icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

800kcal om dagen någon mer ?

På gång
15 inlägg
20 juli 2011 08:16

Jag körde på att äta 800kcal förra året och gick ner 75kg från april till novemer så jag gick ner fort. Nu har jag levt på mycket mer ett tag och har även haft semester och gått upp ca 10kg av det jag gått ner. Men nu ska jag börja köra igen på 800kcal. Jag har ca 20kg att gå ner tills jag är nöjd. Är det någon mer som kör på att bara äta få kcal om dagen ? Kanske vi kan peppa varandra här och ge lite förslag på mat och så.

• Veteran
    8033 inlägg
    30 juli 2011 04:34

Tar ni vitamintillskott om ni äter för 800 kcal/dag med vanlig mat?

• Veteran
    5155 inlägg
    30 juli 2011 22:31

Jag tar vitamintillskott. ACO sport och kalciumtabletter

• Nykomling
    8 inlägg
    19 januari 2012 21:07

Jag använder gärna pulverdieter som kickstart inför viktminskning, men mitt mål just nu ligger på 1500kcal eftersom jag ville mjukstarta lite, men tidigare har jag legat på 1300. Däremot den senaste veckan har dagen ändå slutat på 800-900kcal och jag har varit nöjd....kanske värt att testa under en period. Jag har valt att ta en VLC-soppa till lunch varje dag istället för att äta något annat och utöver det äter jag frukost och middag. Konstigt nog har jag inte känt sug efter något annat.

• Utmärkt medlem
    933 inlägg
    20 januari 2012 09:46

Jag äter olika måltidsersättningar o har som mål att inte komma över 1000 kcal/dag. Det funkar bra tycker jag. Händer ganska ofta att jag hamnar runt 800 istället och känner mig trots detta bra. Orkar med både jobb och fritid. Motion är jag otroligt slö med, det är min nästa målsättning att verkligen komma igång att röra på mig och få lite skjuts i viktnedgången. Jag har ca 7 kilo till målvikt, klarat av de 20 första.