icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Kickstart 800

Nykomling
1 inlägg
5 juni 2020 14:18

Börjar med kickstart 800 på måndag för att bli av med ett antal envetna kilo som smugit sig på de senaste åren. Kul om det är fler som drar igång med denna diet så vi kan peppa, stötta varandra.

Jag väger idag 73 kg och vill ner till 60. Är 53 år. 

• Veteran
    3541 inlägg
    31 juli 2020 23:35

Hur har det gått för er som provat på detta med 800 kcal/dag?

Vi känner att vi har fått en kickstart och har valt att köra vidare en vecka till med gott resultat. Vi känner också att sötsug och hunger har minskat vilket gör det lättare att fortsätta sunt med vetskap att det finns marginal för att äta mer och ändå gå ner i vikt alt. behålla vikten om vi väljer det.

Det var intressant att läsa om de fördelar Dr Michael Mosley sett med denna metod. Det ger också motivation att fortsätta.

Lycka till allihop!

• På gång
    13 inlägg
    2 september 2020 18:36

Hej allihoppa,

jag började med 800 Kcal kickstart i måndags och skulle vilja höra hur det gått för er som har testat programmet. Ca 6 år sen gick jag ner 20 kilo ( från 73 till 53) och mådde jätte bra. Tyvärr kunde  jag inte hålla min vikt, har också blivit äldre 😉, och vågen visar 64 kg just nu. Har försökt olika metoder för att tappa vikt igen, jag tränar fortfarande, men kilorna vill inte vika. Därför vill jag testa 800 kcal per dag, som kickstart. Jag äter enligt 16:8 , men det har inte hjälpt till viktminskningen. Kanske fungerar en kickstart? Jag är verkligen nyfiken på era resultat. 

• Veteran
    3541 inlägg
    15 september 2020 21:21

madie55. Gå tillbaka i tråden och läs så ser du våra resultat.

• Nykomling
    1 inlägg
    21 september 2020 10:29

Hej första veckan gick jag ner 3 kg så är supernöjd med det. Ska väga mig på torsdag igen så får vi se . Lycka till alla som kämpar 

• 28 september 2020 07:20

Hej! Jag startar detta program imorgon :) 

vissa dagar går jag en 8 km promenadrunda där min klocka säger att jag bränner ca 400 kcal. Visst borde jag äta lite extra dessa dagar?