Om ett tag kommer min sambo vara bortrest i 8 dagar. Jag funderar på att ta tillfället i akt och köra en ordentlig lågkalorifas då när jag bara har mig själv att tänka på. Skulle vilja ha en kickstart vad det gäller vikten. Efter den här perioden ska jag fokusera på min jogging och äta en kalorimängd som bättre motsvarar mitt behov. Jag är fullt frisk, har inga hälsoproblem alls. Äter i vanliga fall varierat och med lite GI-inspiration. Men under den här perioden äter jag nog helst det jag tycker är godast och kanske framför allt enklast. Mitt energibehov ligger på 1781 kcal. Jag gissar på att min dag kommer bli så här: 08.00 Promenad 09.00 1 ägg, 1/2 banan och kaffe. = 125 kcal 09.30 Studier 14.00 3 dl All-bran, 1/2 banan, 2 dl jordgubbar, 2 dl mjölk = 410 kcal 14.30 Studier 19.30 Kokt ägg, gurkstavar, äpple och 4 dl gazpacho = 325 21.00 Lätt styrke/stretchpass 22.00 Mer gazpacho om jag vill, ( 4 dl = 140 kcal) Däremellan obegränsat med te och vatten.. Och 1 cola light. 1000 kcal. Så vad tror ni? Finns det något jag borde justera? Några stora nackdelar med mitt upplägg?
På gång
22 inlägg
Vågar jag fråga varför du väljer att dricka 1 cola light? :)
För att jag tycker det är väldigt gott. Brukar unna mig det ibland om jag har en riktigt hård arbets eller pluggdag. En 33 cl alltså. Och i en sådan här fas kan det nog vara skönt att ha en liten belöning. Jag är ingen stor sötsaksätare i vanliga fall, så jag tror inte det är någon risk att den triggar något sötsaksbehov.