icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search
11 december 2009 06:48

Det går bra

Jag känner mig mycket glad och nöjd idag. Vikten fortsätter att gå ned och jag mår bra. Idag stod vågen på 73,4 kg. Har alltså minskat 1,6 kg, eller egentligen mer, för jag gick ju upp drygt 1 kg från lördag till söndag när jag hade min ätardag. Jag kommer fortsätta på det här viset. Förväntar mig visserligen att hamna på en platå så småningom då det bara kommer att stå still oavsett vad jag gör, men det får jag ta och helt enkelt bara stå ut. Om vi tänker oss att jag fortsätter i den här takten så har jag gått ned till min målvikt till slutet av januari...hahaha.... det vore ju något. Sedan är det väl tänkt att jag ska få stopp på viktnedgången. Har inte tänkt att gå ned hur mycket som helst. Tror det skulle vara ok ned till 57-58 kg men sen får det vara nog. 57-58 kg, det har jag nog inte varit nere i, passerade bara medans jag gick upp under min uppväxt skulle jag tro. Men jag är inte där nu så jag behöver inte sitta här och dagdrömman =). Jag skulle nog tro att jag som människa både till kropp och själ kommer må som bäst runt 40 år. Det har mycket att göra med att jag är mycket mer medveten nu om vikt, kost och hälsa överhuvud taget. Lustigt när man var ung trodde man att det var ett öken att bli äldre, men det blir faktiskt bättre. Det kommer ett annat lugn. Må gott!

Kommentarer

  • Ingen har kommenterat detta inlägget.

Logga in för att skriva en kommentar.