icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Viktutmaning 2012 - NYÅRSRAKETEN

Utmärkt medlem
528 inlägg
1 januari 2012 14:13

Nu har den 1:e etappen av Viktutmaning 2012, kallad Nyårsraketen startat. Det är en tävling á la Biggest Loser där vi räknar procentuell viktnedgång. Varje vecka senast LÖRDAG rapporterar du in din vikt i den här tråden och under söndagen lägger vi ut en sammanställning av veckan som gått, där den som har gått ner flest procent av sin kroppsvikt den veckan koras till veckans vinnare. För att kunna vara med ska du ha anmält dig i vår anmälningstråd senast 31 december du finns då med under startvikter som kommer ut på Viktutmanings hemsida 1 Januari. Vi börjar tävlingen den 1 Januari och sista sammanställningen kommer den 12 Februari. Då koras etappens vinnare, den som har gått ner flest procent av sin kroppsvikt under hela etappen, och denna person belönas med två biobiljetter, sponsrade av matdagboken.se. För att kunna vinna är det viktigt att rapportera sin vikt varje vecka, om du inte rapporterar din vikt varje vecka (senast lördag) tas du bort från sammanställningen och tävlingen! Massor med pepp till alla, nu kämpar vi! Välkomna önskar Gittan52 och Nysommar! Länk till sammanställning https://sites.google.com/site/viktutmaning2011o2012/home/nyaarsraketen

• Veteran
    2296 inlägg
    6 januari 2012 17:57

Vikten 68,7 Massor me upp, men Flunsan har ställt till det, nya tag nu

• Veteran
    7560 inlägg
    6 januari 2012 18:34

26 inlämnade resultat hittills, 45 återstår. Dessutom har en del rapporterat in sin vikt trots att de inte är med i startfältet... Nysommar, kanske texten ovan behöver justeras lite så att det framgår att detta endast gäller dem som anmälde sig senast ett visst datum om vi tänker framåt. Samtidigt vill jag informera om att detta är sista sammanställningen jag gör. Ärligt så har jag tröttnat på alla som anmäler sig men som sedan inte fullföljer. Tyvärr tar den irritationen överhand över min beundran för er som går i mål varje gång oavsett resultat. Om någon känner för att ta över sammanställningen så skicka mig ett mail så ska jag gå igenom hur det fungerar.

• Utmärkt medlem
    528 inlägg
    6 januari 2012 18:51

Vore jättekul om någon har lust att ta äver efter gittan52 och fortsätta ihop med mig i nästa utmaning Smal till Påsk. Du fixar sammanställningen av vikter (excelfil finns redan men bra om du har lite grundkunskap i excel) skickar den till mig under söndagen så fixar jag hemsidan. Om ingen dyker upp som vill ta över efter gittan52 har jag bestämt mig för att köra själv nästa etapp och gör då sammanställningen av vikter också. Sedan får jag se hur det blir efter det eftersom både viktsammanställningen och presentationen på hemsidan tar lite tid så det är bättre om två kan dela på det :o)

• Veteran
    7560 inlägg
    6 januari 2012 18:57

Jag kan bara berätta att nysommar är en toppentjej att samarbeta med :)

• Veteran
    2296 inlägg
    6 januari 2012 19:20

Gittan jag fattar det du känner, för så är det i våran grupp Utmaningen me, kommer in o ska vara me o sen är dom bara borta,

• Mycket engagerad
    321 inlägg
    6 januari 2012 19:25

Måste det var excel, kan verkligen inte det programmet överhuvudtaget... :S

• Veteran
    7560 inlägg
    6 januari 2012 19:35

Ja, om du inte har något annat kalkyleringsprogram cisselala, för det är en hel del räkning.... men i Excel har vi en mall som bara är att skicka över till den som vill ta över.

• Mycket engagerad
    321 inlägg
    6 januari 2012 19:41

ok...ja jag ska fundera på det!

• Nykomling
    6 inlägg
    6 januari 2012 21:54

66,0 Lite minus, men glad ändå. Mycket helger nu som sagt, snart är det vardag igen!Sista kilona sitter dessutom som berget :/

• På gång
    45 inlägg
    6 januari 2012 21:58

50,9