icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Lag Cerise Vår / Sommar 2018

Veteran
6814 inlägg
9 januari 2018 18:09

Här Håller vi Cerisare Till!

Lag Cerise Startvikt Vecka

Monqi......(80,5)......
corre........(80,6).....
Zyrsan......(82,2)...
1949........(83,7)....
SaraElsa...(84,8)....
Melser.......(86,4)....
Havet.........(87,9)....
SuperK......(86,0)....
Milias.......(84,4).....
Acki.........(90,0).....
Roosan....(94,0).....
MammaEva....(90,9)...

Länk till Hemsidan:
https://sites.google.com/site/vaaren2018biggestloser/home

Länk till Biggest Loser Tråden:
https://www.matdagboken.se/?p=forum&visa=trad&TradID=12878&Sida=1

Vi lämnar in vikten senast kl 22 på onsdagar. Kopiera listan till en ny kommentar och fyll i vikten. Vi har ett gemensamt ansvar för att resultaten blir överfört till Biggest  Loser- tråden varje vecka. Skriv gärna i tråden om ni blir borta en vecka eller tar en längre paus.

• Vikten in senast på onsdagar! Man får ha vilken dag som helst! 
  • Är man först på plan så kopierar man listan i forumstråden! 
  • Eller kopierar senaste listan som ni gjort redan
  • ibland är det svårt att kopiera skriv in eran vikt så lägger nån in den till listan. 
  • sista personen på onsdag lägger över listan till Biggest Loser tråden, se länk ovan! (( har inte listan kommit in i BL tråden) så går jag in på lagen och kollar. 
  • Sen skriver jag ner vikterna och lägger in på hemsidan se länk ovan.
  • man kan göra denna tråd till en aktiv tråd och inte bara vikt inlämningstråd om man vill. 
  • Det som alltid skall stå på listan  är vad vågen visar och inte tex -0,5 kg då kan det bli en massa fel. 
  • Varje vecka kommer det in resultat i BL tråden, I slutet av månaden kommer vem som gått ner mest och får 2 biobiljetter och 3 mån plusmedlemskap. 
  • Mycket engagerad
    194 inlägg
    31 januari 2018 21:13

Lag Cerise Startvikt Vecka 5

Monqi........(80,5).....77,2
    corre..........(80,6).....76,4
    kitty72........(81,3).....
    Zyrsan.......(82,2).....78,4
    1949..........(83,7).....
    SaraElsa...(84,8)..... 80,8
    Melser.......(86,4).....84,5
    Havet.........(87,9)....
    SuperK......(86,0)....84,8
    seglar67....(81.1)....79,7

• Mycket engagerad
    210 inlägg
    1 februari 2018 08:31

Hej alla!

jag har haft en riktig skitvecka! Jag höll mig i nästan två dagar omringad av väldoftande bakverk innan jag mot slutet av sista dagen bara skulle smaka en liiiiiten bit morots cheesecake... och så blev det en liiten bit chokladmuffins... och sen... alltså när jag skulle åka hem fick jag med en liten påse ”till barnen”. Och jag tryckte i mig kakor fast jag inte tyckte det var gott - alldeles för sött! Och sen fortsatte det hela veckan.. tryckte i mig mackor, pasta. Kom på mig själv med att gå runt och leta efter nåt att äta hemma. Typ en massa mackor fast jag inte ens var sugen! Det måste ju vara nåt fel i hjärnan?? Från att vara sååå sjukt peppad och inte det minsta sugen på sötsaker i två veckor till att bara på nån sekund falla tillbaka i gamla vanor och det med råge, just det här beteendet att frenetiskt trycka i sig onyttigheter trots att jag egentligen inte ens är sugen... Så på bara 2-3 dagar hade jag gått upp typ 2-3 kilo!

Har inte vägt mig sen förra veckan, men ville inte rapportera in nån vikt igår och förstöra för er andra. Ska skärpa mig den här veckan och återkommer väl med svansen mellan benen nästa vecka... 

• Mycket engagerad
    194 inlägg
    1 februari 2018 11:50

Gräm dig inte! Gjort är gjort och nu blir det nya tag. Om du ska se det positiva så tyckte du eg inte att det var gott! Det är ju bra. Och du höll dig i två dagar från att smaka! Hur hade det sett ut innan du hade vant dig av med sockret? Nästa gång kanske du bara tar en bit eller två och sedan är nöjd. Gången efter kanske du bara luktar =) Se det som en del i att lära känna dig själv på nytt och hur du fungerar och hur du ska hantera det =) 

Och väg dig ändå! Det är skönt som motivator senare när du tittar tillbaka och minns! Alla har vi bra och mindre bra veckor, det är ju även därför matdagboken finns, för att stötta i de tillfällen när vi behöver stöd, samt för att få dela med sig av det som går bra! =) 

• Veteran
    1374 inlägg
    1 februari 2018 14:08

Kitty72 jag instämmer med SaraElsa, det blir ju så ibland, mänskligt! 
    Det är ju precis som för en alkoholist, det går inte att smaka lite... PANG så har man triggat det där jäkla suget igen... jag går ett lclc program just nu, och igår "tappade" jag det på kvällen och åt upp matlådan jag skulle ha idag...

Men hur det än går för mig, särskilt en vecka när jag ligger på plus så rapporterar jag in min vikt!! Var inte orolig att förstöra något, de allra flesta plusar nångång då och då, särskilt om man har många kg att tappa så man kämpar under lång tid. För mig sporrar det faktiskt att lägga in mitt jäkla plus, för då måste jag ju skärpa till mig för jag vill ju inte visa alla att jag plusat igen! Fast det har jag också gjort mer än en gång... kom ihåg att du gör detta för DIG och ingen annan heart även om vi kämpar tillsammans i olika grupper för support, så är det vi själva som gör jobbet och vinner hälsan och glädjen i att väga mindre. Pepp pepp, du är jätteduktig heart

• Veteran
    6814 inlägg
    1 februari 2018 17:20

Lag Cerise Startvikt Vecka 5

Monqi........(80,5).....77,2
    corre..........(80,6).....76,4
    kitty72........(81,3).....
    Zyrsan.......(82,2).....78,4
    1949..........(83,7).....
    SaraElsa...(84,8)..... 80,8
    Melser.......(86,4).....84,5
    Havet.........(87,9)....85,1
    SuperK......(86,0)....84,8
    seglar67....(81.1)....79,7

• Veteran
    6814 inlägg
    1 februari 2018 17:20

Lägger över uppdateringen! 

• Mycket engagerad
    210 inlägg
    1 februari 2018 18:11

Stort tack för pepp! Den här gruppen är så fantastisk! heart Men jag vägrar lägga in mitt plus på flera kilo!! frown laugh

• Veteran
    6814 inlägg
    5 februari 2018 12:50

Lag Cerise Startvikt Vecka

Monqi......(80,5)......
    corre........(80,6).....
    kitty72......(81,3)...
    Zyrsan......(82,2)...
    1949........(83,7)....
    SaraElsa...(84,8)....
    Melser.......(86,4)....
    SuperK......(86,0)....
    seglar67....(81,1)..

min vikt kommer in idag eftersom vi åker till Dubai i morgon förmiddag. Nästa vikt från mig kommer torsd 15/2! 

• Veteran
    6814 inlägg
    5 februari 2018 12:51

Ser framemot resan men längtar att få komma hem och träna igen! 

Nu skall jag njuta och tänka på vad jag äter! 

• På gång
    23 inlägg
    6 februari 2018 14:08

Lag Cerise Startvikt Vecka 6

Monqi......(80,5)......
    corre........(80,6).....75,8
    kitty72......(81,3)...
    Zyrsan......(82,2)...
    1949........(83,7)....
    SaraElsa...(84,8)....
    Melser.......(86,4)....
    SuperK......(86,0)....
    seglar67....(81,1)..

Uppdaterar en dag tidigare då jag kommer ha fullt upp imrogon.