icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Motionsutmaning 2000 kcal/vecka

Veteran
8081 inlägg
25 januari 2011 14:09

Utmanar er på att försöka göra av med c:a 2000 kcal/ vecka. 2000 är målsättningen, men det är ju inte alltid man kommer upp till den. Tyvärr är det svårt att göra tabeller här, så jag kan inte lova att göra någon sammanställning och det är ju ingen tävling! Pepp kram

• Veteran
    8081 inlägg
    25 januari 2011 14:11

Igår vattentränade jag och gick stavgång och det blev 512 kcal. Idag har jag tränat på gym och gått stavgång och det blev 606 kcal. Summa hittills: 1118 kcal.

• Nykomling
    6 inlägg
    25 januari 2011 15:05

Bra där!

• Utmärkt medlem
    549 inlägg
    25 januari 2011 16:03

bra jobbat.. jag hänger nog inte på denna veckan av olika skäl men ligger utmaningen kvar så hoppar jag gärna på.

• Veteran
    5096 inlägg
    25 januari 2011 17:11

Annorlunda utmaning, kul!! Bra jobbat babs2!

• Mycket engagerad
    190 inlägg
    25 januari 2011 21:01

Jag är på! Igår: 75 min joggcross La in det som: 45 min jobb medel 20 min styrketräning - lungt Summa: 488 kcal Idag: 40 min styrketräning (ben) 15 min core 10 min stretching Summa: 400 kcal HITTILS DENNA VECKA: 888 kcal

• Veteran
    8081 inlägg
    25 januari 2011 22:25

Kul Matilda att du hoppade på och sssyy och issat ni är välkomna om och när ni känner för det. Blir vi inte alltför många kommer jag att göra en sammanställning i min egen blogg när veckan är slut. Tyvätt går det inge bra att göra tabeller på Forum.

• Veteran
    3541 inlägg
    25 januari 2011 22:26

Ha, det här skulle ju jag kunna vara med på :-). Fast jag egentligen inte vill rada upp allt jag gör och redovisa min fritid för alla. nåja, jag kan väl börja i alla fall så får vi se hur länge jag redovisar resp. kämpari det dolda :-) Igår step up + simning 705 kcal Idag zumba och lite styrka 419 kcal (kaloriberäknade värden med pulsband) Summa hittills:1124

• Utmärkt medlem
    933 inlägg
    26 januari 2011 10:52

Wow vad duktiga Ni är! Motionen är verkligen mitt dilemma. Jag komemr mig inte för att göra något. Saknar helt motivationen. På morgonen när jag sitter på jobb har jag stora planer på allt jag skall göra på em/kvällen. När jag väl komemr dit är jag helt slut och vill bara försöka ta det lugnt. Jag försöker utnyttja min tid till motion. När barnen lämnats på träning måndag o onsdag kväll försöker jag ta en promenad på minst 30 minuter. Torsdagar skall jag träna Innebandy med ett tjej-gäng men har haft så ont i ryggen att jag inte kunnat vara med sedan innan Jul. Nu tänker jag skita i att ryggen gör ont och vara med i alla fall på Torsdag! Ryggen blir varken bättre elelr sämre om jag vilar eller vad jag gör, verkar det som. Jag tar en chansning att få vara med och ha kul träning. Motionscykeln står där hemma och blänger på mig varje kväll. Försöker hitta svepskäl hela tiden för att slippa sätta mig på den..... Usch vad jag känner mig kass pga detta. Hoppas verkligen kunna få inspiration av er andra som är så flitiga.

• Engagerad
    57 inlägg
    26 januari 2011 12:31

Vilken bra ide... kul...jag hänger gärna på .... blir en liten sporre. Ja tränar på nåt sätt oftast varje dag, ibland mer ibland mindre. Jag är en morronmänniska och tränar helst på morron. Men ibland så går det inte pga jobbet och har då stora planer på att göra nåt när jag kommer hem.... men tyvärr så blir det inte av när jag kommer hem vid 20,30 tiden. Mina aktiviteter är promenader, funktionell step, afrikansk dans, zumba, pilates och styrketräning. Blir lite varierat under veckan beroende på hur jag jobbar. Måndag: Zumba 251 Tisdag : Styrketräning 341 Återkommer med dagen....ska ut på en prom i solen nu innan jag ska iväg och jobba....

• Veteran
    8081 inlägg
    26 januari 2011 12:48

Mait, Irenq och Meem Välkomna. Ireneq - när du nu ser din dammiga motionscykel kommer du att tänka på oss och hoppar glatt upp på den och trampar lite. Jag har TV framför min och har faktiskt börjat cykla en del. Ett tag körde jag och tittade på Biggest Looser, men nu har jag upptäckt att tiden går väldigt fort om jag cyklar till skidskytte, Mait- du kanske är så diciplinerad att du tränar utan "piska" eller morot och då behöver du kanske inte en sån här tråd, men du kan väl testa. Meem känner igen det där med planer som inte sätts i verket, men du verkar ju ändå ha en del på programmet.