God fortsättning på det nya året, alla kämpande vänner. Lycka till med ALLA era föresatser!
Viktigt: Se till att ni kopierar den SENASTE listan i tråden, när ni lägger in er egen veckovikt - annars blir det ju någon eller några som inte kommer med i rapporteringen till BL-tråden!
Man får ha vilken personlig vägdag man vill och även rapportera in sin vikt här i SilverMarins egen tråd på valfri veckodag, men vi rapporterar in till "BIGGEST LOSER mot sommaren 2015!" http://www.matdagboken.se/?p=forum&visa=trad&TradID=11023 på onsdagskvällar efter kl 21.00. Det räcker att EN person gör detta; lämpligen någon som uppdaterar sin egen vikt här ungefär vid den tiden - eller någon annan frivillig (fast om någon eller några kommer in efter detta med sina viktuppgifter, får man själv även rapportera till BL).
OBS! Här i laget är ingen mer "boss" än någon annan; vi ansvarar alla för att reglerna följs och att rapporterna blir gjorda och korrekt överförda till BL-tråden.
Fler regler finns att läsa på hemsidan: https://sites.google.com/site/biggestlosermotsommaren2015/regler-och-ordning
Det är samma här. Står och stampar och går lite upp och ner under veckan. Har varit ute och sprungit ett par gånger och ska ta en runda idag.
Nästa vecka ska det bli minus!!

Pepp
Lag SilverMarin v12
Namn: ……...Startvikt…….v12:
Agrippa………(61,7)…...58,6
ahrodie.……...(60,8)……
Anehil ………..(68,6)…...
Ankhiana…….(61,5)……
blåöga.............(68,5)…...
Bollis….…..….(70,1).......64,5
epicfail……….(65,3)……
ewq ……..…...(62,1)……
Fordgirl………(59,3)...…
GM1958……..(69,8)…….
Hellen..............(79,0).......
Jezzan ………(70,0)…….
Kattisy………..(72,7)…….
Knegoff……....(71,5)…….
krita..................(63,0).....62.5
madde65…….(67,0)……61,4
malbex……….(67,2)……
Mardan………(73.0)…….
masa1975…...(64,6)……
Misslion……...(71,5)……
Mittsätt………..(67,0)…..
Ramona80…..(65,9)……
Santeri……….(62,9)……
SimoneEk…....(69.0)……
soch…………..(71,5)….
SoofieD………(67,2)……
Sakta sakta..men motiverad och äter bättre! Alltid nåt!
Får ha samma vikt denna vecka oxå! Ingen våg inköpt, får hoppas jag får lite slantar över denna månad, annars får jag hoppa av :(
Lag SilverMarin v12
Agrippa………(61,7)…...58,6
ahrodie.……...(60,8)……
Anehil ………..(68,6)…...
Ankhiana…….(61,5)……
epicfail……….(65,3)……
ewq ……..…...(62,1)……
Fordgirl………(59,3)...…
GM1958……..(69,8)…….
Hellen..............(79,0).......77,8
Jezzan ………(70,0)…….
Kattisy………..(72,7)…….
Knegoff……....(71,5)…….
madde65…….(67,0)……61,4
malbex……….(67,2)……
Mardan………(73.0)…….
masa1975…...(64,6)……
Misslion……...(71,5)……
Mittsätt………..(67,0)…..
Ramona80…..(65,9)……
Santeri……….(62,9)……
SimoneEk…....(69.0)……
soch…………..(71,5)….
SoofieD………(67,2)……
Lag SilverMarin v12
Agrippa………(61,7)…...58,6
ahrodie.……...(60,8)……
Anehil ………..(68,6)…...
Ankhiana…….(61,5)……
epicfail……….(65,3)……
ewq ……..…...(62,1)…… 58,8
Fordgirl………(59,3)...…
GM1958……..(69,8)…….
Hellen..............(79,0).......77,8
Jezzan ………(70,0)…….
Kattisy………..(72,7)…….
Knegoff……....(71,5)…….
madde65…….(67,0)……61,4
malbex……….(67,2)……
Mardan………(73.0)…….
masa1975…...(64,6)……
Misslion……...(71,5)……
Mittsätt………..(67,0)…..
Ramona80…..(65,9)……
Santeri……….(62,9)……
SimoneEk…....(69.0)……
soch…………..(71,5)….
SoofieD………(67,2)……
Senaste veckan har jag inte försökt gå ner i vikt, så jag är nu nöjd över att jag står kvar på samma vikt som de senaste veckorna. Jag blev så less på att ingenting hände trots att jag låg på kaloriunderskott och bestämde mig för att ta en veckas paus och se om motivationen återvände. Det gjorde den inte. Så tradigt att väga maten och hålla igen... Funderar nu på att testa 5:2 dieten. Är det någon här som testat det?
(Rapporterar in vikterna i BL-tråden nu.)
Hej,
jag kämpar på men har också stått stilla. Vägde 65,1 i morse men känns knappt lönt att uppdatera listan med det. Är ändå nöjd. Jag äter gott och bra, mer och mer hälsotänk och jag tappar långsamt i vikt.
Jag har varit en duktig bantare, provat vlcd, atkins, lchf och 5:2. Har gått ner men sen upp igen. Inga stora variationer dock, pendlat mellan 60-65 ungefär. Nu när jag är färdig med barnafödandet så vill jag hitta en balans i livet, kunna baka en kladdkaka på helgen men samtidigt dricka gröna smoothies och äta nyttigt i övrigt.
Jag vill dock äta allt så nu kör jag viktväktarna och äter bröd och pasta och lite mörk choklad, passar mig utmärkt.
Ewq, prova 5:2, många har lyckats bra med det. Jag var ingen bra 5:2are dock. Tyckte fastedagarna var så sjukt tråkiga och överåt istället på mina vanliga dagar.
Jag har lärt mig att jag behöver äta lite och ofta, gärna 5-6ggr per dagen.
Ha en härlig helg allihop!
Ewg jag kör 5:2 och det går sakta neråt. Det går inte fort men som du skriver mittsätt vill jag kunna unna mig lite extra på helgen och vill egentligen kunna äta allt men i mindre mängd. Det är lätt att överäta framförallt på helgen.
Tack för att ni delar med er av era erfatenheter av 5:2, Mittsätt och madde65! Jag ska köra igång med det på måndag bestämmer jag nu och ska passa på att läsa på lite om dieten så jag vet vad jag ger mig in på. Planen är att fasta måndagar och torsdagar i alla fall. Första tiden kanske det kommer att gå lite knackigt för att vi ska iväg på påsksemester med mina systrar och deras familjer, men bättre att försöka fasta två dagar i veckan än att hålla igen alla dagar i veckan på semestern! :)
Målet är även för mig att kunna äta allt, men i lagom mängd. Bara jag ser till att röra på mig, så tror jag att det kommer att gå bra. Måste bara ned till idealvikten först...
Det som är bra också Ewq är att man kan välja fastedagar, för det mesta kör jag mån sen växlar det mellan ons och tors beroende på lite hur jag jobbar och annat. Hoppar oftast över frukosten och äter chiapudding till lunch och tex sallad eller soppa till kvällen.
Du kommer fixa det Ewq!
Två dagar försent (flrinvögningen) men dock ett minus på vågen. Blir lite roligare att ta på sig min tajta klänning ikväll när jag ska på fest :-)
@Hellen Hoppa av?? Nej det får du inte. Kom igen. Det ska ta tid att gå nee i vikt! Vi är med dig! Du är ju så duktig. Pepp till alla i tråden. Agrippa