icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

★ Collection of Stars - t.o.m. 16-04-06

Mycket engagerad
112 inlägg
24 juni 2015 20:14

Skriv din vikt i tråden innan klockan 16:00 varje onsdag. Alla är välkomna att ansluta efter hand, oavsett veckodag. Den vikten du har när du ansluter blir din startvikt i utmaningen. Har du inte skrivit in din vikt i tråden på två veckor så tas ditt namn bort ur listan. Du är sedan välkommen tillbaka när du vill och skrivs då in med ny startvikt. Den som har gått ner mest i procent jämfört med föregående vecka belönas med en stjärna★ vid sitt namn. Lämnar du din vikt någon av dagarna innan vägdagen så är du inte med och tävlar om stjärna veckan därefter. Detta eftersom du då haft mer tid på dig att gå ner i vikt. 

Nu kör vi!!! laughyes Skriv gärna och berätta om dig själv och hur det går!

DELTAGARE

Solskatt★★★: startvikt: 78,5 kg (2015-12-01)

• 6 april: 80,5 kg, -0,25%

Baddaren★★: startvikt: 113,3 kg (2015-07-01)

• semester

Cinque★★★: startvikt: 69,4 kg (2015-08-13)

• 6 april: 64 kg, -0,16%

Havet★★★★★★: startvikt: 88,5 kg (2015-08-21)

• 6 april: 86,5 kg, -1,48%

nimala★★startvikt 76,9 kg (2015-09-21)

• 6 april: 74,55 kg

Suskarl: startvikt: 76,6 kg (2015-10-09)

• 6 april: 72 kg, -0,69%

Monickah★★: startvikt: 82,1 kg (2016-01-13)

• 6 april: 79,5 kg, -0,75%

Troxil: startvikt: 80.5 kg (2016-03-30)

• 6 april: 79 kg, -1,86%
  • Utmärkt medlem
    790 inlägg
    27 september 2015 17:52

Lycka till Solskatt med nytt boende...Jag har själv varit i samma situation från stort hus till litet boende, det var inte lätt, mycket slängde jag , en del har jag i kartonger i källaren, som jag nu inte tittat  på under dessa 6 åren jag bott smått, min tanke är behöver jag dom sakerna !!! troligtvis inte men nu tycker jag det är jobbigt att tag i alla lådor, så dom bara står där.Låter skönt med kolono, jag bor i ett minihus med stort däck runt huset där har jag mina växter i stora krukor även rosor, så allt går.

Lycka till och välkommen tillbaka i November.smiley

• Engagerad
    99 inlägg
    27 september 2015 18:21

Pssst, nimala, vi är några som inte kom med i listan ;(

• Veteran
    4095 inlägg
    27 september 2015 21:55

Solskatt. Jag önskar dig allt gott med nytt boende och koloni.

Jag sålde villa, alla möbler och det mesta av lösöret för drygt 7 år sen. Huset hade vi byggt om helt själva...och slitit som djur i flera år.

Vi beslutade oss för att sluta våra jobb ( jag 57,5 maken 61,5 år) , flyttade till vår sommarstuga....och har inte ångrat det en sekund....och alla saker vi gjorde oss av med har vi inte heller saknat. Allt var sålt och klart på 3 månader. Vilken lättnad....

Du kommer säkert trivas ....när ni landat och bott in er. 🌹👍

• Mycket engagerad
    112 inlägg
    28 september 2015 05:59

Jag vill verkligen be om URSÄKT till er som inte kommit med! blush Det kan inte ha känts roligt när man har kämpat i en vecka och varit i tid med resultat och allt, så kommer man inte med, eller ännu värre blir bortplockad (förlåt Then08!). sad

Hoppas att det stämmer nu. heart

Så många fel på en gång är rekord för en av naturen nogrann person som jag. Det här kan desvärre inte annat än bero på de problem jag har upplevt med det psykiska. Blir lite bekymrad, hoppas det är en engångsföreteelse, och att det inte sker någonting liknande på jobbet. Peppar peppar!

Solskatt: Det låter verkligen som en utmaning med flytten. Självklart pausar jag dig i listan. Passar fre den 6/11 för nästa rapportering?

• Utmärkt medlem
    603 inlägg
    28 september 2015 07:20

Ingen fara Nimala! Det är sånt som händer. Ta hand om dig!

• Utmärkt medlem
    603 inlägg
    28 september 2015 07:21

Jag har varit hos svärföräldrarna i helgen och det innebär tyvärr ett rejält plus på vågen. Det kommer ju att försvinna i veckan, men det är ju trist ändå. De serverar mager och kolhydratrik mat, och det mår jag inte så bra på. Tyvärr har de inget smör eller bregott hemma heller utan bara margarin, så jag kan inte fylla på med fett själv heller. Jag klarar inte riktigt av att äta margarin rätt upp och ner, liksom.... Nu blir det fasta idag fram till tretiden så får kroppen bränna kolhydraterna!

• Engagerad
    99 inlägg
    28 september 2015 10:40

Ingen fara! heart

• Nykomling
    10 inlägg
    28 september 2015 19:09

Vill vara med, måste utmanas!

150928 80kg :(

• Veteran
    4095 inlägg
    28 september 2015 19:27

Trevligt walkyria 🌹👍

• Veteran
    1155 inlägg
    29 september 2015 08:58

Tack Nimala för uppskovet. Återkommer som jag skrev med glädje i november! 

Tack också för alla glada och positiva tillrop. De behövs verkligen! 

Som jag har berättat är ju lägenheten i storstaden full av allt, så det är bara lilla kolonin som kan möbleras. Som ni redan har räknat ut, är utrymmena ytterst begränsade och det mesta måste avyttras. Ett stort dilemma men ändå ett måste. Det är lätt att tycka synd om sig själv i ett sådant läge, men det går ju bara inte! Ett bra tips var bl.a. att ställa undan en del och ta itu med det senare. Det som inte använts under lång tid har man tydligen inte saknat! Helt rätt! Ut med det då! 

Tack till er alla att ni finns!