icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Viktutmaning 2013 - NYTT år och NYSTART

Utmärkt medlem
528 inlägg
6 januari 2013 16:51

Nu har den 1:a etappen av Viktutmaning 2013, kallad NYTT ÅR och NYSTART startat. Det är en tävling á la Biggest Loser där vi räknar procentuell viktnedgång. Varje vecka senast LÖRDAG rapporterar du in din vikt i den här tråden och under söndagen lägger jag ut en sammanställning av veckan som gått, där den som har gått ner flest procent av sin kroppsvikt den veckan koras till veckans vinnare. För att kunna vara med ska du ha anmält dig i anmälningstråden senast 6 januari, du finns då med under startvikter på Viktutmaning 2013 hemsida, se länk nedan. Vi börjar tävlingen den 6 januari och sista sammanställningen kommer den 17 februari. Då koras etappens vinnare, den som har gått ner flest procent av sin kroppsvikt under hela etappen, och denna person belönas med två biobiljetter, sponsrade av matdagboken.se. För att kunna vinna är det viktigt att rapportera sin vikt varje vecka, om du inte rapporterar din vikt varje vecka (senast lördag) tas du bort från sammanställningen och tävlingen! Viktutmaningen löper från Söndagar till Lördagar. Första veckan väger du dig på samma dag som du gjorde med den startvikt du lämnat och rapporterar in din nya vikt här i forumstråden samma dag eller senast Lördag 10/11, sedan rullar det på likadant övriga veckor. Dvs har du söndagar som vägdag rapporterade du in den vikt du hade 30/12 som startvikt och rapporterar in vad du väger idag 6/1 som vikt för första veckan, har du måndagar - startvikt 31/12 och vikt första veckan 7/1 och så vidare med övriga dagar i veckan. Sammanställning för första veckan kommer ut på hemsidan Söndag 13/1. Massor med pepp till alla, nu kämpar vi järnet! Välkomna önskar nysommar! Länk till sammanställning » https://sites.google.com/site/viktutmaning2011o2012/home/nytt-aar-o-nystart

• Engagerad
    74 inlägg
    9 februari 2013 20:27

Veckans vikt, 119,8

• På gång
    43 inlägg
    9 februari 2013 21:06

Veckans vikt 94,1 kg

• Nykomling
    9 inlägg
    9 februari 2013 21:37

79,9 kg!!!! Jag är under 80 kg!!!! Vilken känsla!!!

• Mycket engagerad
    107 inlägg
    10 februari 2013 12:37

Vikten idag är 124 kg

• På gång
    13 inlägg
    10 februari 2013 14:58

Vet inte om det är försent, veckans vikt är 82,5 kg

• Utmärkt medlem
    528 inlägg
    10 februari 2013 16:01

Nu är hemsidan uppdaterad med femte veckan, ni hittar länken ovan i texten. GRATTIS till alla som har fullföljt även femte veckan i utmaningen - ni är otroligt duktiga! Kämpa på nu hela etappen, det är bara en vecka kvar! Trots att vi är 10st mindre denna vecka så har vi tillsammans lyckats går ner mer än förra veckan - totalt har vi gått ner hela -38,4 kg! Femte veckans vinnare har gjort en kanonvecka och tar därmed sin tredje veckoseger och gått ner hela -3,97 % och det är Vicky83! Extra stort GRATTIS till dig! Suveränt kämpat och stort grattis även till alla ni som tog er in på top 10 listan denna vecka också! Vi är 66 st underbara kämpar som fortfarande är kvar i utmaningen, 10st missade att rapportera och är därför inte med i sammanställningarna/utmaningen. Nu ger vi järnet nästa vecka också. ALLA som slutför hela utmaningen är vinnare ❤ Glöm inte att gå in och kolla hur ni ligger till i diagrammen! Det är jättespännande! Jag har nu lagt ut en anmälningstråd till Påskracet som börjar den 17/2, jag hoppas att jag ser många av er i den också!

• Engagerad
    77 inlägg
    11 februari 2013 08:15

Det går inget bra för mig.... Denna vecka visade vågen 75,7 kg

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    11 februari 2013 15:42

veckans vikt 99,2 kg

• Veteran
    1386 inlägg
    11 februari 2013 19:05

Min vikt idag blev 72 kg.

• Veteran
    2214 inlägg
    11 februari 2013 19:07

82,2 kg i morse Känner mig nöjd med min viktnedgång sedan utmaningen började trots onda knän och platåer. Tack Nysommar för allt fint arbete du lägger ner vi ses i påskracet :)