Veteran
8085 inlägg
Här är en grupp Dimmga Körsbär som kämpar med sina vikter och surrar lite om ditt och datt. https://sites.google.com/site/biggestlosermidsommar2013 till BL sommar http://www.matdagboken.se/?p=forum&visa=trad&TradID=9294&Sida=39 till resultatrapportsidan
Bra Babs, jag var precis inne och kollade att vikterna kommit vidare. Jonnax, tråkigt med din hund ... men nu är det slut med ursäkterna (fniss), nu är det du som ska röra på dig, hunden får ligga hemma på sofflocket och vila för den har ont i ryggen! Det är hemskt när något händer med våra fyrbenta vänner (har själv två katter), jag är mer pjallig med katterna än vad jag någonsin varit med barnen hahaha.
Jag var lite sent ute men raporterade dirrekt i bl-tråden... Om någon är intresserad har jag under bl-gången gjort en tabell på total viktnedgång sen vecka 2.... http://www.matdagboken.se/upload/9085-ENtzt5u3IAzkGGAwtmI4.jpg
Lag Dimmigt Körsbär v 21 Fetis50 ..... 72 (+0,1) suuuck! hagalund ....90,7 babs2 ....91,9 evve_ .... 98,1 Jonnax ..... 99,7 Lena444 .... 81,5 Chrystal ... AnnC .... 92,4(+.4) Mano70 ....89,7 Cabass .... 83,9 Thyndra .... Mezcal88 ..86,6 (-0,4) monosc ....74 3siffror ... 103,9 (-1,1)
Men hörrni!! VI VANN vecka 20!! Tyvärr har Islansutflykten för min del resulterat i ett litet plus som var lite mindre idag än igår, det var därför jag sköt upp invägningen till idag. Har rapporterat uppdaterad tabell nu. Chrystal och Thyndra fattas. Chrystal var ju med förra veckan, så hon kommer kanske. Många av oss har helt klart tagit igen sig denna vecka, men monosc och 3siffror är definitivt på hugget, liksom mescal och cabass. Att Lena BARA har -0,1 denna vecka KANSKE beror på -1,9 förra veckan?? Ha-ha. Nu är det registrering av mat och motion som gäller igen. Pepp till oss alla.
Vann vi? Kul!! Det sporrar, ja, jag är taggad nu. Har 8 km till jobbet men har hittat en vacker omväg och tog den i morse. 3,5 mil :-) Och dagen har inte börjat än. Men ikväll blir det inget fö då ska lungorna få jobba i körens vårkonsert :-) Ha en bra dag alla!
Problemet med det sjuka hunden är, att han ska röra på sig, men inte på något roligt sätt (tycker jag) :) Hejja för vinsten! Jag tänkte på en sak, kan inte vi ta en ny regel att vikterna ska vara inlämnade före kl 21.00 på onsdagar, så har vi några timmar på oss att lämna vikterna på BL-tråden? Nu vågar man inte riktigt lämna vikterna om man ser att det saknas många, eftersom "det är ju onsdag några timmar till" och då blir det lätt så att vi inte lämnar in vikterna först på torsdag.
Jonnax, håller med att det är svårt att veta när resultaten kommer. Jag har kollat med Havet. Hon tar resultaten bakifrån (de senaste) och har någon då lagt in ofullständigt resultat tidigare, så bryr hon sig inte om det, så det är Ok från henne att det ibland kommer många rapporter från samma lag.. Det jag kan tänka mig kan vara lite jobbigt är när vi lämnar resultat för bara en person, så även om man är sen, kopiera hela tabellen och komplettera med eget resultat. Men vi kan väl satsa på kl 21 på onsdagar. För min del var det så denna vecka att jag ville försöka pressa lite genom att ge mig en dag till och därför skrev jag det, Andra kanske inte har tillgång till dator och blir försenad. 3siffror snacka om omväg!!! Jag brukar gå 1-1,5 km till en annan busshållplats när jag ska åka in till stan, det är ju bara bla-ha-bla-ha.
Det var ett bra förslag Jonnax! Jag hoppas på ett minus till nästa vecka nu är jag pigg och planerar för en promenad på lördag och så hoppas jag att kroppen fixat det!
Monosc: Kul att se din tabell! Jag älskar att se sånt!
Lag Dimmigt Körsbär v 21 Fetis50 ..... 72 (+0,1) suuuck! hagalund ....90,7 babs2 ....91,9 evve_ .... 98,1 Jonnax ..... 99,7 Lena444 .... 81,5 Chrystal ...97,6 AnnC .... 92,4(+.4) Mano70 ....89,7 Cabass .... 83,9 Thyndra .... Mezcal88 ..86,6 (-0,4) monosc ....74 3siffror ... 103,9 (-1,1) Nu är det bara Thyndra som fattas.