Nykomling
7 inlägg
Hej! Jag är sedan slutet av februari inskriven i Itrims program och har hittills gått ned 13,5 kg! Ska plocka 8 till hade jag tänkt! Håller precis på att övergå från endast mt-ersättningar till att börja äta delvis mat igen. Känner att det är NU utmaningen startar! Vill gärna utbyta tankar och peppning om det är fler som kör liknande!! /Nina
Jag har fuskat ett par veckor nu. Efter ett samtal med min coach i tisdags bestämde vi att jag måste hålla mina unnardagar stenhårt. Jag får äta lördagar och söndagar. Inte fredagar. Idag ska jag på tårtkalas. Men hur ska jag göra? Jag får inte äta. Men jag har nått min målvikt och folk kommer inte fatta varför jag inte äter. Det känns jobbigt. Samtidigt vill jag inte svika mig själv igen. Hur ska jag göra?
Sommar87: Håller du på att trappa upp nu då i och med att du nått din målvikt? Hur ser i så fall den planen ut? Jag tycker definitivt du ska stå på dig själv och hålla det som är sagt. Får du frågor är det bara att säga att du håller på att trappa upp maten och att dessa tårtor inte ingår i den planen. Jag vet hur lätt det är att falla för frestelsen att äta och vad jag lärt mig är att det oftast inte gör något så länge som man kommer tillbaka till sin diet direkt. Men tänk vad stark det gör dig att låta bli att äta tårtorna :)
Jag har nått min målvikt och har ätit mat sedan i julas. Men för att hålla vikten kan jag inte äta tårta och sådant när som helst. Alltså får jag bara äta sånt på lördagar och söndagar. Jag tror du har rätt. Jag ska inte äta tårta för det ingår inte i min plan. Bara att vara stenhård som jag bestämt. Det mår jag bäst av.
Ja okey då förstår jag :) Håller man det man lovat sig själv kan man känna sig nöjd efteråt. Frångår man planen är det mycket lättare att man tar mer eller unnar sig fler dagar, då man kanske tänker att man redan förstört det ändå. Så kämpa på och stå för din plan och ditt sätt att äta och när du får unna dig :)
Jag har tyvärr tillåtit mig att äta vid sådana här tillfällen innan. Men en dag blir till två och så vidare. Känner att jag måste sätta stopp. Annars går det galet.
Jag vet hur det känns. Nu äter jag iofs fortfarande bara pulver, men blev ändå lite fuskande i helgen som var. Men begränsade mig till en halv macka och några mini cupcakes och sedan var jag strikt igen. Har dock börjat unna mig cola zero på helgerna när jag inte äter något annat, bara för att få dricka något annat än vatten och te. Tror det är väldigt lätt att falla tillbaka i gamla mönster om man inte ser upp. Så gäller att ha koll och lära sig av sina misstag. Något som jag tror är viktigt är att fortsätta hålla koll på vikten och maten efter man nått sitt mål och inte bara tänka att nu vet jag hur jag ska göra och lämna allt till slumpen. Vilket jag gjorde förra gången jag gick ner i vikt och efter 2 år hade jag gått upp allt igen. Men man lär väl sig av sina misstag så att säga :)
Ja, precis. Det är ju så lätt att gå upp igen. Det vill jag inte. Måste vara strikt och visa mig själv att jag kan. Vill absolut inte gå upp den här gången. Har, precis som du, gått ner (16 kg) och sedan upp (20). Nu har jag gått ner allt och lite till (25). Är nöjd med min vikt nu och ska inte upp!!
Jag har startat iTrim i år och det är skönt att läsa lite om hur ni kämpat och tänkt. Att ni sedan klarat att gå ner en hel del är ju positivt det med. Jag har ju gått ner nästan 15-20 kg på egenhand men kände att jag ville ha en grupp att tala med och få stöd av så jag hoppas det här kommer att gå bra.
Att ha en grupp att prata med är jättebra. Klokt val att gå med i Itrim. Lycka till. Jag gick ner tjugofem kilo med Itrim och har sedan hållt mig på ungefär samma vikt. Nöjd.
Jag går också på Itrim. Jag har hela tiden ätit mat ej några soppor. Äter handflatsmetoden - minus. Det tar längre tid har gått ner c:a 10 kg. Jag har varit på resor, födelsedagskalas och då har portionerna blivit lite för stora. Men det får ta den tid det tar att gå ner i vikt.