Här Håller vi Cerisare Till!
Lag Cerise Startvikt Vecka
Monqi......(80,5)......
corre........(80,6).....
Zyrsan......(82,2)...
1949........(83,7)....
SaraElsa...(84,8)....
Melser.......(86,4)....
Havet.........(87,9)....
SuperK......(86,0)....
Milias.......(84,4).....
Acki.........(90,0).....
Roosan....(94,0).....
MammaEva....(90,9)...
Länk till Hemsidan:
https://sites.google.com/site/vaaren2018biggestloser/home
Länk till Biggest Loser Tråden:
https://www.matdagboken.se/?p=forum&visa=trad&TradID=12878&Sida=1
Vi lämnar in vikten senast kl 22 på onsdagar. Kopiera listan till en ny kommentar och fyll i vikten. Vi har ett gemensamt ansvar för att resultaten blir överfört till Biggest Loser- tråden varje vecka. Skriv gärna i tråden om ni blir borta en vecka eller tar en längre paus.
- Vikten in senast på onsdagar! Man får ha vilken dag som helst!
- Är man först på plan så kopierar man listan i forumstråden!
- Eller kopierar senaste listan som ni gjort redan
- ibland är det svårt att kopiera skriv in eran vikt så lägger nån in den till listan.
- sista personen på onsdag lägger över listan till Biggest Loser tråden, se länk ovan! (( har inte listan kommit in i BL tråden) så går jag in på lagen och kollar.
- Sen skriver jag ner vikterna och lägger in på hemsidan se länk ovan.
- man kan göra denna tråd till en aktiv tråd och inte bara vikt inlämningstråd om man vill.
- Det som alltid skall stå på listan är vad vågen visar och inte tex -0,5 kg då kan det bli en massa fel.
- Varje vecka kommer det in resultat i BL tråden, I slutet av månaden kommer vem som gått ner mest och får 2 biobiljetter och 3 mån plusmedlemskap.
Hej laget!
Har totalt missat alla presentationerna men nu läst igenom allas, här kommer min:
51 år, 4 barn varav den äldsta 29 och den yngsta 6.5 och bara den yngsta bor kvar hemma
Aldrig varit överviktig som ung, kom efter graviditeterna. Som de flesta har jag försökt det mesta med varierat resultat t o m gjort en GBP operation när jag vägde 120 kg, gick ner 38 kg och var jätteglad. Träffade en ny man då jag och exmannen skiljts åt efter 22 år. Fick ett barn 45 år gammal och det gick jättebra, men sen blev jag sjuk, smärtor i hela kroppen och diverse diagnoser... bla har jag fått hypoglykemi (för högt insulinpåslag så blodsockret går i botten och man mår fruktansvärt dåligt och tappar medvetandet om man inte får upp sockret i tid) det enda sättet att undvika det är ju genom kosten, att äta rätt, dvs för mig inga snabba kolhydrater.
Började på matdagboken januari 2017, 97 kg och gick en gi kickstart och mådde bättre än på mycket mycket länge. 1a målet var -10 till midsommar, jag klarade -12,9
sen gick hösten segare och det slutade med -17 kg 2017 jag är jätteglad för det, även om det kunnat vara bättre, men tänker då att jag kunde också fortsatt vara tjock, kanske gått upp ännu mer...
Men nu är det framåt som gäller! Hoppas klara -10 kg även till denna midsommar (har totalt 14 kg kvar till målvikt 66 kg) Heja heja
Hej. Mobilen strular men har varit inne och läst lite då och då. Bra idé med presentationer😊 Jag är 35 år och har två barn en son på 6 år och en dotter som är 1 år. Jag har alltid varit lite överviktig men när jag blev 25 år så vägde jag nästan 98kg. Vi ville planera för barn vilket blev min motivation till att gå ner i vikt. Gick ner 25 kg på lite över 1.5 år. Sedan fick jag problem med sköldkörteln och ämnesomsättningen vilket ledde till några extra kg. blev gravid😊 vilket tyvärr blev min ursäkt till att överäta och jag gick upp ganska mkt och kunde ej gå ner allt efter gravididiteten och vägde som mest 87kg kommande åren. Sedan var det dags att planera barn nr 2 och då gick jag ner 11 kg på 3 månader och vi blev gravida 😊 men denna gången lyckades jag gå ner efteråt men sedan började tröstätandet så nu började jag på 87 kg IGEN! Men motivationen är inte lika stark. De andra gångerna var det önskan att få barnen som motiverade mig. Det är kämpigt den här gången och det går segt. Behöver ha ett mål. Hur är det med er? Vad är målet och motivationen? Jag gick med här för att motiveras och inspireras av er! Alla är så duktiga.
Hej Melser! Jag tror att nyckeln till motivationen är att ha ett mål som man kan sträva efter när det blir kämpigt. Samt att ha flera delmål efter vägen så målet inte känns så långt borta. Jag tror det är viktigt både med ett viktmål och något annat mål, har man inget viktmål är det svårt att veta när man är färdig med viktnedgången och kampen för att hålla vikten börja på riktigt.
Mitt viktmål är att komma ner till 65 kg. När det gäller andra mål så vill jag ha en stark och frisk kropp. Att inte behöva riskera diabetes, hjärt och kärlsjukdomar och liknande är en av mina motivationer. Har även ytliga mål som att se snygg ut i bikini på stranden, att när sommaren kommer och man börjar klä sig lättare så ska jag känna mig säker i min kropp och våga klä mig som jag vill utan att tänka på hur stora låren och magen ser ut. Känner att mål och motivationer går lite i varandra.
Har som sagt många mål och motivationer detta var bara ett litet smakprov. Med de sagt tror jag du behöver gå till dig själv och ta reda på vad som motiverar dig till att gå ner i vikt. Få mer energi? kläderna ska sitta bättre? orka leka med barnen? Få vara frisk och leva länge? Vara hälsosam och vara en förebild för barnen? Har du fortfarande problem med sköldkörteln kan ju det vara en motivation.
Jag har en bok där jag skriver ner mina tankar kring detta att kunna gå tillbaka till när det blir kämpigt och man börjar ge upp. Kan verkligen rekommendera det, denna boken ska du ha för dig själv och ingen annan ska läsa det, dina intersta tankar.
Detta blev en ganska lågnt svar, men hoppas det kan insperara dig och er andra! HA en bra måndag!
Tack för svaret corre. Jag använde mig av bok första gången jag gick ner i vikt där jag skrev ner allt möjligt, att jag hade glömt det😊 det är en jättebra idé, tack! Jag vill främst gå ner i vikt av hälsoskäl och för att jag vill orka göra mer med barnen. Mitt första mål är att hamna under 80. När jag nått dit tar jag nästa mål. Vägen känns lång men jag vet av erfarenhet att det går. Att hålla vikten är egentligen den stora utmaningen. Det var befriande att skriva inlägget igår, fick mig att fundera och idag har varit en toppen dag! Så glad för denna grupp😊 hoppas alla får en bra vecka.
Ligger här på jobbet och väntar på att kl skall ringa! Då kom jag på att jag kan läsa allas presentationer och skriva min!
Hej!
Jag är 52 år gift har 2 barn 29 och 31 plus 2 barnbarn (3 o snart 8)
Har varit lite kraftig hela tiden som mest har jag vägt ca 102,5 kg till mina 173 cm. Kört olika dieter, gått på itrim och gick ner till 74,9 på 3 mån ( gubben lovade mig en Gotlands ring i guld).
Har kört mycket Ulrika Davidsson kost och då händer det nått på vågen. Sen slarvar man lite så är det upp igen. I mitt förra liv så räckte det att gubben åt chips och choklad och kilona fastnade på mig!
Mitt viktmål är att komma under 80 och ner till 75 kg
Jag måste tänka på vad jag har hemma så jag inte småäter.
Undviker bröd som är så gott.
Tränar på gym och går stavgång!
Min PT ställer krav på mig, så det gäller att ligga i.
Just nu kör jag Ulrikas Vinterturbo i 2 veckor. Sen åker jag på semester 1 v.
Kanonbra initiativ till att köra presentation! Tack Kitty!
Nu har jag läst igenom hels tråden och det var intressant läsning!
Känns som vi är ett bra gäng och tråden fick ett annat liv än bara lämna vikten och inget mer!
Nu ser vi framåt mot nya mål! Mitt mål till 1 feb är att komma under 84 kg!
Nu är det bäst att gå upp så jag hinner fixa mirgonfixet innan min kollega kommer vid 9. Tack för er inspiration och motivation!
Lag Cerise Startvikt Vecka 4
Monqi......(80,5)......
corre........(80,6).....76,1
kitty72......(81,3)...
Zyrsan......(82,2)...
1949........(83,7)....
SaraElsa...(84,8)....
Melser.......(86,4)....
Havet.........(87,9)....
SuperK......(86,0)....
seglar67....(81,1)....
Monqi......(80,5)......