OBS OBS Regeländring har skett!
Kort sammanfattning av tråden: Alla som behöver gå ner i vikt är välkomna. Rapportering sker onsdagar. Rapporterar du innan 18.00 är du helt säkert med i veckans tävling om en ★ för högsta procentuella viktnedgång från din inrapporterade lägstavikt. Rapporterar du senare kan du hinna med om Amiechan räknar senare på kvällen, så det är aldrig fel att chansa. Skriv gärna och berätta om dig själv och om hur det går.
DELTAGARE v. 17 2017
Havet ★★★ (12): startvikt: 88,5 kg (2015-08-21)
-
23 november: 84,1 kg (lägstavikt)
-
26 april: 86,3 kg -0,3%
Troxii ★ (4): startvikt: 80,5 kg (2016-03-30)
-
26 april: 65 kg -0,9%
Soltimme ★★★★: startvikt 88,7 kg (2016-11-23)
-
5 april: 81,9 kg (lägstavikt)
-
26 april: 82,4 kg +-0
Monqi ★★: startvikt 97 kg (2017-01-03)
-
26 april: 87,1 kg -0,6%
- -0,5%
70Qilo ★★★★★: startvikt: 90,1 kg (2017-02-01)
-
26 april: 80,1 kg -1,1%
Båtis: startvikt 108,1 kg (2017-02-16)
-
26 april: 104,5 kg -0,5%
Ann63 ★: startvikt: 84,3 kg (2017-02-22)
-
29 mars: 80,5 kg (lägstavikt)
-
19 april: 82,7 kg +1,2%
Coolonna: startvikt 134,6 kg (2017-02-23)
-
15 mars: 132,2 kg (lägstavikt)
-
26 april: 132,5 kg +-0
Suskarl (1): startvikt 77 kg (2017-04-13)
-
26 april: 76,4 kg -0,4%
Saknade:
HHH ★★ (1): startvikt 67,0 (2016-06-29)
-
8 mars: 63 kg -0,2%
AnjaRos ★: startvikt 88 kg (2017-03-22)
-
29 mars: 86 kg -2,3%
Veckans topplista!
70Qilo -1,1%
Båtis -0,48%
Monqi -0,46%
Suskarl -0,4%
Bra intiativ med ny tråd! Dagens vikt 84,3 kg.
Solskatt - jag glömde svara på ditt inlägg om din handoperation ju! Hur gick det med handen? Har du läkt bra?
Jag väääntade och väääntade och hoppades att Nimala eller Suskarl skulle dyka upp och plocka stjärnan, men icke. Den fick jag.
Lovar ni att jobba på till nästa vecka så jag kan vara moderator utan att sno alla stjärnor? :D
HEJ AMEICHAN & GÄNGET!
Gud vad bra att du startade en ny tråd, Ameichan! TACK! Nu skall jag vara närvarande. Jag väger 74,75 kg idag och det känns inte alls bra. Men bortsett från det så mår jag bättre än på mycket länge, så förutsättningarna för att ta tag i det hela är goda. Skulle behöva ta tag i träningen på något sätt, men kan inte bestämma hur. Känner mig svullen och slapp i hullet. Dessutom äter jag fel, för ofta och för mycket. Nu har jag och min sambo en teve-fri vecka, och kanske kan det hjälpa mig att få upp ögonen för hur jag kan använda min energi på ett bättre sätt. Exempelvis laga bra mat, äta den och ta en kvällspromenad.
Jodå Amiechan, idag skall jag få bort stygnen och hoppas så klart att operationen har lyckats.Det har varit väldigt besvärligt att inte ha känsel i fingertopparna. Skulle sy en gardin, men det var svårt att greppa nålarna. Så har det varit i ca ett år. Man tappar också lätt saker. Vi är beroende av vår känsel.
Så trevligt att du tar över. Förstår att Troxii inte har tid med oss, då lilla babyn pockar på uppmärksamhet. Ett tack till Troxii för den goda viljan, men man kan ju inte vara överallt. Det vet vi allt om.
Grattis Amiechan till din fantasiska viktresa!
Så nu kör vi!
Min vikt idag (som då blir startvikt) är 87,4 kg
Vad roligt att vi är på gång igen. I morse hade jag tappat 1 kg men det är förstås vätska. I denna värmen sväller jag som en ballong och hela benet (där jag bröt foten) är mycket tjockare än det andra. Fy vad jag blir avundsjuk på er alla som väger ner mot 70. Det är ju mitt mål i framtiden. Nu är det först 100 som gäller och sen är det ju bara 30 kvar
.
Nu är listan uppdaterad! Glöm inte bort att kontrollera att jag inte gjort fel - sånt händer ju ibland. ;)
nimala - vad bra att du hittade hit! Och att du är laddad att ta fart igen. Kvällspromenad när det blivit svalare låter skönt. Jag har kört en halvtimme killerball på en gassande het skolgård som dagens träning. Det är allt annat än svalt och skönt. :D
Solskatt - Oj! Ett helt år med dålig/ingen känsel i fingertopparna låter svårt att klara av. O_o Jag har hållit tummarna att det gått bra idag. :) Och du har helt rätt - jag hade inte heller klarat av att ta hand om tråden när jag hade en bäbis, eller ens i våras när jag var sjuk (utmattningssyndrom - jag är bättre nu även om jag har långt kvar tills jag är som förr). Tack! Jag börjar snart min svåraste del: att ligga stilla i vikt.
alpin - Du har gått ut hårt de senaste dagarna! :D
Baddaren - Härligt! Ett kilo vätska är ändå ett kilo som du slipper bära på! Vet du vad Baddaren? Jag är i chock att mina lår inte gnider så jag får skavsår nu. Visst kommer jag att få det om jag går en för lång promenad i högsommarhetta någon gång, men förra året hade jag redan haft sår om jag inte haft tights under klänningen! Och du kommer att få egna såna saker hela vägen ner i vikt, saker som får dig att må bättre för varje tiotal kilo.
Ja, jag hade visst gått ner lite :-) Men nu kommer den svåra perioden, helgen, när man vill unna sig fika och godis..... Ska försöka stålsätta mig. Hur gör ni andra på helgerna? Gör ni någon skillnad? Unnar ni er nåt extra? Eller kör ni hårdare på något?
Det extra jag unnar mig är lite vin och mer vällagad mat på helgerna. :)