Här håller vi Cerisa till!
Vi lämnar in vikten senast kl 22 på onsdagar. Kopiera listan till en ny kommentar och fyll i vikten. Vi har ett gemensamt ansvar för att resultaten blir överfört till Biggest Loser- tråden varje vecka. Skriv gärna i tråden om ni blir borta en vecka eller tar en längre paus.
- Vikten in senast på onsdagar! Man får ha vilken dag som helst!
- Är man först på plan så kopierar man listan i forumstråden!
- Eller kopierar senaste listan som ni gjort redan
- ibland är det svårt att kopiera skriv in eran vikt så lägger nån in den till listan.
- sista personen på onsdag lägger över listan till Biggest Loser tråden, se länk ovan! (( har inte listan kommit in i BL tråden) så går jag in på lagen och kollar.
- Sen skriver jag ner vikterna och lägger in på hemsidan se länk ovan.
- man kan göra denna tråd till en aktiv tråd och inte bara vikt inlämningstråd om man vill.
- Det som alltid skall stå på listan är vad vågen visar och inte tex -0,5 kg då kan det bli en massa fel.
- Varje vecka kommer det in resultat i BL tråden, I slutet av månaden kommer vem som gått ner mest och får 2 biobiljetter och 3 mån plusmedlemskap.
Lag Cerise Vecka
Havet..........(84,1).......
Monqi.........(86,0).......
acki............(87,5).......
Morsan81....(82,5)........
20kgner.......(89,5)........
SuperK.......(83,7)........
Kitty72.......(84,2)........
Magsi56......(83,5).......
monosc......(88,5).......
ettnamn......(86,1)........
Lag Cerise Vecka 2
SuperK.......(83,7)........
Eftersom jag har söndag som vägdag så blir min vikt samma i veckan, lika bra att lägga in den medans jag minns :)
Lag Cerise Vecka 2
SuperK.......(83,7)........83,7
Hej alla roligt vi är igång igen behövs för min del. Denna vecka är jag och passar mitt lilla barnbarn Otto 4 år. Ingen våg här så denna gång lämnar jag samma vikt 87,5 kg får ta tag i det hela när jag är hemma igen. Tacksam få vikten införd hör till dom som inte klarar kopiera 😕 Tack för hjälpen 👍
Försökte kopiera men det blev inget bra alls... så någon får gärna lägga in min vikt också tack :) Dagens vikt: 88,4kg
Hej alla!
Jag gör comeback här i år igen. Kul att se er, och ändå inte!

Vore roligt att veta lite om er resa och vilken metod ni kör!
Jag har alltid varit överviktig, och det konstiga är att i mitt huvud är jag normalviktig så det blir en chock varje gång jag ser mig på bild! För 2,5 år sen fick jag diabetes typ 2 och det fick mig att sätta fart. Det var en lindrig variant så jag har inte behövt medicinera, det skulle räcka med att lägga om kosten. Så från en dag till nästa började jag med LCHF och dagliga promenader. Jag gick ner 17 kg på 3-4 månader. Men sen vet jag inte vad som hände och sakta började kilona smyga sig på igen och ganska snart var jag tillbaka där jag startade. Jag har sen dess gjort några halvtappra försök och tappar då kanske 5-7 kilo som jag snabbt går upp igen när jag "släpper".
Nu är det nytt år, vågen startade nästan på samma siffra som då innan jag gick ner allt, så nu är det nya tag. Jag har alltid tyckt om att träna och i perioder gör jag det väldigt mycket, jag är nog all-in, det är liksom allt eller inget när det gäller det mesta. Nu för första gången på 20 år är jag och mina nära vänner i sync när det gäller träningställe, så nu kan vi äntligen träna tillsammans! Första passet igår, ett danspass! Wihooo! Det här kommer bli kul!
Jag kör periodisk fasta i kombo med LCHF. Har alltid älskat smör, ostar och såser, och man får äta så mycket gott! Och jag inledde faktiskt nu med en längre fasta än jag är van vid: 40 timmar. Det gick helt över förväntan! Men jag kommer "till vardags" köra 16:8 och skippa frukosten.
Berätta gärna om vad som funkar för er!
Nu kör vi ända in i måli!!

Lag Cerise Vecka 2
acki............(87,5).......87,5
20kgner.......(89,5)........88,4
Kitty72.......(84,2)........81,5
Lag Cerise Vecka 2
Monqi.........(86,0).......83.0
Lag Cerise Vecka 2
Havet..........(84,1).......82,0
Monqi.........(86,0).......83.0
Morsan81....(82,5)........80,7
Lägger över i BL
Wohoo! Heja Lag Cerice som gick ner mest första veckan! Och extra grattis till dig Monqi - grymt jobbat! Nu kör vi!

Svar till Kitty72.
Min metod är att räkna kcal skriva in vad jag äter i Matdagboken så blir bra koll. Min träning är 0 men blir 3 dagliga promenader med min hund Borderterrier som kräver promenader. Jag har gått ner 10 kg men sedan svårt komma vidare så ger det nu en ny chans skall försöka kämpa bort 7-8 kg till sommaren.
Bra draghjälp här.
Veckans vikt blev 86,5 kg - 1 kg. denna vecka gick bra inga övertramp men medveten om att så blir det inte varje vecka men gör så gott jag kan.
Tacksam om någon för in min vikt och så blir det varje vecka klarar inte av att kopiera tyvärr... Tack snälla någon .