiall fördel av det. Detta är ju ingen tävling på blodigt allvar utan en lek som ska hjälpa och stödja oss OCH TACK HAVET

• Mycket engagerad
    240 inlägg
    11 januari 2014 08:58

Tack Havet för jobbet du lägger ner på det här. Det gör gott för min motivation, som inte alltid är på topp inte ens en hel vecka åt gången, men nu när jag ser siffrorna blir jag peppad igen, så stort TACK! Och bra jobbat har vi gjort också, ner över 83 kilo på en vecka!!! Grattis till oss alla!

• På gång
    34 inlägg
    11 januari 2014 09:10

Måste passa på och skriva ett jätte tack till Havet intiativtagaren/intiativtagarna till denna utmaning som är både ett kompisstöd , höjande för självkänslan, lite tävling till sig själv i gruppen och till stora utmaningen. Självklart är det inte på "blodigt alvar" men alvar ligger det i det, annars har man ingen anledning att lyfta sig en nivå över det man gjort innan och göra förändringar som gör gott för DIG. Jätte tack till alla inblandade i att ta emot resultaten och publicera dem. Mitt underbaraste ordspråk som får mig att tänka till igen och göra ngt. Du kan inte förvänta dig en förändring och du gör samma sak om och om igen utan att ändra ngt./SS

• Mycket engagerad
    366 inlägg
    11 januari 2014 11:07

Självklart är det inte på blodigt allvar, alla får vara med hela tiden hur än resultaten ser ut och det tycker jag är jätteviktigt. Tyvärr tycker jag att det blir svårt att känna mig 100% motiverad av utmaningen om det inte jämförs på lika villkor. Alltså viktnedgång på lika lång period.. Tolka mig rätt, om jag alltid registrerar min vikt så faller mina chanser att bli Biggest loser, och det är det som sporrar mig mest. Det jag gillade med den här iden! Månadsvis spelar det ingen roll i detta fall, men det är en lång väg dit. Jag hoppas ni kan se mitt resonemang, menar inget illa med det. Det kanske finns fler som känner som jag. Jag tänkte bara att det kanske finns saker att göra.. Ex att man delar viktnedgången på två om man missat att registrera någon vecka.. Tog bara upp frågan för att få svar, finns inget att göra behöver jag ju få veta det och anpassa mig efter det. Frågar man får man inget veta!

• Veteran
    6814 inlägg
    11 januari 2014 16:00

Mindre13 förstår hur du menar. Det här delemat har jag varje gång jag startar en ny omgång. Min fundering denna omg var att sätta plus minus 0 på dom som kommit in med vikt. Fast det blir lite missvisande det också. För då blir det helt andra lag procent. Denna vecka skulle endel av dom översta lagen byta plats. Om jag nollat övriga. Sen som Babs säger så rapporterar man inte in vikten när det är plus. Själv rapporterar jag in även när det är plus. Det märkte mitt förra lag silvermarin;), jag gick upp (12,7 kg) under hösten. Denna omgång är vi 122 st som är med.

• Mycket engagerad
    366 inlägg
    11 januari 2014 16:31

Jag förstår, och tackar för era svar. Nu har jag fått lyfta min fundering och det känns mycket bättre!

• 11 januari 2014 18:41

Går jag in på hemsidan "Biggest loser 2014" finns inte min starvikt med, men jag kan inte logga in där. däremot finns den med här. Jag får vara nöjd med det :)