icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Under 1300 kcal per dag - menytips?

Mycket engagerad
112 inlägg
25 mars 2012 14:41

Hej, Har ett mål framöver och behöver köra på ett tag med c a 1300 kcal per dag. Någon som har bra tips på heldagsmenyer? Jag vet att jag bör äta ofta och lite för att må bra. Jag är allergisk mot nötter, men äter det mesta i övrigt... Stort tack!

• Veteran
    1881 inlägg
    26 mars 2012 22:41

Men mait .....Det fanns frukostar med både gröt och smörgås, smörgås och smoothi, smörgås med fil osv så hur läser du egentligen....

• Veteran
    3541 inlägg
    26 mars 2012 22:42

Tog bara det bästa exemplet med glimten i ögat, men den glimten saknar du kanske. Godnatt!

• Veteran
    1881 inlägg
    26 mars 2012 22:45

Nä, såg inget roligt alls med det förslaget så saknar nog glimten totalt idag. :D Godnatt tebax.

• På gång
    12 inlägg
    14 april 2012 16:49

hej här finns ju en låg kcal vecko meny du får planera om den så det stämmer till din kcal mängd bara. det räcker att ta mindre av något eller kanske låta bli att ta smör eller olja så blir du av med lite kcal. jag tyckte den va bra för jag gick ner nästan 8 kg när jag gick efter den.

• Mycket engagerad
    107 inlägg
    14 april 2012 18:32

Felet med de flesta lågkal.menyerna tycker jag är att de drar ner på fel saker så att man inte håller sig mätt. Exvis ger smörgås och jos extremt dålig mättnad per kalori och det är så jag brukar tänka: äta sånt jag blir mätt på och så fylla på med grönsaker. Till frukost äter jag antingen en portion fiberhavregrynsgröt med äppelmos eller en halv sån portion och ett kokt ägg. Till lunch om jag är hemma: Bönsallad, tonfisksallad eller äggröra med grönsaker till. Ibland någon brödskiva ifall jag hamnar lågt i kolhydrater för jag är en sån som mår dåligt av det. Mellanmål: äpple Middag: Kyckling, fisk, korv, veg eller vad nu familjen äter men jag äter mig mätt på proteinet och grönsakerna och tar en liten potatis eller en halv dl kokt ris till. Kvällsmål: olika; just nu är jag inne på 1%-kesella med lite honung på.

• Mycket engagerad
    107 inlägg
    14 april 2012 18:33

Får väl lägga till som disclaimer att jag inte läst just matdagbokens lågkalorimeny men viktklubbens och div tidningsbilagor.

• Nykomling
    7 inlägg
    Redigerad: 17 augusti 2022 16:00

Bantningspiller - acaiberry900.com Jag förlorade 12 kg i mindre än 2 månader och övervikten kom aldrig tillbaka.