Skriv din vikt i tråden innan klockan 16:00 varje onsdag. Alla är välkomna att ansluta efter hand, oavsett veckodag. Den vikten du har när du ansluter blir din startvikt i utmaningen. Har du inte skrivit in din vikt i tråden på två veckor så tas ditt namn bort ur listan. Du är sedan välkommen tillbaka när du vill och skrivs då in med ny startvikt. Den som har gått ner mest i procent jämfört med föregående vecka belönas med en stjärna★ vid sitt namn. Lämnar du din vikt någon av dagarna innan vägdagen så är du inte med och tävlar om stjärna veckan därefter. Detta eftersom du då haft mer tid på dig att gå ner i vikt.
Nu kör vi!!! Skriv gärna och berätta om dig själv och hur det går!
DELTAGARE
Solskatt★★★: startvikt: 78,5 kg (2015-12-01)
- 6 april: 80,5 kg, -0,25%
Baddaren★★: startvikt: 113,3 kg (2015-07-01)
- semester
Cinque★★★: startvikt: 69,4 kg (2015-08-13)
- 6 april: 64 kg, -0,16%
Havet★★★★★★: startvikt: 88,5 kg (2015-08-21)
- 6 april: 86,5 kg, -1,48%
nimala★★: startvikt 76,9 kg (2015-09-21)
- 6 april: 74,55 kg
Suskarl: startvikt: 76,6 kg (2015-10-09)
- 6 april: 72 kg, -0,69%
Monickah★★: startvikt: 82,1 kg (2016-01-13)
- 6 april: 79,5 kg, -0,75%
Troxil★: startvikt: 80.5 kg (2016-03-30)
- 6 april: 79 kg, -1,86%
Jag var på födelsedagsresa onsdag-söndag. Utan både mat och personvåg.
Visst var det lite otryggt , att bara lita på ögonmåttet...men resultatet av 2 supergoda 3-rättersmiddagar , där jag glatt mumsade i mig allt....blev "bara" +0,7 kg....så det var inte nåt större " fel på ögonen"...😄😳👍 Ingen katastrof i min värld.
Nu ska jag tappa det och lite till denna veckan har jag tänkt. 🌹👍
Hej .... Vill bara meddela att sen igår har vikten minskat med -0,8 kg 😬👏
...så det var vätska som jag hade i kroppen. Glad 😄
Nu ska här " friseras" siffror till på fredag.😃
lycka till ni andra kämpar 👍
Frågan om hur man gör vid stora högtider och likn. var mycket intressant. Att äta fett innan är en bra idé. Man äter lite mindre, när man inte är så hungrig och då är det också lättare att ta mindre av det som bjuds. Att ta med egen mat är också bra, men det förutsätter, att man känner värdfolket och att de har full förståelse för ens val av kost. Tyvärr finns det människor som blir totalt avvisande och då är det bäst, att inte tala om det och göra som ovan nämnts.
Skyll på allergi mot mjölmat och socker...om inget annat accepteras. 🌹👍
Bella50! Också en bra idé! Man kan ju också skylla på att läkaren eller dietisten har utfärdat förbud mot vissa livsmedel.
Vid bufféer etc brukar jag säga vid direkt fråga att jag redan tagit lite alternativt ska ta lite senare då barnen behöver lite tillsyn just nu... Sedan kan man ju faktiskt gå runt med en tallrik med lite mat på men inte äta den, då slipper man frågorna. Det svåra är att motstå tycker jag :)
Alla sätt är bättre , än att äta av det man inte borde , eller inte mår bra av.🌹👍
Världens snällaste Cinque vikarierar för mig under tiden som jag är på semester. Kanske loggar jag in någon gång och berättar hur det är. Annars så ses vi om ca 3 veckor. KRAMAR!
Jag har kommit under 80kg! Det är mitt andra mål sedan jag började på 88,3kg. Det känns så gött!
Grattis. Delmål är en bra sporre🌹👍