Veteran
8081 inlägg
Utmanar er på att försöka göra av med c:a 2000 kcal/ vecka. 2000 är målsättningen, men det är ju inte alltid man kommer upp till den. Tyvärr är det svårt att göra tabeller här, så jag kan inte lova att göra någon sammanställning och det är ju ingen tävling! Pepp kram
Känns verkligen som om jag kommit igång med träningen. Mitt mål var att träna måndag, onsdag och fredag. Men när jag dåg här på matdagboken hur mycket jag förbrände i måndags när jag tränade så blev det ett extra pass igår. I måndags styrketräning samt en rejäl stund på roddmaskinen, 740 kcal Igår tisdag ett snabbispass på eftermiddagen ca 370 kcal Idag blev det styrketräning samt intervaller på spinningcyklen och roddmaskinen efteråt, ca 660 kcal Så totalt på dessa tre dagarna blir det 1770 kcal. Imorgon tänkte jag köra ngt hemma, yoga eller ngt. Sen fredag styrketräning igen. Kram Joanna
babs2- Tja, jag gör ju det. Så det blir kanske inte direkt en utmaning för mig. Men jag hänger på ett tag i alla fall. Jag är nyss hemkommen från kvällens pass (IW, spinning och simning). Måste erkänna att jag tog i lite extra för att om möjligt knäcka den magiska gränsen :-) Tillsammans med dagens promenad så blev det 835 kcal! (rekord för mig) Så summa hittills denna vecka:1959 kcal
Vattenträning och promenader gjord 500 för mig idag!
Orkar jag bara så ställer jag på det. Det kanske inte blir det resultatet denna vecka. Har precis installerat mitt gåband.Har nu promenerat 20 min + puls 130= 120 kcal -.Mjukstartar denna vecka. kommer igen i full styrka V5.Trägen vinner.
Hej babs2..... onsdag blev det 300 kcal förbränning på en kortare prom innan jobbet.... torsdag blir det pilatespass i kväll, blir bara 167 kcal förbränning Hade tänkt ta en långpromenad nu när jag kom hem från jobbet kl 10 ....men jag är alldeles prillig så det blir nog ingen.....jag har blivit farmor nu i morsse kl 04,09...till en tös..... måste på stan nu och köpa blommor och sen iväg och beskåda underverket..... :-))
Mait - Vad är IW???
Grattis Meem! Undra på att du blivit prillig, vem skulle inte bli det i en sån situation! Tids nog hinner du promenera, man ska väl ha en vilodag ibland också.
Klase! Välkommen! Någon gång ska man starta och torsdag är en bra dag, man har lätt stt skjuta starter till måndagar eller månadsskiften, men som sagt en tordag är perfekt. Man har sen en målsättning, men inget säger att man når upp till den!
IW är förkortning för Indoor Walking. Det är crosstrainer som gruppass, lite motsvarande att motionscyklar blev "spinning" i grupp. Crosstrainern tränar ju hela kroppen på ett annat sätt än spinning. På de crosstrainers som finns i IW-salen finns flera olika grepp så man kan inta olika positioner och på så sätt träna mer rumpa lår, mer armar eller mer kondition m.m. Idag har jag tagit en rask promenad 97 kcal, summa denna vecka: 2056 kcal. I övrigt är det vilodag, för att orka träna mer imorgon ;-)
hej hänger på här Babs,, tills nu 502, men det ska väl komma mer.. kul me många