Hur hänger det ihop?
"Morsning alla männskobarn". Känns den frasen igen?
Nu var det faktiskt skidlandslaget jag skulle kommentera. Nog för att sponsorer och deras pengastöd oftast behövs för elitidrotten, men nog undrar jag om inte skidförbundet tagit sig vatten, eller pommes frites, över huvudet.
Att ha McDonalds som en av huvudsponsorerna för dessa idrottare som ska inspirera våra barn, ungdomar och oss vuxna till träning och motion i spåren, känns för mig som ett dubbelbudskap.
"Träna som landslaget och relaxa med en McAfterwork"
Nej jag håller nog med norrmännen. Vad tycker ni?
http://www.expressen.se/sport/langdskidor/de-hade-aldrig-fatt-sponsra-vara-akare/
Ha en bra dag, bortom McBarerna.
Gillar
Kommentarer
-
Kan inte göra annat än hålla med till 100%. Väldigt dåligt val av sponsor.
Ungefär som att ha Coca Cola som Olympisk huvudsponsor.
Mönstret går igen. Skitmaten och skitdryckerna försöker profilera sig som nyttiga, genom att köpa sig plats jämte idrottsprofiler folk ser upp till och beundrar.
Tyvärr går många på det.
-
Håller med! Tycker bara att produkter/tjänster som idrotten kan ställa sig bakom och/eller är neutrala till vore föredömligt att ha som sponsorer. Men tyvärr är ju pengar alltid pengar...
-
Synd bara att våra idrottare hamnar tillsammans med dessa multi-jättar och kanske får en liten del av skiten "kletad" på sig.
-
Det är sant att alla de här skräp- och dryckeskedjorna försöker framstå som sunda. Tänk bara på reklamerna. Aldrig ser man tjocka personer som är med i de. Ofta är det festligt och glatt och livet leker. Det är deras sätt att fortsätta att få sälja.
Jag tycker mig märka en tendens när jag är ute och äter att fler och fler väljer att dricka vatten eller mineralvatten till maten. Det ser jag som positivt. Så det bästa vi kan göra är att fortsätta att prata om våra erfarenheter.
Logga in för att skriva en kommentar.