icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Viktutmaning 2014 - Januari!!! Tråd stängd

Mycket engagerad
330 inlägg
21 december 2013 08:51

Då kommer här anmälningstråden till Viktutmaning 2014! Vi kommer "tävla" i procentuell viktnedgång, den som har gått ner mest varje vecka vinner. Och den som har gått ner mest under perioden 1 jan - 31 jan kommer få ett litet pris :) Tävlingen kommer utföras i bloggen med samma namn. http://viktutmaning2014.blogspot.se http://viktutmaning2014.blogspot.se Vill du vara med? Det är superenkelt! Det enda du behöver göra är att registrera din vikt på bloggen innan midnatt den 31 dec och du är med! Om du vill kan du redan idag gå in och fylla i din mailadress så kommer en liten påminnelse den 30:e. (Du kommer då också få en påminnelse inför varje veckoregistrering) Ni var många som verkade intresserade när jag frågade förra månaden, så jag hoppas ni alla hänger på. God jul och gott nytt år!

• Veteran
    1356 inlägg
    2 januari 2014 18:58

Jag har nog missat vilken veckodag du vill att vi ska registrera vår vikt och går man då in via länken och skriver in sin nya vikt? Förlåt förvirringen ;)

• Mycket engagerad
    330 inlägg
    2 januari 2014 19:05

Fetis50: Du kan registrera din vikt vilken dag du vill, men på lördag morgon lägger jag ut veckans lista, så om du vill vara med på den måste du ha registrerat vikten senast fredag kl. 23:59. Du går in via länken, precis som när du anmälde dig till utmaningen.

• Veteran
    2214 inlägg
    2 januari 2014 19:07

Tänk om allt regn som kommit den senaste månaden har varit snö! Då skulle jag ha varit ute och testat mina skidor minst en gång. Som det är nu tappar jag sugen och har svårt att komma ut. Måste ta mig i kragen och komma tillbaka till träningen. Har iallafall börjat äta bättre middag trots att det bara är jag och kattorna här hemma.

• Mycket engagerad
    330 inlägg
    2 januari 2014 19:24

Jag har fått en lite galen idé för att motivera mig att ta mig ut och träna. Jag ska i sommar gå Skåneleden, från Vejbystrand till Torekov (18 km) och bo på fina Torekov hotell en natt. Om jag har fått många mil i benen innan dess kan det också bli Torekov till Båstad dagen efter och en hotellvistelse till :) Gå, njuta av naturen, lyssna på nån bra bok under tiden och ta ut sig ordentligt, och sen komma till hotell med spa-avdelning och god mat. Som en fjällvandring fast utan fjällen ;) Eller nåt... Vad tror ni om det?

• Veteran
    1063 inlägg
    2 januari 2014 19:33

Mufflon, Åhh vad kul! Låter kanon :) Har gått den delen av skåneleden Torekov till Båstad. Och det är ju bara så fint och härligt! Har velat gå där igen fast med min sambo, kanske att jag ska planera in något liknande till sommaren..

• Utmärkt medlem
    596 inlägg
    2 januari 2014 19:47

Jag kunde inte anmäla mig tyvär.

• På gång
    24 inlägg
    2 januari 2014 19:48

De är ju en jättebra idé mufflon.....låter bra för motivationen...pepp,pepp....jag ska ta med mig tipset....jag började med träning/motion idag för min egen del och det känns skönt när jag är hemma igen och jag känner mig stolt....kanske tar efter ditt tänk till något i min omgivning....bara tanken på ett SPA kan ju motivera till att röra på sig....tack för tipset....

• Utmärkt medlem
    670 inlägg
    2 januari 2014 19:51

Mufflon: hotell Skansen är suveränt både i spa och mat :) Lugger i Båstad

• Veteran
    1356 inlägg
    2 januari 2014 20:02

Tack Mufflon då vet jag! Låter mysigt vandring på semestern. Och att kombinera det med spa och god mat är ju verkligen inte fel :)

• Mycket engagerad
    330 inlägg
    2 januari 2014 21:04

skanemia, varför kunde du inte anmäla dig? tekniskt fel eller "bara" försent?