icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

LAG CERISE Sommaren 2020

Veteran
6812 inlägg
5 januari 2020 21:06

VÄLKOMMEN till Lag CERISE! 

Här håller vi  Cerisa till! 

Vi lämnar in vikten senast kl 22 på onsdagar. Kopiera listan till en ny kommentar och fyll i vikten. Vi har ett gemensamt ansvar för att resultaten blir överfört till Biggest  Loser- tråden varje vecka. Skriv gärna i tråden om ni blir borta en vecka eller tar en längre paus.

• Vikten in senast på onsdagar! Man får ha vilken dag som helst! 
  • Är man först på plan så kopierar man listan i forumstråden! 
  • Eller kopierar senaste listan som ni gjort redan
  • ibland är det svårt att kopiera skriv in eran vikt så lägger nån in den till listan. 
  • sista personen på onsdag lägger över listan till Biggest Loser tråden, se länk ovan! (( har inte listan kommit in i BL tråden) så går jag in på lagen och kollar. 
  • Sen skriver jag ner vikterna och lägger in på hemsidan se länk ovan.
  • man kan göra denna tråd till en aktiv tråd och inte bara vikt inlämningstråd om man vill. 
  • Det som alltid skall stå på listan  är vad vågen visar och inte tex -0,5 kg då kan det bli en massa fel. 
  • Varje vecka kommer det in resultat i BL tråden, I slutet av månaden kommer den som gått ner mest vinna 6 mån plusmedlemskap. 

Länk till Hemsidan: 
https://sites.google.com/site/biggestloservaaren2020/home

Lag cerise        Vecka

socialen..(81,7).........
Alerta......(82,5).........
monosc...(86,7).........
Havet......(86,8).........
SuperK...(75,6).........
Lovis.......(85,8)........
monqi......(87,0)........
dodda.......(85,0).........
Ankan123..(79,2)........
Deahedda...(82,0)......

• Veteran
    6812 inlägg
    5 februari 2020 19:04
    Monqi skrev den 5 februari 2020 15:14
    Socialen skrev den 5 februari 2020 14:58
    Alerta skrev den 5 februari 2020 06:59

Skulle gissa att slutvikten januari blir startvikten februari....

Ok, jag bara klurade eftersom startvikten i början av januari står kvar. Men då fattar jag

Vikten som vi startade året med står alltid kvar inom parantes, tills denna omgång avslutas.
    Högst upp har ni länk till hemsidan Biggest Loser där ni kan hitta löpande resultat, veckor, månader, personliga!

Tack monqi för du svarade🙏

• Veteran
    6812 inlägg
    5 februari 2020 19:05

Lag cerise                 Vecka 6

socialen..(81,7).........75,2
    Alerta......(82,5).........78,8
    monosc...(86,7).........81,7
    Havet......(86,8).........85,4
    SuperK...(75,6).........72.5
    Lovis.......(85,8)........86,8
    monqi......(87,0)........87.2

lägger över nu! 

• 5 februari 2020 19:08
    Monqi skrev den 5 februari 2020 15:14
    Socialen skrev den 5 februari 2020 14:58
    Alerta skrev den 5 februari 2020 06:59

Skulle gissa att slutvikten januari blir startvikten februari....

Ok, jag bara klurade eftersom startvikten i början av januari står kvar. Men då fattar jag

Vikten som vi startade året med står alltid kvar inom parantes, tills denna omgång avslutas.
    Högst upp har ni länk till hemsidan Biggest Loser där ni kan hitta löpande resultat, veckor, månader, personliga!

Känner att jag fortfarande inte riktigt förstår tyvärr, så du får gärna förklara mer. Visst är detta en tävling i vem som går ner procentuellt mest per månad (även om Johan nu även lagt till en säsongstävling)? Blir det då inte lättare om månadens startvikt står i början av linjen, medan summeringen (i vecka, månad och säsong) finns på hemsidan? Eller tänker jag tokigt?

• Redigerad: 11 februari 2020 06:25

Lag cerise        Vecka 7

socialen..(81,7).........73,7
    monosc...(86,7).........
    SuperK...(75,6).........

Lägger in så att jag inte glömmer, om vikten ändras får jag korrigera på onsdag. Trevlig vecka på er alla!!

• Veteran
    2266 inlägg
    Redigerad: 10 februari 2020 10:19

Min vikt har tyvärr kraftig hoppat uppåt igen, fast jag tyckte att jag åt sansat... hoppas nu på lite minskning till onsdag....frustrerande att det går så långsamt och hoppig. Skulle så gärna äntligen lära mig att klara nedgång utan reggning 🙁

• 10 februari 2020 12:09
    Alerta skrev den 10 februari 2020 10:19

Min vikt har tyvärr kraftig hoppat uppåt igen, fast jag tyckte att jag åt sansat... hoppas nu på lite minskning till onsdag....frustrerande att det går så långsamt och hoppig. Skulle så gärna äntligen lära mig att klara nedgång utan reggning 🙁

Vet inte om det är till hjälp men... för mig har det oftast en viss eftersläpning. Dvs äter jag onyttigt kan jag märka det en vecka efter och likadant tvärtom. Så det är värt att stå ut lite tänker jag. Kämpa 💪🤗

• Veteran
    2266 inlägg
    10 februari 2020 16:30

Tack Socialen! hos mig är det snarare instantant med kvittot på beteenden... men sedan kan ju vattenbalansen ge ett skevt bild både uppåt och neråt. Fast går det ner, så tänker jag självklart varje gång att nedgången är "förtjänt", även om jag egentligen borde undra vid stora nedgångar som förra veckan wink

• 10 februari 2020 18:09
    Alerta skrev den 10 februari 2020 16:30

Tack Socialen! hos mig är det snarare instantant med kvittot på beteenden... men sedan kan ju vattenbalansen ge ett skevt bild både uppåt och neråt. Fast går det ner, så tänker jag självklart varje gång att nedgången är "förtjänt", även om jag egentligen borde undra vid stora nedgångar som förra veckan wink

Jag får snabba resultat i början, vilket jag tror till stor del beror på minskade portioner och mindre socker (dvs minskning av maginnehåll och vätska), men när kroppen väl vant sig vid nyttigare kost har jag fördröjningen jag beskrev innan.

Ibland vid viktplatåer har det funkat för mig att äta onyttigt typ en eller två dagar, för att den äta strikt igen. Det kan ibland chocka igång kroppen verkar det som för mig. Sen är det lite bra för mentala hälsan kan jag tycka, att inte förbjuda dålig mat för alltid utan bara äta det mer sällan. Men det är jag det..

• 12 februari 2020 06:51

Lag cerise        Vecka 7

socialen..(81,7).........73,0
    monosc...(86,7).........
    SuperK...(75,6).........

• Mycket engagerad
    308 inlägg
    12 februari 2020 10:56