icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Viktutmaning 2014

Mycket engagerad
330 inlägg
22 mars 2014 09:40

Välkomen till Viktutmaning 2014!
viktutmaning2014.blogspot.se http://viktutmaning2014.blogspot.se

Hej!

Som ni kanske alla har märkt, speciellt ni som varit med ett tag, så har
jag börjat tackla av när det gäller den här tävlingen. Det har blivit svårare
och svårare att komma ihåg deadline, och även om det inte tar jättemycket
tid egentligen så känner jag mest nu att det är tid jag behöver till annat.

En av anledningarna är det helt enkelt inte funkar för mig, som 
viktminskningsmetod. Det är kul att läsa i forumet och se hur många
av er som kämpar och går ner i vikt. En del går upp lite och ner igen,
men på det hela taget så går trenden neråt. Jättekul! Men jag har
"bara" gått ner 5 kilo sen i januari, och en av anledningarna till det är 
att jag spenderar alldeles för mycket tid framför datorn. Tid när jag 
istället borde träna, vara ute och gå eller bara göra något vettigt! :)

Av de anledningarna känner jag nu att november kommer bli den 
sista månaden i Viktutmaning 2014. Med allt som händer under
december månad är det dömt att misslyckas om jag ska komma
ihåg att uppdatera listor. Men jag vill tacka er alla som har hoppat
på den här utmaningen, alla 248(!!!) av er. Några har bara varit
med en månad, andra sen starten, eller nästan i alla fall. Den
månad vi var flest var augusti, då var vi 89 tävlande...

Denna månad är vi 35 och nu kör vi slutspurt med 12 dagar kvar!
Den 1 december avslöjas den sista månadsvinnaren...

Än en gång, tack!

• Utmärkt medlem
    657 inlägg
    27 april 2014 16:15

Jaaa de ä ju de som ä de svåra när man skall återuppta ätandet.....men att anteckna allt man äter dag för dag så ser man de på pränt.....sen hoppas ja att magsäcken har viljan att bli "lite mindre" man gör sågött man kan omöjligt att göra mera...pepp

• Mycket engagerad
    333 inlägg
    29 april 2014 07:44

Hej! Jag har tyvärr gått upp 2 kg sen jag var med sist, sist funkade det så bra för mig här så jag vill gärna vara med igen i maj! :) (Har registrerat min vikt på länken)

• Veteran
    2214 inlägg
    29 april 2014 16:42

Jag har varit deppig, eller avundsjuk på alla som klarar av att gå ner sista tiden. Det har känts lite hopplöst. något kilo ner och något upp igen. Men efter att ha köpt en ny träningsjacka så är det inte så illa längre :) Provade och kunde ha flera i storlek 38 och någon i storlek 36. Det har jag inte kunnat sedan högstadiet!!!!! Men jag köpte ingen där utan var på secondhand och köpte 2 för det känns bättre att köpa 2 där som är hyfsade för 40-50 kr än att köpa 1 för 500 som jag inte gillar färgen på. Får leta vidare men min gamla har gjort sitt.

• På gång
    28 inlägg
    29 april 2014 17:30

Tack för tipset med secondhand SuperK! Träningskläder är dyrt och det är roligare att träna när man känner sig fin :)

• Veteran
    1682 inlägg
    29 april 2014 17:54

Mufflon jag skrev in vikt häromdagen Då är väl jag anmäld igenVägdag sedan Fredagar Har jag fattat rätt så?

• Mycket engagerad
    330 inlägg
    29 april 2014 21:14

Ja, alla som har registrerat vikt innan 23:59 imorrn (30 april) är med i maj-tävlingen. Startlista kommer på torsdag, och då kommer även vinnaren av månadens tävling

• Veteran
    1386 inlägg
    30 april 2014 00:37

Hej! Hoppas att det går bra för er med viktminskningen. Jag befinner mig nu i en jobbig och stressig period i livet. Jag hoppas att jag kan börja skärpa mig i sommar, men det beror på diverse olika faktorer. Jag har tyvärr börjat frossa i onyttigheter av alla de slag, så jag har gått upp 0.3 kg, men jag tar det med i beräkningen.

• Veteran
    6812 inlägg
    30 april 2014 07:36

Idag blev jag lite fundersam på om jag anmält mig till maj månad! Kom inte håg om jag klickade ja på maj. Så min fredags vikt 90,8 la jag till igen och då markerade jag ett ja i alla fall. Ursäkta mig mufflon om jag är lite vimsig;) Tack för denna jätte bra tävling och allt arbete du lägger ner!

• Utmärkt medlem
    927 inlägg
    30 april 2014 10:35

Ja, va bra, innan midnatt idag var det ju man skulle regga vikten ! Jag har gått ner endel sen i fredags så den aktuella vikten blir en bra startpunkt för maj och samtidigt ett sporre till skärpning! Som sagt, tack Mufflon för ditt jobb!

• Mycket engagerad
    330 inlägg
    1 maj 2014 09:08

Nu ligger två nya inlägg ute på bloggen, överst är startlistan för maj månad, 72 anmälda!! Välkomna! Under det ligger den efterlängtade resultatlistan för april, en fantastiskt grön lista! Jag ska inte avslöja här vem som vann, men du som hittar ditt namn i topp, skicka ett mail till mig här på matdagboken med din adress så ska jag se till att Johan får det och kan skicka din vinst till dig :) Glöm inte att det redan är torsdag idag, så de som vill kan uppdatera sin vikt inför lördagens lista! Trevlig 1:a maj!