Vi är några stycken som har kämpat sedan nyår och fram till midsommar och nu tänkte vi ta nya tag och kämpa vidare till Jul. Om du som vi vet med dig att du kommer att orka ett halvår till med din viktresa så ansök om medlemskap i gruppen. OBS! för att vara med i en grupp måste man vara + medlem. Följ http://www.matdagboken.se/?p=grupper&filter=3 så hittar ni gruppen. Mål med gruppen! Komma ner till målvikten/delmål eller hålla vikten på målvikt. Peppa och stötta varandra. Skriva om stort och smått, vikt, träning, familj, jobb och fritid jag allt som man vill. Rapportera vikt en gång i veckan. (ingen sammanställning denna gång) Startvikt XX Dagsvikt XX Förändring XX Totalförändring XX Målvikt XX Sista rapportdagen 24/12 2011 Ja det var nog allt. Välkomna att kämpa med oss! Kram Annika
Mycket engagerad
332 inlägg
rekommenderar gruppen varmt! den har varit lagom stort och personlig, och att rapportera regelbunden har hjälpt mig mycket med att kommer igen när motivationen några gånger inte var på toppen...
Lycka till! Jag skulle gärna vara med men jag ska nog inte försöka gå ner i vikt ända till jul, hoppas jag.
NashiNya) det tror inte jag heller att jag ska behöva, men jag måste lära mig hålla en balans så att jag inte går upp allt igen. Så jag kommer att köra "jämnvikt" när jag gått ner de 3,5 kg jag har kvar.
Detta låter som en grupp för mig.. Trots att jag försökt gå ner i vikt i ungefär ett år nu har jag inte lyckats.. Det har bara blivit +-0.. Fram tills för ca en månad sen... Så är än så länge bara i början av min viktminskning men det känns skönt.. Även om jag försökt länge utan att lyckats har jag ändå lärt mig väldigt mycket om mig själv. Har ju äntligen funnit vad som fungerar för mig. Jag började på 108 kilo, senaste inskrivna vikten är är 105,7 kilo (tror jag) och mitt första mål är att komma under 100 kilo tills mitt sommarvik är slut.. Dvs i mitten av augusti.. Det borde man väl klara eller? :P Mitt slutmål är under 70-75 kilo beroende på hur jag ser ut när jag väl närmar mig :P Men har ännu inte satt något tidsmål på de.. Har en lång resa framför mig :P
du är så välkommen yatzy.
Tack :D
Nä, man behöver inte ha mycket att gå ner som mål. Jag har varit med i Smal till midsommar sen årsskiftet ungefär. Och nådde min målvikt i mars nån gång. Sen har mitt mål varit att hitta viktstabilitet. Och det fortsätter jag att jobba med, så jag ska definitvt vara kvar ända till jul! Minst ;) Jättebra grupp!!!!! Kul att du hakar på Yatzy!
Meeeh, diskriminering.. Måste vara plus medlem! Äsch! *fnyser med näsan i vädret och vänder på klacken* ;)
Jag skriver gärna in mig i den här gruppen. Jag vägde mig i morse och upptäckte till min förskräckelse att jag gått upp i vikt p.g.a. att jag motionerat dåligt och ätit mer de senaste två veckorna. Jag behöver lära mig hålla min vikt. Det var lätt att motivera mig när jag gick ner men när jag väl nått min målvikt och började tillåta mer utsvävningar blev det svårare. Men måste man rapprotera sin vikt varje vecka? Så ofta väger jag mig inte. En gång i månaden kanske.
Tyvärr så är det så med grupper. Jag kan inte göra något åt det.