icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Lag Cerise Vår / Sommar 2018

Veteran
6814 inlägg
9 januari 2018 18:09

Här Håller vi Cerisare Till!

Lag Cerise Startvikt Vecka

Monqi......(80,5)......
corre........(80,6).....
Zyrsan......(82,2)...
1949........(83,7)....
SaraElsa...(84,8)....
Melser.......(86,4)....
Havet.........(87,9)....
SuperK......(86,0)....
Milias.......(84,4).....
Acki.........(90,0).....
Roosan....(94,0).....
MammaEva....(90,9)...

Länk till Hemsidan:
https://sites.google.com/site/vaaren2018biggestloser/home

Länk till Biggest Loser Tråden:
https://www.matdagboken.se/?p=forum&visa=trad&TradID=12878&Sida=1

Vi lämnar in vikten senast kl 22 på onsdagar. Kopiera listan till en ny kommentar och fyll i vikten. Vi har ett gemensamt ansvar för att resultaten blir överfört till Biggest  Loser- tråden varje vecka. Skriv gärna i tråden om ni blir borta en vecka eller tar en längre paus.

• Vikten in senast på onsdagar! Man får ha vilken dag som helst! 
  • Är man först på plan så kopierar man listan i forumstråden! 
  • Eller kopierar senaste listan som ni gjort redan
  • ibland är det svårt att kopiera skriv in eran vikt så lägger nån in den till listan. 
  • sista personen på onsdag lägger över listan till Biggest Loser tråden, se länk ovan! (( har inte listan kommit in i BL tråden) så går jag in på lagen och kollar. 
  • Sen skriver jag ner vikterna och lägger in på hemsidan se länk ovan.
  • man kan göra denna tråd till en aktiv tråd och inte bara vikt inlämningstråd om man vill. 
  • Det som alltid skall stå på listan  är vad vågen visar och inte tex -0,5 kg då kan det bli en massa fel. 
  • Varje vecka kommer det in resultat i BL tråden, I slutet av månaden kommer vem som gått ner mest och får 2 biobiljetter och 3 mån plusmedlemskap. 
  • Mycket engagerad
    194 inlägg
    25 januari 2018 10:32

Nu har jag tillgång till dator igen så jag lägger upp vikten =) 

• Mycket engagerad
    210 inlägg
    25 januari 2018 11:36

Melser, bra att du är öppen med hur du känner! Och du ska ju absolut INTE känna dig som svarta fåret, vi finns här för att stötta varann! Jag har också haft en skruttvecka rent viktmässigt, har pendlat plus och minus (typ upp ett kilo), men landade till slut på minus 0,1. Tycker jag har skött mig, men man vet ju aldrig hur kroppen funkar. 

Det viktigaste i det här är ju att man fortsätter skriva in här TROTS att man inte tycker det gått så bra- det är när man slutar med det som det är lätt att börja ”slarva” och på sikt faller man helt ur. Och ja, jag pratar med mig själv nu...cool

Själv har jag tillbringat hela dagen igår och ska tillbringa hela dagen idag på Waynes Coffe där jag plåtar bakverk.. chokladmuffins, pajer, kladdkakor, surdegsbröd med en massa smarriga pålägg.. och ganska elakt när man kom hit imorse och det doftade nybakade KANELBULLAR! laugh Och vi får äta allt som blir kvar efter plåtningen..Igår kunde jag inte låta bli, var tvungen att smaka lite av kladdkakan. Och lite av chokladbollen...Men men, gjort är gjort. Och det är ändå skillnad mot hur jag har ätit här förut! Då var det ju ingen konst att vräka i sig både 2,3 och 4 bakverk!...Får se hur det går idag. Wish me luck! 

Nu kämpar vi på, Lag Cerice! :)

• På gång
    15 inlägg
    25 januari 2018 21:22

Vilken fantastisk grupp😊 så tacksam för stödet man får här. Tack🤗 Jag ändrar strategi. Ökar på träningen och ändrat kvällsmål till gröt som jag äter 18 och inget efter det. Kitty72: men vilket utmaning, vad svårt. Vet inte om jag hade klarat av att motstå. Men tror att det är bra att ändå tillåta sig en liten bit nångång för att orka i längden. Precis som du säger är det viktigaste att man fortsätter och inte ger upp. "It`s not over until the skinny😊 lady sings" Heja oss, kämpa på gruppen!

• Mycket engagerad
    176 inlägg
    26 januari 2018 12:56

Vet inte riktigt hur jag ska göra nu, men vill lägga in nästa onsdagsvikt redan idag.  Jag gör ett experiment ett par veckor och vill då bara väga mig på fredagar. Om admin tycker det är för besvärligt (vilket jag kan förstå!) vill jag lämna gruppen.  Min vikt för v 5 ska vara 79,7

• Veteran
    2214 inlägg
    26 januari 2018 16:43

Hjälper dig att lägga in det  seglar67 så får vi en början på V.5

Lag Cerise Startvikt Vecka 5

Monqi......(80,5)......
    corre........(80,6).....
    kitty72......(81,3)...
    Zyrsan......(82,2)...
    1949........(83,7)....
    SaraElsa...(84,8)....
    Melser.......(86,4)....
    Havet.........(87,9)....
    SuperK......(86,0)....
    seglar67....(81,1)....79.7

Sonoma

• Veteran
    6814 inlägg
    26 januari 2018 16:51

Lag Cerise Startvikt Vecka 5

Monqi......(80,5)......
    corre........(80,6).....
    kitty72......(81,3)...
    Zyrsan......(82,2)...
    1949........(83,7)....
    SaraElsa...(84,8)....
    Melser.......(86,4)....
    Havet.........(87,9)....
    SuperK......(86,0)....
    seglar67....(81,1)....79.7

• Veteran
    6814 inlägg
    27 januari 2018 16:44

Igår och idag har jag känt sånt sug efter nått att stoppa i mun! Igår var räddning Monqi, var tvugnen att skicka till henne hur jag kände. så det blev 5 dl vatten och min balja te (8 dl).  idag känner jag likadant med suget och idag är jag hemma så jag måste klara mig från att småäta.

• Veteran
    6814 inlägg
    27 januari 2018 16:44

Seglar67 det är inga problem om du har vägning på fredagar!

Så lätt slipper du inte undanwink det är inte alls besvärligt!

• Mycket engagerad
    176 inlägg
    27 januari 2018 17:03

Tack snälla, jag vill verkligen inte smita! Men jag väger mig nu varje dag med en tvättlapp liggande över vågens display, så att jag inte ska se vikten. Den sparas i min mobil, så på fredagar kan jag registrera den i efterhand. På torsdagar ska jag nämligen försöka gissa min fredagsvikt, med utgångspunkt från hur mycket kalorier jag har ätit under veckan. En utmaning tillsammans med gittan52. Jag har bloggat om den. :-)

• Veteran
    6814 inlägg
    27 januari 2018 17:05

Seglar vad har du för nångon våg?