Skriv din vikt i tråden innan klockan 16:00 varje onsdag. Alla är välkomna att ansluta efter hand, oavsett veckodag. Den vikten du har när du ansluter blir din startvikt i utmaningen. Har du inte skrivit in din vikt i tråden på två veckor så tas ditt namn bort ur listan. Du är sedan välkommen tillbaka när du vill och skrivs då in med ny startvikt. Den som har gått ner mest i procent jämfört med föregående vecka belönas med en stjärna★ vid sitt namn. Lämnar du din vikt någon av dagarna innan vägdagen så är du inte med och tävlar om stjärna veckan därefter. Detta eftersom du då haft mer tid på dig att gå ner i vikt.
Nu kör vi!!! Skriv gärna och berätta om dig själv och hur det går!
DELTAGARE
Solskatt★★★: startvikt: 78,5 kg (2015-12-01)
- 6 april: 80,5 kg, -0,25%
Baddaren★★: startvikt: 113,3 kg (2015-07-01)
- semester
Cinque★★★: startvikt: 69,4 kg (2015-08-13)
- 6 april: 64 kg, -0,16%
Havet★★★★★★: startvikt: 88,5 kg (2015-08-21)
- 6 april: 86,5 kg, -1,48%
nimala★★: startvikt 76,9 kg (2015-09-21)
- 6 april: 74,55 kg
Suskarl: startvikt: 76,6 kg (2015-10-09)
- 6 april: 72 kg, -0,69%
Monickah★★: startvikt: 82,1 kg (2016-01-13)
- 6 april: 79,5 kg, -0,75%
Troxil★: startvikt: 80.5 kg (2016-03-30)
- 6 april: 79 kg, -1,86%
Tack acki. Det känns nästan overkligt att i stort sett vara i mål. Vem trodde det förra julhelgen...som jag helst vill glömma helt 😥👎
Man måste vara sin egen lyckas smed....och göra hela jobbet själv.
Det finns inget annat sätt. 👍
Pepp till er alla.🌹👍
Nimala... så skönt du mår bättre att du fått rätt medicin.
Jag hoppas verkligen på en fortsättning du är till står hjälp på vår väg framåt att komma ner i vikt. Onsdagar passar mig perfekt.
Har nu gått ner 10 kg har 5 kg kvar som var mitt första mål som var tänkt vara avklarat under 2015 kanske klarar jag det inte fullt ut
....sedan blir mitt nästa mål 5-6 kg till under nästa år när jag är i mål på 20kg så bjuder mannen mig på en resa till Magaluf Mallorca, tror det var för jag inte skall tappa sugen och sporra mig lite extra, så nu är det extra kämpande för min del, så får vi se hur det går och när jag kan tänkas uppnå målet.
Kan säga det fick mig att stram till det extra.
Hej Nimala och alla ni andra! Nu är jag tillbaka efter en mycket påfrestande flyttning. Tog helt slut till både kropp och själ.Först och främst måste jag ta igen mig och därefter ta tag i alla flyttkartonger, som står överallt i lägenheten. Vi flyttade ut ur ett stort hus och de flesta möblerna fick vi skänka bort, så det var mycket att ta ställning till och inte hann vi gå igenom allt. Tiden blev ganska knapp och allt som man har samlat på sig i förråd och källare bara "vällde" upp, puh! Tydligen har människan mycket gemensamt med hamstern, skillnaden är bara den att hamstern nog behöver det den sparar, medan vi människor har så svårt att kasta grejer i tid "bra att ha" ni vet!
Eftersom allt blev något kaotiskt, så blev matintaget det också. Vikten har pendlat upp och ner, men ändå stannat något under utgångsvikten. Alltså - 4hg = 79,2kg
Vill gärna fortsätta, om du Nimala har lust. Onsdagar går ju också bra.
Önskar er alla lycka till!
Nej, är klockan över fyra! Får jag skriva in min vikt ändå? 61,7 kg, och jag är supernöjd med det! Pepp!
Jösses, vann jag IGEN 😧😧😧...men det är nog sista chansen nu när jag strax är i mål.
Tackar så mycket 👏🌹👍 jättekul att se hela den raden av stjärnor.
Grattis igen ...men det blir ju inga stjärnor över till oss Bella....

Ett GIGANTISKT GRATTIS till Bella50★★★★★ som numera är femstjärnig! Man brukar prata vikten av att (som stjärna) kunna göra en storslagen entré, men det här är inte helt dumt det heller.
Förlåt acki för att du fick permission så där helt utan anledning. Klockan var strax efter fyra på morgonen när jag beslöt mig för börja min dag. Och då skall man egentligen inte ge sig på sådant som kräver fokus.
Molly60: Givetvis får du det!

Roligt att så många vill se en fortsättning och har haft hjälp av utmaningen.
Välkommen tillbaka, Solskatt! Förstår att det var jobbigt med flytten. Alla dessa beslut, varav många väcker känslor, är dränerande. När du väl ger dig i kast med flyttkartongerna kanske du kan bestämma någon dag som är kartongfri där du inte skall hålla på med flyttrelaterade saker, så att du inte är i stress hela tiden. Skönt att du slapp att gå upp trots kaoset.
Ni alla ser att jag har tagit bort redovisning av förlorade kilon ur listan. Tycker att den är snygg ändå, och procenten är ju det utmaningen gäller så det är mest relevant enligt mig, Att listan är snygg och överskådlig tycker jag är viktigt. Jag orkar inte se på siffror annars.
Vi får se hur det blir efter den 27:e... (cliffhanger)
Tackar tackar...för att få vara en "femstjärnig" Bella. 💐 Inte illa...
Utmaningen har naturligtvis hjälp till med fokuset , så vill ni fortsätta hänger jag på....att hålla vikten blir den största utmaningen för mig nu....och då blir det stjärnor över till er andra....eller förlorar man en efter en om man inte håller vikten 😬 ??
Ha,ha...kan vara en ide' 😉
Stort PEPP till er allihop. 🌹👍
Snygg lista nimala 🌹👍
Ingen fara nimala helt ok ....instämmer i snygg lista....
Usch, jag hade inte blivit peppad av att förlora stjärnor utan modfälld. :D FEM stjärnor Bella50 är ju helt galet! :D Jag har inte kommenterat så mycket här nu, men jag har läst. Jag är helt med på att förenkla överallt så att detta inte blir en börda utan en plats att höra energi. Förenkla allt du vill, Nimala! Ni är riktiga kämpar - och det har jag också varit. Just nu kämpar jag mot utmattningen som mitt jobb ger mig. Vikten har varit konstant (ja, ni vet ju att det betyder att det varierar hit och dit, men tillräckligt konstant för att jag inte får eller blir av med stjärnor. ;-)) ända tills idag då jag plötsligt har en ny lägstavikt. Kanske börjar stressen släppa lite? Jag vet i alla fall att stress och sömnbrist är mina främsta fiender. Har jag dem under kontroll blir allt så mycket lättare. Trevlig helg alla godingar!