Skriv din vikt i tråden innan klockan 16:00 varje onsdag. Alla är välkomna att ansluta efter hand, oavsett veckodag. Den vikten du har när du ansluter blir din startvikt i utmaningen. Har du inte skrivit in din vikt i tråden på två veckor så tas ditt namn bort ur listan. Du är sedan välkommen tillbaka när du vill och skrivs då in med ny startvikt. Den som har gått ner mest i procent jämfört med föregående vecka belönas med en stjärna★ vid sitt namn. Lämnar du din vikt någon av dagarna innan vägdagen så är du inte med och tävlar om stjärna veckan därefter. Detta eftersom du då haft mer tid på dig att gå ner i vikt.
Nu kör vi!!! Skriv gärna och berätta om dig själv och hur det går!
DELTAGARE
Solskatt★★★: startvikt: 78,5 kg (2015-12-01)
- 6 april: 80,5 kg, -0,25%
Baddaren★★: startvikt: 113,3 kg (2015-07-01)
- semester
Cinque★★★: startvikt: 69,4 kg (2015-08-13)
- 6 april: 64 kg, -0,16%
Havet★★★★★★: startvikt: 88,5 kg (2015-08-21)
- 6 april: 86,5 kg, -1,48%
nimala★★: startvikt 76,9 kg (2015-09-21)
- 6 april: 74,55 kg
Suskarl: startvikt: 76,6 kg (2015-10-09)
- 6 april: 72 kg, -0,69%
Monickah★★: startvikt: 82,1 kg (2016-01-13)
- 6 april: 79,5 kg, -0,75%
Troxil★: startvikt: 80.5 kg (2016-03-30)
- 6 april: 79 kg, -1,86%
Härligt, Ceciliah! Jag skrev in din vikt, fast eftersom du kom in sent med den så är du inte med i denna veckas utmaning. Den står som 28:e fast det är 30:e. Ville inte ändra datumet av risk att det skulle röra till det för andra som tillkommer. Kram på dig!
Idag har jag sytt in mina byxor. Det har varit rent pinsamt hur mycket jag gått och dragit upp dem den senaste veckan. :-) Jag sorterade upp tröjor och linnen som passar nu också (hurra! Större urval!), men byxor har jag visst inte i den storleken jag har nu. Men ge mig två-tre veckor till, så!
Grattis Amiechan. Vilken lycka att komma i kläder som har varit för små! Jag ser också fram emot den dagen när jag kommer i de kläder som jag har köpt men har varit för små redan från början. Min man och jag ska åka söderut 3 veckor i november och då ska jag komma i en del iaf. Det här blir en utmaning för nu vet ni ju alla om det!
Tack Baddaren! Jag hejar på dig till november - då får du dra på finstassen på semesterresan. 👍
Klart du fixar Baddaren!!!!
Lycka till!
Känns som om jag gått rakt i fällan direkt. Efter min första vecka här blev jag "utsatt" för ett barndop i helgen och därmed tillhörande smörgåstårta, kaffebröd och vanlig tårta. Är tapper och tar artigt lite av varje sorts tårta. Men jösses vad mycket det blev över och naturligtvis blir vi medskickade "matlåda", passade ju bra som snabblunch under söndagen :O :).
Får försöka undvika alla fällor nu i veckan och hoppas att mina "synder" inte förstör allt för mycket.
Hur gör ni andra vid t ex födelsedagar och andra högtider då det promt ska bullas upp med diverse sockerbomber och annat onyttigt? Vill ju inte förstöra och vara trist mot den som lagt en massa kärlek och omsorg i sina fina bakverk.
Mycket intressant fråga! Hoppas många har bra svar!
Jag har inga bra svar. :-/ Jag fettladdar inför festen så att jag inte ska komma ur ketos (lika mycket). Jag undviker så mycket det går (och nej, man måste inte smaka allt!). Jag fastar efteråt. Och så faller jag. Efter påsk tappade jag greppet totalt, men till stor del berodde det på två-tre månaders platå. Det är svårt att behålla motivationen i jättelånga platåer.
Jag bestämmer mig för att idag smakar jag lite....eller inte. 👍
Tyck inte "synd" om dig själv för att du "måste" avstå. 👍
Gör ett medvetet val...och ta konsekvenserna. 👍
Att vara mätt när jag går på kalaset , är en bra metod. 👍
Berätta att du inte äter / tål socker m.m. Ta med egen mat i värsta fall.👍
Sträck på dig och var stolt över att du gjort ett bättre matval. Pepp 🌹👍
vi skall gratta minsta barnbarnet på lördag. Min dotter är helt införstod att jag inte tänker ta något mer än en slät kopp te! Är hos dom i 2 v och det är helt ok att jag äter annan mat.
i okt skall jag på kalas, har bestämt mig att den kvällen skall jag njuta i måttliga mängder och strikt dagen efter igen!