God fortsättning på det nya året, alla kämpande vänner. Lycka till med ALLA era föresatser!
Viktigt: Se till att ni kopierar den SENASTE listan i tråden, när ni lägger in er egen veckovikt - annars blir det ju någon eller några som inte kommer med i rapporteringen till BL-tråden!
Man får ha vilken personlig vägdag man vill och även rapportera in sin vikt här i SilverMarins egen tråd på valfri veckodag, men vi rapporterar in till "BIGGEST LOSER mot sommaren 2015!" http://www.matdagboken.se/?p=forum&visa=trad&TradID=11023 på onsdagskvällar efter kl 21.00. Det räcker att EN person gör detta; lämpligen någon som uppdaterar sin egen vikt här ungefär vid den tiden - eller någon annan frivillig (fast om någon eller några kommer in efter detta med sina viktuppgifter, får man själv även rapportera till BL).
OBS! Här i laget är ingen mer "boss" än någon annan; vi ansvarar alla för att reglerna följs och att rapporterna blir gjorda och korrekt överförda till BL-tråden.
Fler regler finns att läsa på hemsidan: https://sites.google.com/site/biggestlosermotsommaren2015/regler-och-ordning
Grattis fordgirl!!! Din startvikt är min målvikt, ha ha!!
Kul att det är lite fler med mammakilon!! Kruxet med mammakilon är ju att hela kroppen liksom är omformad till en slags barbapappaform;) Innan graviditeten tränade jag 5 dar i veckan och var stark. Nu kämpar jag med att komma igång igen. Detta var mitt sista barn så nu är det mot snygg form for life, ha, ha.
(Ersättning är lika bra som amning.)
pepp till alla, nu kör vi!!
Tack alla
Skrivet av: FordGirl 2015-01-12 06:21:48
Lag Silvermarin V3
Namn: .............Startvikt:.....Vecka 3:
Anehil …… ......(68,6)....
Ankhiana ……. (62,8)....
blåöga ……..... (68,5).....
Bollis …………(70,1).....
epecfail ……….(65,3).....
ewq ……….......(62,1).....
Fordgirl ……….(59,3).... 58,7
GM1958 ……… (69,8).....
Jezzan ………...(70,0)….
Knegoff ……… (71,5).…
krita ………....... (63,0)....
madde65 ...........(67,0)....65,4
malbwex.............(67,2)....
masa1975..........(64,6).....
Misslion..............(71,5).....
Mittsätt...............(67,0).....
Ramona80.........(65,9).....
Santeri...............(62,9).....
SimoneEk..........(69.0).....
soch...................(71,5).....
SoofieD..............(67,2).....
Kul med nyblivna mammor. ;) Jag födde mitt andra barn för snart 6 månader sedan och har ca 9kg kvar att gå ner för att väga lika mycket som innan andra graviditeten. Jag hade också 7kg kvar som jag aldrig tappa efter första graviditeten så totalt 16kg. Gah vad mycket det låter!
Jag har dock som målvikt att väga 50kg (ca 13kg ner) med lite mer muskler än innan barnen.
Jag har väldigt svårt att gå ner i vikt kan jag säga med en gång. Det enda som i princip funkat för mig när det är de sista envisa kilorna är att räkna kalorier men vill helst undvika det. Är väldigt mycket jobb och hoppas hellre hitta en annan slags långvarig balans i livet. Jag har aldrig vägt så pass mycket som jag gör idag så jag vet inte hur effektivt jag går ner med de kilorna jag bär idag.
Jag ammar också och lär göra ett bra tag framöver! :)
Lag Silvermarin V3
Namn: .............Startvikt:.....Vecka 3:
Anehil …… ......(68,6)....
Ankhiana ……. (62,8).... 62,8
blåöga ……..... (68,5).....
Bollis …………(70,1).....
epecfail ……….(65,3).....
ewq ……….......(62,1).....
Fordgirl ……….(59,3).... 58,7
GM1958 ……… (69,8).....
Jezzan ………...(70,0)….
Knegoff ……… (71,5).…
krita ………....... (63,0)....
madde65 ...........(67,0)....65,4
malbwex.............(67,2)....
masa1975..........(64,6).....
Misslion..............(71,5).....
Mittsätt...............(67,0).....
Ramona80.........(65,9).....
Santeri...............(62,9).....
SimoneEk..........(69.0).....
soch...................(71,5).....
SoofieD..............(67,2).....
Ingen viktnedgång sedan i onsdags och jag brukar väga mig på söndagar så det får bli denna vikt som läggs in. :) Jag har gått ner 0,9kg på 7 dagar i alla fall. Får se om det blir någon fart på siffrorna under kommande vecka. Babysteps, babysteps!
Hejsvejs alla!
Ny medlem här också! Ingen nybliven mamma dock. Min son är snart 17 så jag tänkte att det kanske börjar bli dags att bli av med mammakilona. ;)
Hur fungerar det här nu? När är meningen att vi ska anmäla nya vikter osv?
Jag är JÄTTEPEPP på denna utmaning! :D Jag har pendlat mellan 63 och 65 kilo det senaste året och har ingen ANING om hur jag ska lyckas ta mig till min målvikt på 52 kg (156 cm lång... :( ). Tips mottages oerhört tacksamt! (Kan väl tillägga att jag har kämpat med kaloriräkning ett par månader nu och tränar någorlunda ok...:))
@santeri, jag kör oxå med kaloriräkning fast med Viktväktarna. Gick med i ca 2 mån och lärde mig lite om deras points. Har sagt upp medlemskap nu men fortsätter att räkna points. Köpte 5 kokböcker från Viktväktarna med riktigt god och bra mat. Fick den senaste idag som är skriven av Amir som vann mästerkock -14, verkar riktigt trevlig.
Min största utmaning just nu är min träning, har svårt med motivationen.
Mitt upplägg är iaf Viktväktarna och träning 4ggr i veckan. Kör Olga Rönnebergs bok för nyblivna mammor.
Hade vart kul att höra om era upplägg!
Halloj! Jag trillar in lite såhär i efterhand! Hade lite problem att hitta gruppen jag tillhörde, men nu så!
Jag har också ett gäng graviditetskilon som har legat och bättrat på sig under några år
har en son på 10 år och en dotter på 8. Nu var det dags att ta tag i det!
Jag försöker äta nyttigt, äter bara vegetariskt och rör måttligt på mig. Har börjat träna precis. Hoppas detta kommer funka som pepp! Jag väger 63 kg på 157 cm, vill gärna ner till 55. Ha en fin afton!
Jag räknar också kalorier och det har funkat jättebra för mig. Jag älskar mat och dryck av alla de slag så jag vill helst inte utesluta något därför funkar kaloriräkning bäst för mig. När det gäller träning så går jag och tränar med en PT en gång i veckan och hemma blir det promenader och lite styrkeövningar. Jag försöker också komma igång med löpning men det är knyte så lätt att få till i veckorna. Men skam den som ger sig ;-).
Hej alla. Aldrig varit med i en liknande utmaning tidigare. Behöver lite pepp för att gå ner de kilon jag gått upp de senaste åren. Efter att ha gått ner ett antal kilon för några år sedan började jag gå upp igen när jag började nytt jobb. Där bjöds det på mackor och fika flera gånger i veckan samtidigt som jag inte riktigt tog mig tid till att träna. Nu har jag dock börjat springa och har bestämt mig för att också göra något åt vikten. Försöker räkna kalorier - även om jag tycker det är svårt ibland. Ska också börja köra GI-inspirerat. Min invägning får bli imorgon.