Hej Ja fy jag väger 100 kg. Jag kan verkligen inte fatta det. Jag som ALLTID har farat över att komma upp till 100kg, men egentligen är det inga problem. Man äter och äter och äter och kilona smyger sätter sig sakta men säkert på kroppen . Ne nu är det skärpning som gäller. Jag är verkligen mästare på att påbörja träning och äta hälsosamt i ca 3 veckor- 1 månad sen när jag fuskar eller blir sjuk eller liknande så struntar jag i det och efter ett tag börjar jag igen. Jag är sååå himla trött på mig själv, jag har ingen disciplin alls:( grejen är den att jag oftast när jag äter choklad (min svaga punkt) så är jag inte så jätte sugen. Det skulle jag vilja ändra. Jag väger idag 100 kg, jag är tjej och 170 cm lång, enligt bmi uträkningen lider jag av extrem fetma, men såå himla fet är jag faktisk inte men mitt mål är iaf att gå ner till sommaren 75kg, jag har själv bestämt att jag ska äta 1200 kcal om dagen och träna, både power walka på morgonen samt springa och träna lite på gym o simma ev osv. Det är verkligen nu eller aldrig. Jag behöver någon som pushar mig , pushar varandra. Jag hoppas att någon vill vara med:) Lycka till o KÄMPA KÄMPA
Nykomling
4 inlägg
Lycka till! Ett välment råd (utgår nu från mig själv, så ta det som du vill) är att inte sätta upp för höga mål. Om det är som du säger att du snabbt ger upp och struntar i allt tror jag att det är viktigt att se att du når dina mål och att du inte ligger "efter". Att gå ner 25 kg på 3 - 4 månader är ett ganska högt satt mål, det betyder runt 7-8 kg/månad. Det är inte alls omöjligt beroende på hur man lägger upp det, men tänk också på att du självklart vill hålla vikten sen och ett bra sätt att göra det är att skaffa sig sunda vanor som man känner att man kan leva med resten av livet, för det är ju där skon klämmer... Sätt upp delmål som du känner är realistiska, och OM du halkar av spåret, fokusera på målet och återgå till din plan, straffa inte dig själv för snedsteg, och ge inte upp när det känns motigt. Då är det kanon att ha många delmål, för då kan du fokusera på vad du uppnått och jobba vidare. SUPERPEPP! Det här fixar du med hjälp av matdagboken och lite jävlaranamma!!!
Hej, jag är gärna med här. Väger också 100 plus och behöver gå ner. Har haft en jobbig resa med barn som inte mår bra. Det gjorde att jag helt tappade orken och jag drabbades av galopperande fetma (skämt). 20 kilo på drygt ett år (inte skämt). Nu har orken börjat återvända och jag hoppas kunna vända och börja gå ner. Mina fällor är smågodis, kaffebröd och vin. Det är inte själva vinet som gör mig tjock utan att jag blir så sugen och tappar omdömet så fort jag tar ett glas. Nu ska jag till Friskis & Svettis. Tyvärr börjar knäna säga ifrån så jag kan inte träna som jag vill, men skam den som ger sig! Pepp på er och pepp på mig.
Hej hej! Jag är också gärna med. Har ca 35-40 kg som ska av, väger ca 107kg. Jag är en riktig periodare som går upp mycket sen ner mycket. Denna gång vill jag ner och stanna där!
Hej hej! Hur går det för alla? Själv ställd jag mig på vågen idag(vägdas fredag eller lördag annars) och den visade minus 1,1kg sedan i lördags!! Är så glad! Äntligen!
Trots att någon bjöd på massor av godis på jobbet (som jag självklart inte kunde motstå) så har jag gått ner drygt ett kilo den senaste veckan. Härligt! Det är skönt när det rör sig i rätt riktning. Grattis till dig Molly81! Nu kämpar vi vidare.
Hej, hur går det för er? Var på fest igår och det gick riktigt bra. Höll mig till planen. Hoppas det går bra för er alla.
Det är bra nallepwu, jag hejar på dig!
Men jösses, att läsa denna tråd starten är som att läsa något jag själv skrivet!! Självklart är jag med!! Är själv 179 cm lång, väger just nu 93.5kg (var uppe vid hundra innan jul). Jag har redan detta året varit sjuk och lyckats köra tre olika omstarter av min "diet". Men från igår är jag igång igen :) Kom igen nu, nu kör vi. Pepp pepp pepp!!!!!
här e en till... 102 kg. Jag dör i själen.. vill ner nuuuuuuuuuuu
jag hänger oxå på. är 171 cm och väger nu 95,2 . (Började på 109,2 kg den 20 januari) har oxå som mål cirka 75 kg till Beach 2012 .-)... är tyvärr inte plusmedlem men maila gärna skogstroll67@hotmail.com och skriv matdagboken i ämnesraden. (öppnar annars inte mail från okänd avsändare)