Utmärkt medlem
686 inlägg
Här kan vi tjata om vad vi vill, och försöka hålla vikttråden ren, så är det lättare att hitta i den.
För den här perioden så har vi öppen intagning till första veckan. Läs reglerna och kom med era vikter den 27 Maj 2026.
tack för tips Monqi, problemet med mig och lakrits är att det inte brukar finnas något stopp när jag sprungit ner på den vägen. Men då är det tur att den är så liten påsen, för jag misstänker att hela går åt om jag tycker att den är god.
Men jag ska testa den nästa gång lakrits inköps.
Öppnad påse är tom påse, gäller för mig i många samanhang!
Hur gör ni när ni är på resande fot och familjen vill gå på McDonald's?
Blev besviken på att deras bowl hade dressingen hälld över hela innehållet så salladen bara dröp, det såg ju bra ut annars med mycket grönsaker och man kunde välja grillad kyckling istället för friterat.
Idag blev det tungt med uppgång. Jag ramlade dit i söndags och åt fel hela dagen. Varit på rätt bana 1,5 månad. Nu är jag rätt igen och biter i sura äpplet med resultatet av min felande dag.
Det jag kom på är att jag inte tycker om, det jag åt fel längre. Det blev en nyttig erfarenhet.
Sitter här och väntar på call back från vården. Efter sambons hjärtinfarkt följer kontakter med vårdmottagningar vi inte haft kontakt med för hans räkning tidigare. Hade han åkt in till lasarettet när han kände sig konstig först(2 dagar tidigare) så kanske han sluppit förmaksflimmer och hjärtsvikt med mediciner mm ( om vi tolkat läkarna rätt) Nu är det som det är, ingen bilkörning, lyft mm. Hemleverans av mat mm för juni månad. Blomsterinköp via dottern. Gräsklippning son/svärson.Pelletspåfyllning svärson imorgon fm kanske ett barnbarn kommer och hjälper mig lite m plantering. innan jag själv måste in till sjukgymnasten och få uppfräschning av övningar för kondition, styrka och balans!
solen skiner, himlen är blå
Lakrits är gott, tyvärr. Inte lyckat när man har högt blodtryck!
Jag då?
lyckats hålla mig under 94 kg de senaste veckorna, får vara glad för det lilla!
har lyckats plantera och så lite granna. Genom att göra på lite annat sätt än annars. Och sitta oftare. Jag måste ha blommor på sommaren.
Tycks bara glömma bort hur jobbigt det egentlige är, främst med vattningen.
MÅ GOTT och kämpa på!🌞
Vårroos Hoppas du är på rätt köl igen. En dags felätande brukar rinna av en fort, för mig en max två dagar. Blir genast svårare om det är flera dagars vansinnes ätning.
LadyG ingen i familjen kliver innanför dörren på Donken, är det hamburgare ute så blir det Max. Jag brukar ta hamburgare med lök sallad tomat o lite dressing och till det en Ramlösa. Sedan plockar jag bort bröd locket, och som sann norrländska så äter jag hamburgare med kniv och gaffel.
(generad) Inser att jag skällt på Donken i flera da'r, men nu när jag kollade så det var inte deras sesame & ginger bowl jag käkade, åtminstone fanns den inte i deras menysystem. Jag hittade den på Max hemsida däremot, hur trött är man på en skala när man inte ser skillnaden på dem
Intressant att plocka bort locket, det halverar mängden bröd och kolhydrater på en gång!
Idag blev det tungt med uppgång. Jag ramlade dit i söndags och åt fel hela dagen. Varit på rätt bana 1,5 månad. Nu är jag rätt igen och biter i sura äpplet med resultatet av min felande dag.
Det jag kom på är att jag inte tycker om, det jag åt fel längre. Det blev en nyttig erfarenhet.
Ja, jag har upptäckt att jag verkligen inte tycker om McDonalds. Det gäller att påminna sig innan man köper bara för att det är enkelt och man är vrålhungrig :D
Tack för detta inlägg Vårros! Det gav mig styrkan att se till mitt eget ätbeteende just nu. Att inte behöva vara ensam med dessa känslor och i denna situation gav mig kraft att nu ta itu med min mindset just nu. Det som började som några dåliga dagar blev nämligen två veckor av hetsätning, där jag långsamt tappade kontrollen över mig själv. Mat blev både tröst och straff, och jag fastnade i en ond cirkel. Men jag försöker hålla fast vid att två veckor inte definierar mig – och ta mig tillbaka, en dag i taget.
MAS du är inte ensam, händer nog de flesta av oss. Ett problem är ju att vi ska klara av att leva ett 'normalt' liv som innehåller sånt som man inte alltid kan hantera. Kan många gånger gå bra men så kommer gången när man totalt kreverar och spiralen är startad. Gäller att hitta verktyget som gör att man kan dra handbromsen, frågan bara är, vilket är verktyget?
Så är det klaraelv. Nu då jag tittar tillbaka kommer jag till insikt om att detta med att skriva och dokumentera här i MD är mitt verktyg. Kan jag hålla fast vid det så har jag lättare att ta de motgångar som triggar ett överätande. I skrivandet behöver jag dock vara ärlig och rannsaka mig själv utan att ta livet av det sista självförtroendet som är kvar.