Utmärkt medlem
686 inlägg
Här kan vi tjata om vad vi vill, och försöka hålla vikttråden ren, så är det lättare att hitta i den.
För den här perioden så har vi öppen intagning till första veckan. Läs reglerna och kom med era vikter den 27 Maj 2026.
På onsdag så är det sista invägningen för den här fyra veckors perioden!!! Glöm inte att komma med era vikter.
Och jag tänkte att vi har öppen intagning till sommarens Biggest Loser.
Så vill någon hoppa på så är det bara att komma med ingångsvikten i tråden för vikter.
Vikttråd Vikter Biggest Looser våren 2026 - Matdagboken
Chattråd Chat Biggest Loser sommaren 2026 - Matdagboken NY TRÅD
Regler Regler för Biggest Looser 2026 - Matdagboken
Tack för att jag får hoppa in, jag behöver allt stöd jag kan få även med medicin. Vanor och gamla rutiner hjälper den inte emot, jösses så fort de gamla ovanorna kommer tillbaka om man släpper garden det minsta.
Som om de bara står i hallen och väntar, "Aha, nu är det vår tur".
Ja du LadyG, det ska gudarna veta att det inte är enkelt, jag har inte samma fokus i min viktminskning som jag hade 2018, är så lätt att få ett sug efter lakrits och chips. Är inte lika enkelt att bara borra ner huvudet och köra som det var då.
Lakrits och ost, det får jag fortfarande passa mig för. Ingen medicin i världen kan dämpa ett begär som bottnar i kärlek tror jag
Jag tar nu semester fram till 17 juni.
Okie zita, ha en skön semester.
LadyG, lakrits är kärlek
Tips på jättegod, sockerfri salt lakrits 😀 OM man kan nöja sig med några stycken när saltsuget sätter in! Älskar denna! Per 100g är är kcal 183, kh 10g varav sockerarter 2.6g kostfibrer 58g hela påsens innehåll är 90g, det är drygt tumnagelstora bitar, finns tex på Coop 😋
tack för tips Monqi, problemet med mig och lakrits är att det inte brukar finnas något stopp när jag sprungit ner på den vägen. Men då är det tur att den är så liten påsen, för jag misstänker att hela går åt om jag tycker att den är god.
Men jag ska testa den nästa gång lakrits inköps.
Tack för tipset
Säger som klaraelv, det finns inget stopp om den är god. Finns det lakrits hemma som jag känner till så finns den inte hemma länge till!
Precis som ovan, det finns inget stopp när det gäller saltlakrits, tyvärr. Det är några år sedan senast jag åt det ... vågar icke testa igen.