icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Lag Cerise Vår / Sommar 2018

Veteran
6812 inlägg
9 januari 2018 18:09

Här Håller vi Cerisare Till!

Lag Cerise Startvikt Vecka

Monqi......(80,5)......
corre........(80,6).....
Zyrsan......(82,2)...
1949........(83,7)....
SaraElsa...(84,8)....
Melser.......(86,4)....
Havet.........(87,9)....
SuperK......(86,0)....
Milias.......(84,4).....
Acki.........(90,0).....
Roosan....(94,0).....
MammaEva....(90,9)...

Länk till Hemsidan:
https://sites.google.com/site/vaaren2018biggestloser/home

Länk till Biggest Loser Tråden:
https://www.matdagboken.se/?p=forum&visa=trad&TradID=12878&Sida=1

Vi lämnar in vikten senast kl 22 på onsdagar. Kopiera listan till en ny kommentar och fyll i vikten. Vi har ett gemensamt ansvar för att resultaten blir överfört till Biggest  Loser- tråden varje vecka. Skriv gärna i tråden om ni blir borta en vecka eller tar en längre paus.

• Vikten in senast på onsdagar! Man får ha vilken dag som helst! 
  • Är man först på plan så kopierar man listan i forumstråden! 
  • Eller kopierar senaste listan som ni gjort redan
  • ibland är det svårt att kopiera skriv in eran vikt så lägger nån in den till listan. 
  • sista personen på onsdag lägger över listan till Biggest Loser tråden, se länk ovan! (( har inte listan kommit in i BL tråden) så går jag in på lagen och kollar. 
  • Sen skriver jag ner vikterna och lägger in på hemsidan se länk ovan.
  • man kan göra denna tråd till en aktiv tråd och inte bara vikt inlämningstråd om man vill. 
  • Det som alltid skall stå på listan  är vad vågen visar och inte tex -0,5 kg då kan det bli en massa fel. 
  • Varje vecka kommer det in resultat i BL tråden, I slutet av månaden kommer vem som gått ner mest och får 2 biobiljetter och 3 mån plusmedlemskap. 
  • På gång
    23 inlägg
    10 januari 2018 09:18

Lag Cerise Startvikt Vecka 2

Monqi......(80,5)......
    corre........(80,6).....78.0
    kitty72......(81,3)...
    Zyrsan......(82,2)...81,1
    1949........(83,7)....
    SaraElsa...(84,8)....84,0
    Melser.......(86,4).... 86,5
    Havet.........(87,9)....85,9

• Mycket engagerad
    210 inlägg
    10 januari 2018 12:59

Monqi......(80,5)......
    kitty72......(81,3)....78,8
    1949........(83,7)....

• Veteran
    1371 inlägg
    10 januari 2018 15:47

Hej onsdag! Fortfarande ingen som vill förklara för en nykomling hur det går till, så av vad jag ser kopierar man den som skrivit senast och skriver in sin egen vikt...? Ni får rätta mig om jag fattat fel, och tala om rätt sätt smiley

Monqi......(80,5)......79,8
    kitty72......(81,3)....78,8
    1949........(83,7)....

• På gång
    15 inlägg
    10 januari 2018 16:52

Hej Monqi

Kan inte påstå att jag vet för detta är min första gång, men om man kollar hur dom gjorde förra året så är det precis så.Sista person ska sen lägga in detta någonstans. Hoppas Havet vet och kan berätta var och hur det ska läggas in :)

• Veteran
    6812 inlägg
    10 januari 2018 17:21

Hej! 

Ursäkta att jag inte svarat på era frågor! 

• Vikten in senast på onsdagar! Man får ha vilken dag som helst! 
    • Är man först på plan så kopierar man listan i forumstråden! 
    • Eller kopierar senaste listan som ni gjort redan
    • ibland är det svårt att kopiera skriv in eran vikt så lägger nån in den till listan. 
    • sista personen på onsdag lägger över listan till Biggest Loser tråden, se länk ovan! (( har inte listan kommit in i BL tråden) så går jag in på lagen och kollar. 
    • Sen skriver jag ner vikterna och lägger in på hemsidan se länk ovan.
    • man kan göra denna tråd till en aktiv tråd och inte bara vikt inlämningstråd om man vill. 
    • Det som alltid skall stå på listan  är vad vågen visar och inte tex -0,5 kg då kan det bli en massa fel. 
    • Varje vecka kommer det in resultat i BL tråden, I slutet av månaden kommer vem som gått ner mest och får 2 biobiljetter och 3 mån plusmedlemskap. 

Hoppas ni blev lite klokare annars är det bara att fråga igen. Nu skall jag jobba vidare! 

• Mycket engagerad
    210 inlägg
    10 januari 2018 22:40

Har lagt in våra resultat i Biggest Looser tråden nu. Bra jobbat alla! Nu kör vi! 2018 är vårt år! 💪👏😀

• Veteran
    1371 inlägg
    11 januari 2018 14:16

Tusen tack för tydliga svar Havet förstår att det är mycket att göra för dig som håller i flera grupper, jag är jättetacksam för det heart  finns ju ett "vanligt" liv också som ska hinnas med yes  kram smiley

• Mycket engagerad
    210 inlägg
    12 januari 2018 17:55

Wohooo Lag Cerise vann första veckan! cheeky Heja oss! Och stort grattis till Corre som gått ner mest av alla! GRYMT JOBBAT! yes 

Och totalt minus 30 kilo fördelat på alla lagen - det är ju fantastiskt! 

Kan vi inte köra en liten minipresentation här? Lite bakgrund om man vill och vad man kör för metod kanske? 

Jag är 45 år och har varit lite rund hela mitt liv. Har "bantat", kört viktväktarna, Itrim och annat och alltid gått ner kanske 10 kg men så fort jag släpper så finns det liksom ingen hejd på mig.. jag VRÄKER i mig ALLT onyttigt och vips så har jag gått upp allt igen. För 1,5 år sen fick jag diabetes typ 2 och jag tog tag i det på riktigt. Jag behövde inte medicinera utan kunde hålla det i schack med hjälp av kost och träning. Och jag går ofta all in när jag gör nåt, så det blev promenader VARJE dag plus tabata (högintensiva intervaller) 3-5 gånger i veckan. Och tack vare LCHF/periodisk fasta så rasade jag i vikt, tappade 17 kilo på 3,5 månad. Kände att den här gången är det på riktigt, jag kommer aldrig aldrig aldrig gå upp igen. Ett år senare hade jag gått upp 15 kg. Nån som känner igen sig?... 

Så nu är det nya tag. Nytt år. Jag vägde in mig på 81,3 den 2 jan och vill i första hand ner till 68 vilket var min lägsta vikt förra året. Och sen ner kanske till 65, jag får känna efter lite när jag kommer dit, vill inte bli för tunn heller... 

Jag kör som sagt LCHF och periodisk fasta, oftast 16:8 men ibland kör jag in en fastedag också. Jag har aldrig varit nån frukostmänniska så att hoppa över frukosten är inget problem alls. När jag dessutom äter LCHF så är jag inte hungrig så ibland kan det gå över lunchen också utan att jag äter nåt. Tidigare så har jag ju alltid fått höra att "man måste äta små portioner regelbundet" och det har liksom aldrig passat mig, jag blir bara hungrigare... så därför känns det så otroligt skönt att det är "lagligt" att göra som MIN kropp vill. Känns sååå skönt att när kollegorna börjar skrika efter godis och deras magar kurrar på eftermiddagen så känner jag varken hunger eller sockersug. 

LCHF passar mig för att man får äta såååå otroligt god mat! cheeky Såser har alltid varit min svaghet, och nu behöver jag inte avstå från det. Vi är tre kompisar som peppar varann eftersom vi ska på en gemensam semester om en månad. De andra två kör Cambridge-soppor resp Viktväktarna. Och jag fattar inte hur de klarar det. Räkna kalorier och äta samma soppa frukost, lunch, middag i typ en månad... jag får äta RIKTIG mat och dessutom RIKTIGT GOD mat! Och slipper räkna och väga och mäta... 

Okej.. det här blev visst lite långt..sorry! Haha! 

Nu ska jag gå och göra min favoritsallad - ABC-sallad. Avocado, bacon, chevre. (och babyspenat och valnötter, jag brukar också lägga till rödlök och ibland kokt ägg. Och sen en dressing på majonäs, olivolja, lite senap och örter - mums!)

Önskar alla en härlig helg! smiley

• På gång
    23 inlägg
    12 januari 2018 18:57

Bra jobbat alla! Nu fortsätter vi i samma takt denna vecka yes 

Fortsätter på presentationsspåret. 24 år, student. 163cm lång. Strax före jul vägde jag 82.6kg och insåg att jag måste göra något. Har alltid varit lite överviktig, men har ändå alltid tränat, varför jag aldrig blir normalviktig är för att jag tycker om mat för mycket. Även godis har jag är stor kärlek till, men som jag sedan jul avstår helt ifrån. Nu har jag verkligen bestämt mig att komma ner till min målvikt som är 65kg. Detta ska jag klara lagom till midsommar är min plan. 

Har ätit lchf/paleo i hela mitt vuxna liv, men faller för frestelser då och då som många andra. Trivs bäst med paleo då jag gillar att kunna äta mycket rotfrukter och mejerier passar inte min mage så bra med. Kör periodisk fasta 16:8 men i kombination med 20:4. Jag gillar att kunna äta mycket mat när jag äter. 

Förra året upptäckte jag min nya kärlek i livet, styrketräning. Även detta år kommer jag fortsätta med det, ca. 4 pass i veckan och 1-2 löppass. Mitt mål är således inte att bli smal och spinkig utan snarare mer fit och vältränad med mycket muskler. Vilket gör att viktmålet kan ändras med tiden om jag upplever att jag får min drömkropp tidigare. wink

Trevlig helg på er! 

• Veteran
    2214 inlägg
    12 januari 2018 19:26

Bra jobbat!
    Jag är 44 år och jobbar som kock i en helt underbar skola (eller barnen och personalen är underbar lokalerna är värdelösa).
    Jag har hypotyeros (för lite ämnesomsättningshormon) och har kämpat med vikten från 15 års ålder. Jag gick ner 20 kg och lovade då att jag aldrig skulle väga över 80 kg igen men .... det gick så där när jag började må dålig och tappa orken för att träna så nu blir det nya tag.
    Jag har brukat springa, cykla och åka skidor Och ävven spinning, styrketräning och simmning men har nu haft problem med mina knän och fotleder så jag har inte tränat sedan i höst (simmningen passar inte  mina arbetstider längre)
    Jag brukar räkna steg och kalorier och äta förnuftigt och så som jag skulle kunna leva i framtiden