icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Itrim 2013 - eller andra måltidsersättningsdieter!

Nykomling
7 inlägg
21 april 2013 08:31

Hej! Jag är sedan slutet av februari inskriven i Itrims program och har hittills gått ned 13,5 kg! Ska plocka 8 till hade jag tänkt! Håller precis på att övergå från endast mt-ersättningar till att börja äta delvis mat igen. Känner att det är NU utmaningen startar! Vill gärna utbyta tankar och peppning om det är fler som kör liknande!! /Nina

• På gång
    43 inlägg
    21 april 2013 13:06

Jag har kört med slanka sedan slutet av februari och har också gått ner över 13 kg sedan dess (En exakt siffra har jag imorgon då det är min vägdag). Jag har dock tänkt gå på ren kur tills jag har gått ner ca 7-8 kg till (dvs hamnat på 76 kg), vilket jag hoppas blir senast i slutet av maj. Efter det är min plan att gå ner ytterligare 20 kg men dessa i betydligt långsammare takt. Så över sommaren har jag tänkte lägga till ett mål mat eller max 500 kcal extra per dag (dvs utöver de 3 shakes jag äter per dag idag), för att sedan gå över till att räkna kalorier och kommer då ligga runt 1300 kcal per dag. Håller med dig om att den riktiga utmaningen startar när man börjar äta igen. När man går på ren kur är det väldigt enkelt att hålla sig till det då man vet att man inte ska äta något annat. Det svåra blir att lägga om sina matvanor när man börjar äta igen. Och man behöver antagligen tänka väldigt mycket på vad man äter för att det inte ska bana iväg in i gamla mönster igen. Men som sagt än kan jag inte bidra med hur det är att äta kombinerad kur men jag följer väldigt gärna och se hur det går för dig och andra. Det ger mig tips och motivation inför när det är dags för min tur att börja äta igen :) Stort lycka till Nina och dessa 8 kg kommer du klara galant att bli av med :)

• Mycket engagerad
    476 inlägg
    21 april 2013 19:36

Du har helt rätt i att utmaningen börjar nu. Jag är med i itrim sedan augusti 2012. Jag har nått min målvikt och håller den tack vare itrim. Det är svårt, men det går. Lycka till.

• På gång
    28 inlägg
    22 april 2013 16:49

Hej, Jag började på Itrim 1 april så jag har inte kommit så långt än. Har precis idag gått över på LCD. Ska äta den snabba dieten eftersom jag har mycket att bli av med. De sa att jag kunde gå ner 19 kg på matersättning och sen blir det varierat tills jag nått målvikt. Så jag kommer nog att ha en stor utmaning när det blir dags att äta vanlig mat igen. Jag har inte heller direkt något att bidra med kanske just nu, eftersom jag är så ny på det här. Men jag är gärna med och peppar. Tror jättemycket på Itrims koncept just för att man får så lång tid på sig att ändra vanor och beteenden och stöd hela vägen.

• Nykomling
    7 inlägg
    25 april 2013 21:07

Hej! Vad kul att vi är några stycken som har spridd erfarenhet! Jag har ätit ett mål mat nu i drygt en vecka och försöker få känsla för måtten enligt handfast minus vilket ju inte är helt lätt om man inte äter maten helt ren.... :/ Bra jobbat Sara! Kämpa på! Sommar87 - kul att höra att du lyckats! Vad är svårast nu tycker du? Chinook - välkommen in i klubben Hur gör ni alla med träning?

• Mycket engagerad
    476 inlägg
    25 april 2013 22:10

Hej! Ja, det är kul att vi är några stycken. Jag tränar på itrim två-tre gånger i veckan och joggar en-två gånger i veckan. Totalt 3-4 gånger i veckan. Det är kul att träna tycker jag. Det tyckte jag aldrig tidigare. Det jag tycker är svårt nu är att hitta balansen med maten. Man vill ju kunna unna sig lite godsaker ibland, men inte för ofta och man vill ju inte gå upp igen, men inte heller hålla igen hela tiden. Berätta gärna hur det går för dig. Kul att höra hur det går.

• På gång
    43 inlägg
    25 april 2013 23:25

Min träning består mest av promenader som jag försöker komma iväg på dagligen. Har även en crosstrainer hemma som är ett väldigt bra komplement när det är kallt eller regnar ute, den har använts flitigt fram tills för några veckor sedan. Försöker även köra lite enkel styrka hemma för att ta hand om de muskler man har. Förutom det så går jag även på ett danspass/zumba varje vecka och det är något som jag tycker är väldigt kul. Så ev blir det kanske att börja träna mer gruppass till hösten om jag känner mig redo för det :) Mitt mål med träningen är att jag så småningom ska kunna jogga, men för att det ska kunna gå är mitt mål att ha gått ner minst 20 kg plus att jag fått upp tillräcklig bra kondition. Förhoppningsvis kan jag kanske börja testa att jogga lite i sommar :)

• Mycket engagerad
    476 inlägg
    26 april 2013 07:17

När jag började på itrim trodde jag inte att jag någonsin skulle fixa att springa. Nu - 25 kilo lättare - gillar jag att jogga. Det är en häftig känsla. Promenader är ju jättebra motion. Jag försöker också gå lite varje dag. Hur många steg går ni per dag?

• På gång
    43 inlägg
    26 april 2013 13:09

Vad härligt att du kommit igång att jogga :) skönt att läsa om andra som lyckas, blir verkligen taggad att jag också ska lyckas. Jag räknar inte steg men de promenader jag tar brukar vara mellan 3-6 km (eller som igår 1 mil, första gången men är nog inte sista långa promenaden). Annars så är jag relativt stilla sittande då jag för tillfället är arbetssökande, men försöker röra på mig så mycket jag kan. När du skulle börja jogga hur gjorde du då? Använde du något program eller körde du bara på? Jag är lite orolig och vill inte att min kropp ska ta skada, så som knäna osv.

• Mycket engagerad
    476 inlägg
    26 april 2013 16:04

Det finns många program, men jag tyckte de gick för långsamt fram för mig. Jag har alltid gillat att gå, sen började jag träna på itrim och fick upp min kondition. Sedan började jag jogga långsamt och kortare sträckor. Nu joggar jag mellan tre och 6 km i olika tempo. Det är jag nöjd med.

• Nykomling
    7 inlägg
    26 april 2013 17:55

Jag gillar också att träna! (Ny )upptäckte styrketräning för något år sedan och tränade bra ett halvår. Tappade sedan allt men har kommit igång bra nu. Tränar ca 3 ggr /v varav en gång på jobbet med några arbetskamrater och de andra 2 på gymmet eller hemma. Går varje dag. Har 7000 steg som mål och det når jag oftast men ofta mer :-) Gillar att jogga och tänker dra igång det nästa vecka. Jag upplever också att nybörjarprogrammen går för sakta rent kondismässigt men har fått lära mig både av min coach samt av egen tidigare erfarenhet :-( att det är värt att följa. Är man inte van löpare eller har haft ett långt uppehåll behöver senor, ligament och leder upp mot 3 mån med successivt ökad belastning för att hålla ihop i längden..... Känns som en evighet men värt det när man kan ta sig runt sin runda och det faktiskt inte gör ont nånstans ;-) Sen är vi ju olika men man bör väl lyssna ordentligt på kroppen helt enkelt!