icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Dimmigt körsbär från vecka 1 2014

Veteran
8081 inlägg
29 december 2013 17:39

Nu vänder vi blad. Startar, startar om, eller fortsätter beroende på hur vi skött oss tidigare. Välkomna hit! https://sites.google.com/site/nyabiggestloser2014/home till hemsidan för Biggest Looser 2014. Här kan man se resultaten mm http://www.matdagboken.se/?p=forum&visa=trad&TradID=10060&Sida=15 till tråden där resultaten rapporteras senast kl 21 på onsdagar. Första vägningsrapport onsdag 8/1, du väger dig den dag du själv vill.. Alla ansvarar för att kopiera in resultaten till BL-tråden

Dimmigt körsbär vecka ........
Fetis50 (73,8) ...... 
hagalund (84,4) ...
babs (94,7) ..........
Evve_(99,1) ,,,......
Jonnax (103,3) .....
Thyndra (104) ... .
Mezcal88 (90,8) ....
Lena444 (88,7) .....
Audrina (74,1) .......
tjofnatt (84,6) ........ 
Vårbarn (87,2) ......
Bullmaja (88,0) ......
Wahlsten (88,0)......
Triggy (87,2)...........
Crystal (.98,8)...............
Blifast (82,7)............Satsar på uppgång och syskon!
halen89 (80,4).........
AnnC (103,2.).........

• Mycket engagerad
    496 inlägg
    2 januari 2014 10:12

Fetis50 (73,8)............ 73,8 hagalund (84, 4)........84, 4 babs2 (94,7)..............94,8 Evve_ (99,1)............... 99,1 Jonnax (X)..... .....103,3 Thyndra (81,2)...............81,2 kg Mezcal88 (90,8)............. 90,8 3siffror (X)................ Lena 444 (X).............88,7 Audrina (74,1) ..............74,1

• Mycket engagerad
    496 inlägg
    2 januari 2014 10:23

Hej allihopa! Vilka veckor det har varit! Första veckan var jag sjuk och andra veckan körde jag "ta det lugnt och stressa ner" både när det gäller motion och mat. Detta leder till att jag startat året med en riktig bottennapp, nästan all-time-high vikt på hela 103,3 kg. Nu tror jag att en del är "vätskevikt", men bra är det inte för det. Helgen som kommer gör vi sist julrycket och åker till killens föräldrar det blir minijulafton (hans föräldrar tycker fortfarande det är så hemskt när deras 30-åriga son inte är hemma till julen att när vi väl kommer dit måste vi återuppleva julen. Jag blev ju magsjuk på juldagen, så just julmat är nånting jag inte vill se mer i år... Jag vet inte vart förra året försvann. Jag minns att jag bytte jobb i mars, men sedan jag har faktiskt inte så mycket minnen om året som varit. Lite bröllop och nya bebisar i kompisgänget, men helhetsbilder är lite sisådär...Och mina personliga höjdpuntker för året är jobbrelaterade. Oroande! Javisst, så årets nyårslöfte är att stressa mindre. Eller framförallt, lära slappna av fast allting inte är perfekt och i ordning. Nästa vecka när vardagen kickar i gång på riktigt (dock jobbar jag redan idag) så börjar jag köra Zombies, Run -träningsapp. Jag är ju lite sådär lagom töntig att jag kommer nog tycka att det är mycket roligt. Första delen av appen kallas för 5K och då inom 5 veckor ska man kunna jogga runt 5 km. Appen går ut på att under promenad/jogging/spring rundan lyssnar man på en berättelse där man själv är en av överlevande i en zombie katastrof, varvad med lite musik. Jag är såå himla nyfiken på detta, men har inte velat tjuvstarta då jag har inte haft tid att fullfölja programmet. Men annars är det träning som står högst på prioriteringslistan. Jag var ju igång så bra hösten 2012, men på nåt sätt hela förra året var ett mindre kaos när det gäller träning. Jag har shoppat lite nya träningskläder också, ifall jag skulle hitta inspiration i en ny träningstopp...

• Veteran
    5155 inlägg
    2 januari 2014 10:28

Lycka till Jonnax !!! Jag har svårt att få helgerna att sluta, fastar idag och det kommer säkert att bli tufft när jag har kommit in i ett "äta hela tiden" mönster igen. Tacksam för att jag har er !!! Nu kämpar vi på !!

• Veteran
    8081 inlägg
    2 januari 2014 12:08

Nu är vi nästan samlade, bara 3siffror som fattas. Det sista jag minns av henne var at hon tappade cm men inte kilo och att jag lovade rapportera oförändrad vikt för henne, men det var länge sedan nu och jag har mailat att hon får fixa rapport själv. I morse for sambon och tränade, han gör det 4 ggr i veckan. Min avsikt var att också fara iväg (vi tränar på olika ställen) men latmasken slog till och jag drog på det, tills han kom hem och förvånat sa:" är du hemma?" Då bestämde jag mig och fick skjuts dit eftersom han måste handla lite frukt och mjölk. Nu efteråt känns det väldigt skönt att jag kom iväg inte minst eftersom lokalen stänger för reparation 5/1-c:a 20/1 Äsch!! Känner mig på gång nu! Nu går vi mot ljus och vår och lättare kroppar!

• Mycket engagerad
    408 inlägg
    2 januari 2014 12:14

Stort PEPP till oss alla dimmiga körsbär. NU KÖR VI !!!!

• Utmärkt medlem
    682 inlägg
    2 januari 2014 12:28

Skall vi skriva in vår start vikt på BL forumet också eller räcker de här ? Ja nu kör vi, de går bra än så länge.Förvirrar mig lite och storstädar stora toan nere. Sen blir de promenad och lite planering av maten några dagar framöver.. Ja en lite lättare kropp skulle vara underbart :))

• Veteran
    8081 inlägg
    2 januari 2014 12:52

Audrina Vi ska kopiera in vår tabell på BL också, men vi ger väl 3siffror en chans. Ser att hon inte varit inloggad sen 17/12, men kan ju vara en långsemester över jul. Jag kan ta på mig att kopiera in tabellen när jag tycker att det är dags.5/1 är ju slutdatum. Sen när det gäller veckorapporterna är det sagt att de ska vara inne onsdagar senast kl 21. Då är det ju i princip den som rapporterar senast som kopierar in tabellen, men om man rapporterar tidigt på dagen och många fattas så kan det vara svårt att inse att man är sist, så vi brukar hjälpas åt och hålla koll. Sen gör det inget om vi rapporterar flera gånger - Havet går bakifrån i tråden och det har väl även hänt att hon varit in på denna tråd och hämtat resultat - för henne verkar inget omöjligt.

• Veteran
    6812 inlägg
    2 januari 2014 12:54

😄

• Utmärkt medlem
    682 inlägg
    2 januari 2014 12:58

ok då vet jag :))

• Veteran
    8081 inlägg
    2 januari 2014 12:59

Se där var Havet inne och tjuvkikade!