icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Itrim 2013 - eller andra måltidsersättningsdieter!

Nykomling
7 inlägg
21 april 2013 08:31

Hej! Jag är sedan slutet av februari inskriven i Itrims program och har hittills gått ned 13,5 kg! Ska plocka 8 till hade jag tänkt! Håller precis på att övergå från endast mt-ersättningar till att börja äta delvis mat igen. Känner att det är NU utmaningen startar! Vill gärna utbyta tankar och peppning om det är fler som kör liknande!! /Nina

• Mycket engagerad
    476 inlägg
    26 april 2013 18:05

Jag har förstått att det är på grund av att kroppen ska bli vän vid belastningen som man ska ta det lugnt. Det är säkert smartast också. Men för mig har det gått bra ändå. Bästa är väl att göra det som känns bra för dig själv.

• Nykomling
    7 inlägg
    28 april 2013 21:22

Provade springa lite försiktigt igår! Gick ok. Kände i slutet av gamla vanliga ställen - hälsena och fot men lyssnade då och avbröt :) ?? Satte mig vid roddmaskinen och tokrodde i 10 min som avslutning! :) Jag går här och grubblar lite hur jag ska göra på Valborg. Vi firar som vi alltid gör med grannarna och det blir ofta god mat och lite festligt! Är lite sugen på ett eller två glas vin! Problemet är bara att det här är nämligen en trigger för mig. Tidigare när jag drack alkohol blev jag jättesugen på salta saker och började lätt överäta. Jag vill ju lära mig ha en bättre förhållning kring detta och nånstans måste man ju börja! Hur tänker ni om sånt här??

• Mycket engagerad
    476 inlägg
    28 april 2013 21:51

Hur är tanken att du ska äta enligt itrim nu? bara Shakes? Varierat? Handfast? Jag tycker du ska vänta med att dricka vin tills du nått din målvikt. När du nått din målvikt får funkar en unnardag och då kan du testa med vin och lära dig klara av dett. Om du testar redan nu tror jag det är lätt att du fortsätter "fuska" då och då och det gör det jobbigare att nå ditt mål. Du gör såklart som du vill, men det är mitt tips.

• Mycket engagerad
    476 inlägg
    28 april 2013 21:52

Bra jobbat med första joggingturen också! Härligt! Bra att lyssna på kroppen.

• Nykomling
    7 inlägg
    30 april 2013 14:52

Jag äter enligt varierat 3-1 just nu och har tänkt göra så fram till 9 maj då vi åker till New York en vecka :). Så med det och dina kloka ord i åtanke har jag valt att skippa vinet ikväll! :) Du har ju helt rätt i att kliver man över gränsen en gång är det mycket lättare att göra det igen. Jag har bara 5 kg kvar nu till den målvikt jag satte från början!! Helt klart inom räckhåll!! Vad gör ni alla en kväll som denna?? Valborgshälsningar, Nina

• Mycket engagerad
    476 inlägg
    1 maj 2013 08:52

Bra val! Kul med New York! Jag grillade med några vänner igår. Trevligt. Jag har ju nått min målvikt så jag åt mat. Grillad hamburgare med sallad. Det var ingen jättebra sallad, eftersom det var en hel del ost och oliver i. Men gud så god den var. Tog även veckans unnar dag igår, och lyxade till kvällen med min stora last - popcorn. Så nu gäller det att lyckas avstå sådant resten av veckan.

• Nykomling
    7 inlägg
    1 maj 2013 14:48

Det fixar du! :-) Är ju så härligt att eftersom upptäcka att sådana tillfällen där jag tidigare proppat mat, snacks eller godis funkar alldeles utmärkt utan! Jag har lika trevligt ändå??!!

• Mycket engagerad
    476 inlägg
    1 maj 2013 20:02

Svärmors bullar slank ner idag... inte bra...

• Nykomling
    7 inlägg
    5 maj 2013 08:37

Har funderat en del på det där med skuldkänslor för vad man stoppar i sig! Jag önskar ju att när man balanserat upp sin vikt ska kunna slippa det! Att man väljer att äta det ena eller det andra! Och om man väljer en bulle en dag får man ta morötter en annan! Och det utan känslokval! Undrar om det ens är möjligt?? :-/

• Mycket engagerad
    476 inlägg
    5 maj 2013 15:30

Jag har ju rätt vikt nu, men mitt önskade matintag är inte mer balanserat nu än förut. Jag tvingar mig ju att äta mer balanserat eftersom jag vill hålla vikten. Oc dessvärre finns ju skuldkänslorna kvar.