På gång
15 inlägg
Jag körde på att äta 800kcal förra året och gick ner 75kg från april till novemer så jag gick ner fort. Nu har jag levt på mycket mer ett tag och har även haft semester och gått upp ca 10kg av det jag gått ner. Men nu ska jag börja köra igen på 800kcal. Jag har ca 20kg att gå ner tills jag är nöjd. Är det någon mer som kör på att bara äta få kcal om dagen ? Kanske vi kan peppa varandra här och ge lite förslag på mat och så.
Wow, det var många kilon och snabbt. Jag föröker äta 1200/dag , det känns bra. Kanske ska sänka till 1000 för att få en bättre start? Jag kör Diet Pro från Gymrossisten vissa måltider och blir riktigt mätt. Hört att Charlott Perellis Jordubbs smak ska vara jätte god, så den ska inhandlas.Om du har tänkt köra med sånt också. Mat förslag ät alltid bra:) Lycka til!
jag kör på 555 kcal om dagen. nutrilett:) på 5 dagar gick jag ner 4.6 kg
Jag har levt på under 700 kcal om dagen från 21 februari tills för ett par veckor sen. Nu har jag ökat till 800 kcal om dagen. Så den här tråden passar perfekt för mig :)
Då är vi några! Ja jag började som sagt idag med att gå tillbaka till 800kcal om dagen men har läst nu att många här kör på 500kcal så kanske ska testa det. Hur ser era dagar ut med maten hur äter ni på en dag ?
På min profil så kan du läsa vad jag äter eftersom du är +medlem. Dom som äter mindre än 800 kcal lever nog på pulver. Det gjorde jag några veckor i början, kan även nu ta en nutrilett någon gång ibland. Jag är också noga med att ta extra vitaminer nu när jag inte äter nutrilett längre. I pulvren så finns vitaminer med.
Men är det inte så att kroppen, alla organ och så, BEHÖVER 1200 kalorier om dagen för att kunna funka. Om man äter mindre under en lång tid så är det inte bra. Då går kroppen in i svält och ämnesomsättnigen blir förstörd. Sen då du börjar äta normalt igen, typ 1800 kalorier så är risken stor att du går upp flera kilon eller att du förstört din ämnesomsättning och kropp. Jag försöker ligga på 1200 kalorier om dagen. vill inte skada kroppen. Ibland blir det dock mindre .. som tex 800 vissa dagar men det beror på att jag får rysligt ont i magen av allt som innehåller mkt kolhydrater (pasta,ris,potatis,bröd) så det är ibland svårt att komma upp i kalorimängen 1200 kcal på endast ägg och protein.........
Jag tror det där med att skada kroppen om man äter mindre än 1200 kcal är lite överdrivet. Om man nu inte är underviktig. Kroppen har fett som den kan leva på i "svältperioder" och får på så sätt energi. Jag såg en dokumentär (youtube "why slim people are not fat") där en svensk forskare (minns inte namnet) bland annat berättade om hur en fet man hade levt över ett år på endast vitamintabletter och vatten. där sa de även att vi vanliga människor kan överleva ett bra tag utan mat utan att kroppen tar stryk av det. Inte vet jag om det finns några forskningsrapporter på det, men jag tycker det låter logiskt. Våra förfäder levde ju med svältperioder, så varför skulle inte vi kunna göra det samma? Dock äter jag något mer, jag håller mig rund 1000, men skulle gärna gå ner till runt 800 ett par veckor, men jag kan inte riktigt få ihop maten då. Vad äter ni andra som ligger så lågt?
Jag försöker hålla mig till 1000kcal om dagen och tränar bort 200-300kcal om dagen. Så att jag har fått i mig ca 800kcal. Det är lite lättare att träna bort än att äta mindre tycker jag. Jag går snabba promenader varje dag.
okej. då ska jag kanske också förska ligga på 1200 vissa dagar :) Tycker det är rätt så lätt. det svåra är ju att om man blir sugen på tex nötter så får man i sig 700 kalorier bara sådär :(( unnar ni er något? får man fråga vad ni alla väger och vad målvikten är?
jag kör på det med jämna mellanrum, just nu ligger jag på den vikten jag hade som mål men för att hålla den så äter jag mindre vissa dagar och låter mig äta mer andra dagar. när jag bantade aktivt gick jag ner på 600 kcal emellanåt bara för att chocka till kroppen igen och nån gång väldigt sällan åt jag mycket mycket mer. jag tror att det är en bra sak att inte låta kroppen vänja sig vid ett och samma kcal-intag helt enkelt. när jag varvade gick jag ner i vikt men när jag låg på ett jämt och stadigt intag så stod vikten still ;)