Utmärkt medlem
686 inlägg
Här kan vi tjata om vad vi vill, och försöka hålla vikttråden ren, så är det lättare att hitta i den.
För den här perioden så har vi öppen intagning till första veckan. Läs reglerna och kom med era vikter den 27 Maj 2026.
Vaknade strax efter kl 3 av att jag behövde kissa och visste då att jag inte registrerat vikt. Klaraelv var redan klar med sammanställningen. Vägde mig igår morse (111,5) men glömde tydligen att rapportera då jag hade fullt upp med att packa badgrejoroch komma iväg till vattenträningen. Måste skärpa mig! Ska prova stt sätta larm.
Eftersom jag är kraftigt sömnstörd blir det allt som oftast att jag gör sammanställningen när jag ändå är vaken.
Blir det senare så vet man att jag fått sova.
Sömnstörningar är inget kul... åter en natt med dålig sömn. 4,5 timme fördelat på tre sovperioder. Jag har för mycket nu, det snurrar i huvet och kroppen håller hårt i varje gram som försvar. Försöker vara lugn, men det är bara på ytan och inne i huvet snurrar det konstant av tankar att jag borde, måste komma ihåg eller om jag har koll eller missat något.
Idag blev det ett litet plus på vågen och är egentligen inte särskilt förvånad. Ska försöka ta tag i ett nytt koftsticke, garn gör mig lugn och mjuk.
Sömnstörningar är inget kul... åter en natt med dålig sömn. 4,5 timme fördelat på tre sovperioder. Jag har för mycket nu, det snurrar i huvet och kroppen håller hårt i varje gram som försvar. Försöker vara lugn, men det är bara på ytan och inne i huvet snurrar det konstant av tankar att jag borde, måste komma ihåg eller om jag har koll eller missat något.
Idag blev det ett litet plus på vågen och är egentligen inte särskilt förvånad. Ska försöka ta tag i ett nytt koftsticke, garn gör mig lugn och mjuk.
Du är inte ensam Alzarin! Det du beskriver är också mina nätter..... inte trevligt alls! Förut tänkte jag alltid att om jag sover dåligt någon natt så sover jag bättte sedan då jag är riktigt trött.... Nå, det var då det.... inte alls bra med tanke på kortisol-nivåerna i kroppen!
Jag har börjat ta morgonpromenader för att om möjligt få bukt med bukfett > visceralt fett > kortisol > CRP
Jag vet inte mina kortisol-nivåer men de andra är höga.
Jag sover uselt, dock bättre nu än för 5 år sedan då standard var ca 2 timmar fördelat på halvtimmar.
Jag försöker att inte stressa över det för det båtar föga.
Men promenader på morgonen innan frukost anses påverka kortisol och därmed förhoppningsvis de andra "grejerna" också.
Då kan vi göra sällskap Linus, jag går en timme, fastande, varje morgon, cirka 5-6 km. Startar mellan 7.30 och 9. Ska tänka på dig varje morgon. Har gjort detta sedan 1 april, inget skämt
Jag ska tänka på dig också Lovis!
Har du för resten märkt någon skillnad på bukfettet?
Ja, faktiskt lite grann på "övre" buk, mycket häng nedåt, kommer aldrig kunna dra ihop sig utan bukplastik, vilket inte kommer att ske. Får döljas under kläderna
Känner också mindre valkar i sidor och rygg, kan skönja en midja. Hjälpte det att jag tänkte på dig idag när jag gick 5,7 km på en timme?
Lattjo det där med över-buken. Det är den som börjat visa tecken på att minska. Och just nu är det faktiskt den som stör mig mest!