Välkomen till Viktutmaning 2014!
viktutmaning2014.blogspot.se http://viktutmaning2014.blogspot.se
Hej!
Som ni kanske alla har märkt, speciellt ni som varit med ett tag, så har
jag börjat tackla av när det gäller den här tävlingen. Det har blivit svårare
och svårare att komma ihåg deadline, och även om det inte tar jättemycket
tid egentligen så känner jag mest nu att det är tid jag behöver till annat.
En av anledningarna är det helt enkelt inte funkar för mig, som
viktminskningsmetod. Det är kul att läsa i forumet och se hur många
av er som kämpar och går ner i vikt. En del går upp lite och ner igen,
men på det hela taget så går trenden neråt. Jättekul! Men jag har
"bara" gått ner 5 kilo sen i januari, och en av anledningarna till det är
att jag spenderar alldeles för mycket tid framför datorn. Tid när jag
istället borde träna, vara ute och gå eller bara göra något vettigt! :)
Av de anledningarna känner jag nu att november kommer bli den
sista månaden i Viktutmaning 2014. Med allt som händer under
december månad är det dömt att misslyckas om jag ska komma
ihåg att uppdatera listor. Men jag vill tacka er alla som har hoppat
på den här utmaningen, alla 248(!!!) av er. Några har bara varit
med en månad, andra sen starten, eller nästan i alla fall. Den
månad vi var flest var augusti, då var vi 89 tävlande...
Denna månad är vi 35 och nu kör vi slutspurt med 12 dagar kvar!
Den 1 december avslöjas den sista månadsvinnaren...
Än en gång, tack!
Har registrerat 69,1 idag, -0,5 kg. Är ju minus så det är ju bra men jag fattar det inte för jag har inte gjort nån skillnad mot förra veckan och då gick jag ner så mycket... Pepp pepp allihopa! :)
Trappstegsbantning kallades det förr. Man höll en vettig diet och kroppen tappade ordentligt och kunde sedan stå still ett par veckor och sedan blev det något/några steg ner igen. Därför tycker jag att månadsvikten är mest rättvis för mig. Jag har lämnat in vikten idag och det är minus men kommer inte ihåg hur mycket. Önskar er alla en härlig helg och att vågen är snäll med er. pepp
mufflon: TACK
Äntligen har jag fixat en vecka utan att äta något jag inte planerat och vågen visar -1,3kg. Jag har sedan julen inte kommit igång igen och i princip varje dag ätit för mycket och fel saker vilket har gjort att vågen i måndags visade plus 6kg. Jag har inte registrerat min uppgång så veckans lista kommer visa plus 0,9 men det gör inget för nu känns det som jag är på rätt väg och kan registrera min viktuppgång som jag försökt blunda för. TACK mufflon för allt jobb du lägger ner på denna tråd för utan denna sporre varje vecka hade jag säkert ätit upp alla mina 17 kg som jag gått ner sedan oktober 2012. Nu har jag kommit rätt igen och det ska hålla i sig länge. Pepp till oss alla :-)
Nu ligger nya listan ute, och vi har en "gammal bekant" i toppen, med ett imponerande resultat på - 4,13% Stort grattis! Jag gillade ordet trappstegsbantning, det kändes bättre än att man har hamnat på en platå. Kanske lite svårt att förklara, men ordet platå ger mig mer känslan av att ha fastnat, att det är svårt att inte ge upp. Men står man på ett trappsteg är ju nästa trappsteg inte långt bort, eller hur? :) Pepp och trevlig helg, allihopa!
Trappstegsbantning :) Min viktnedgång i ett nöt skal, ibland tappar jag något och måste gå upp ett trappsteg för att få farten ner igen men ett steg i taget klarar jag ju. Nu är jag hemma/borta och ska tänka på mig själv några dagar, hoppas mitt blodtryck börjar sköta sig och att jag inte går upp för mycket. Men om det blir en liten uppgång är det värt det om jag börjar må bra igen. (men inte många kilon)
GRATTIS.....till vinnaren och till er ALLA andra också....nu rulllar vi på ;)) Idag kommer mina barn o barnbarn ska bli korvgrillning....sååå kul när man träffas....o vädret verkar hålla i sej....jaa nu ä de ny vecka o nya tag.....Lycka till !!!
Stort Grattis till alla den här veckan som gått ner och ni som ändå kämpar på med "trappstegsbantningen"!! Å ja, jag får hålla med mufflon om att ett trappsteg känns närmre och därmed med hoppfullt än en platå man fastnat vid. Kämpa på allihopa! /Bieatrix i viktutmaningen (Förra månadens vinnare :))
Hej Yes, välkommen här. :D
Tack mufflon. Nu är jag uppe bland dom gröna :D Ha det gott alla åsså fortsätter vi kämpa i "våran trappa". pepp