icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

★ Collection of Stars - t.o.m. 16-04-06

Mycket engagerad
112 inlägg
24 juni 2015 20:14

Skriv din vikt i tråden innan klockan 16:00 varje onsdag. Alla är välkomna att ansluta efter hand, oavsett veckodag. Den vikten du har när du ansluter blir din startvikt i utmaningen. Har du inte skrivit in din vikt i tråden på två veckor så tas ditt namn bort ur listan. Du är sedan välkommen tillbaka när du vill och skrivs då in med ny startvikt. Den som har gått ner mest i procent jämfört med föregående vecka belönas med en stjärna★ vid sitt namn. Lämnar du din vikt någon av dagarna innan vägdagen så är du inte med och tävlar om stjärna veckan därefter. Detta eftersom du då haft mer tid på dig att gå ner i vikt. 

Nu kör vi!!! laughyes Skriv gärna och berätta om dig själv och hur det går!

DELTAGARE

Solskatt★★★: startvikt: 78,5 kg (2015-12-01)

• 6 april: 80,5 kg, -0,25%

Baddaren★★: startvikt: 113,3 kg (2015-07-01)

• semester

Cinque★★★: startvikt: 69,4 kg (2015-08-13)

• 6 april: 64 kg, -0,16%

Havet★★★★★★: startvikt: 88,5 kg (2015-08-21)

• 6 april: 86,5 kg, -1,48%

nimala★★startvikt 76,9 kg (2015-09-21)

• 6 april: 74,55 kg

Suskarl: startvikt: 76,6 kg (2015-10-09)

• 6 april: 72 kg, -0,69%

Monickah★★: startvikt: 82,1 kg (2016-01-13)

• 6 april: 79,5 kg, -0,75%

Troxil: startvikt: 80.5 kg (2016-03-30)

• 6 april: 79 kg, -1,86%
  • Engagerad
    99 inlägg
    18 september 2015 14:48

Vågen visade idag 68,5 kg, -0,2 kg (-0,29%).
    Löjligt lite ... igen :(. Känns som om jag står still, får liksom ingen utdelnig att jag äter enligt mina points (VV) och trots att jag motionerar. Ska fr o m idag börja mäta mig som jag fick rådet om förra veckan.

• Mycket engagerad
    320 inlägg
    18 september 2015 16:02

77,1kg sakta nedåt....

• Utmärkt medlem
    603 inlägg
    18 september 2015 19:34

Grattis Ceciliah! laugh

• Mycket engagerad
    175 inlägg
    18 september 2015 19:36

Ok, veckans vikter är nu uppdaterade och vi får gemensamt hurra Ceciliah för ännu en stark bedrift  - grattis!!! Härligt jobbat!yesyes

En liten stjärna till Amiechan och SuperK som också gjort en superfin insats denna vecka!! :)yes

För mig själv och er andra som står still eller till och med gått upp lite - vi är starka tillsammans, en motgång knäcker oss inte, nu tar vi nya tag - lite jävlaranamma som vi säger i norrland - nu siktar vi på ett minus till nästa vecka! Tänk om vi ALLA lyckas få ett litet litet litet minus nästa vecka?

Valen vi gör idag är det som gäller, inte valen vi råkade göra igår!

Nu kör vi!!!!

• Veteran
    4095 inlägg
    18 september 2015 22:38

Varmt Grattis till Ceciliah's  2:dra stjärna. 👏👏🌹🌹

• Utmärkt medlem
    603 inlägg
    19 september 2015 08:35

Jag hade ganska roligt åt att maken kommenterade att vårt matkonto blivit billigare sedan jag började fasta. Äggen (frukost) och yoghurten (kvällsmat) äter jag numera inte. laugh Men ärligt talat - vi har redan betalt för den energin jag gör av med nu. Min kropp är ett effektivt skafferi! cheeky 

I övriga nyheter så droppade jag fyra hekto från invägningen igår till idag. Jag tycks ofta gå ner i vikt under helgern och sedan gäller det att behålla nedgången under arbetsveckorna. Eventuellt helgätande syns inte på vågen förrän på måndagen eller tisdagen nämligen. Hur fungerar det för er andra?

• Veteran
    4095 inlägg
    19 september 2015 09:27

Godmorgon. Här lyser solen för en gång skull 👍☀️😎

Kan bli en svamptur i skogen 🌹👍

Ost, ägg, grädde, cf och även bregott räcker mycket längre hos oss sen jag switchade till 16:8 och kaloriräkning.

Fattar nu ( tackar Opnol för det ) hur mycket jag trodde var lchf-okej tidigare....med väldigt många kalorier👎 Nu tänker jag efter före jag stoppar nåt i munnen.

Numera har jag inga problem med fastan....utan det är när jag bryter den , som jag vill äta ett rejält mål . Åt min middag igår vid 14.... vilket är i tidigaste laget....men är mätt än  ...så det är inga problem med det. 

Jag brukar dricka lite vin på helgen....och det visar sig på vågen efteråt. Dock rättar det till sig snabbt. Hade tjejfest med vin och likör i måndags !!😳....men har tappat vikt sen dess....även om det kunde blivit mer.

F.ö. Ratar jag helt, bröd, kakor, glass, godis, ris , pasta och potatis.

Det gäller även  LCHF-godkänt bröd, som jag bakade tidigare och glatt mumsade i mig...varje dag 😬 I matrecepten drar jag ner på fettmängden..då jag är en "storätare" ....när jag äter. Om inte , blir det för många kcal och mindre mat 😬👎

Det är min modell....och funkar för mig....så jag kör på.👍

lycka till allihop.🌹👍

• Engagerad
    99 inlägg
    20 september 2015 13:30

Tillbaka från Mallis och ett kilo rikare ;D Fullt ös med att få bort det till på fredag alltså!

Men det var ytterst enkelt att hålla sig till LCHF med all inclusive. Bra salladsbuffe och olika köttsorter och kyckling och fisk att välja bland. Till det hade jag aioli i stort sett hela veckan. Bara att plocka den rena maten liksom ;) Kände mig inte ens sugen på efterrätterna efter en bra måltid! Det som ställde till det var nog osten och vinet, så nu kör vi renlevnad ett tag ;D

• Utmärkt medlem
    603 inlägg
    20 september 2015 15:04

Så härligt Theno08!

• Veteran
    4095 inlägg
    20 september 2015 15:55

Välkommen hem 🌹👍